Frågor man vågar ställa

Hur mycket diesel är illa i bensin?

Ja nej, jag tänker inte tanka fel, men jag behöver "låna" gräsklippardunken till att skytteltrafika brännolja, vill dock ogärna köpa nya dunkar för (förhoppningsvis) engångsprojekt.
Men det kommer ju att bli kvar lite brännolja (någea ml på 20l), kommer jag att ha problem med skit i förgasaren på gräsklippare etc?

:va
Det är tydligen värre åt andra hållet. Speciellt om du fyller upp hela tanken på bilen och kör någon kilometer innan du blir stående i vägrenen på E20. Fråga inte hur jag vet. :rolleyes:

Det är tydligen värre åt andra hållet. Speciellt om du fyller upp hela tanken på bilen och kör någon kilometer innan du blir stående i vägrenen på E20. Fråga inte hur jag vet. :rolleyes:
Hahah jaaa, det går inge vidare att köra en bensin på en full tank diesel heller.
.

Hur mycket diesel är illa i bensin?

Ja nej, jag tänker inte tanka fel, men jag behöver "låna" gräsklippardunken till att skytteltrafika brännolja, vill dock ogärna köpa nya dunkar för (förhoppningsvis) engångsprojekt.
Men det kommer ju att bli kvar lite brännolja (någea ml på 20l), kommer jag att ha problem med skit i förgasaren på gräsklippare etc?

:va
Diesel smörjer upp lite, (på K-jettronicen (gammalt insprut 80'tal) så slog man i lite (2dl / full tank) tvåtaksolja i bensinen nån gång då & då för att smörja spridarna).

Limstift.. starkt, finns det?

Främst tänkt för klibbor/dekaler som fått för sig att lossna i ett hörn eller så.. plast/vinyl m.a.o..

När jag gick ut på internet hitta jag kanske inget limstift där plast finns med i spec. utan det är väl vanligtvis tänkt för papper/kartong vad jag kan se men det kanske fung. ändå? Absolut, det går att smeta tillbaka med ca-lim men den hamnar inte alltid där man vill och jävel.. sen står man där som mr Bean och tycker det är tråkigt.

Varför är det så svårt att hitta bra sprängskisser på saker?

Vi vet ju att det är snåla marginaler på tex nya bilar och motorcyklar, och säkert andra maskiner, så tar man in det på reservdelar och tillbehör.
Varför gör man det så krångligt för kunder att köpa det? :va

Varför har man inte en qr kod i handskfacket/ under cutsen / på motorsågen, och sen får du upp en sprängskiss i en Shopify butik där du klickar på vad du vill ha, Googlepayar skiten, och har den i postlådan efter 3 dygn? :va

Förmodligen för att det är olika akademiker/avd. för nytillv./försäljning och dom som ska försöka hålla det på rull därefter. Sen i den mån dom får hålls väl datan till det egna servicenätverket dom första åren, efter säg 3-5 år brukar det inte vara lika intressant att hålla i.

Limstift.. starkt, finns det?

Främst tänkt för klibbor/dekaler som fått för sig att lossna i ett hörn eller så.. plast/vinyl m.a.o..

När jag gick ut på internet hitta jag kanske inget limstift där plast finns med i spec. utan det är väl vanligtvis tänkt för papper/kartong vad jag kan se men det kanske fung. ändå? Absolut, det går att smeta tillbaka med ca-lim men den hamnar inte alltid där man vill och jävel.. sen står man där som mr Bean och tycker det är tråkigt.
Klar nagellack.

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back