Frågor man vågar ställa

Kan ju tilläggas att xm4 på jobbet har jag mest avstängda och den dämpningen fung. till mycket ändå. Deras anc fung. inte så bra om man ex. luftkanonar av smuts och damm från en maskin innan tvätt = brusprasslar i lurarna då. Sen finns det säkert dom som poppar full musik i verkstadsmiljö men det är inte jag, sitter jag och målar en maskin eller så kan jag ha något på men inte annars.

Mina första anc var Peltor sport-någonting, fungerar fint och lätta för att vara Peltor. Kuddarna blir stela o jävliga med åren men finns att köpa nytt. Sen har jag även Peltor Xpi både privat och på jobbet, bra komfort med tanke på vikt men har dom inte gärna längre än vad jag behöver. Magiskt bra mic även om du närpå ska ha den i käften när du pratar, har kört många maskiner, högtryckstvätt och luftkanon under samtal med kalasljud för andra änden.

Jag är dock lyckligt lottad och hatar oljud = har vanliga anc over ear på mig mest hela tiden, även på jobbet. Mina Xm4 är äldst nu och de som jag skrotar med på jobbet mest, fördelen är såklart komforten jämfört med xpi. Hade ett par xm5 som jag aldrig var lika nöjd med och kontrollerna blev flipperspel vid regn, tappade bort dom f.ö.. När xm6 kom testa jag dom, kändes bättre men fick svårt att motivera prislappen. Sony ult är nästan billiga i jämförelse, är ombonade och trevliga så jag chansa. Någon månad eller två senare är jag fortfarande nöjd.

In ear är inte min grej.
Jag köpte XPi och fy fan vilket jävla skit. Hade android då och tillslut lyckades en av deras säljare koppla ihop med min mobil så allt funkade. Sen när jag ringde så sa de jag pratade med att det lät som jag stod 50 meter från micen. Skiten lämnades in 3 ggr innan de bytte ut de till nya. Skaffade efter ett tag en iPhone. Gick att koppla ihop med samtal, musik fick de aldrig att fungera.
En sekvens för koppla samtal och en annan sekvens för att koppla ihop streaming. Hur jävla felknullade är de egentligen!
Blev så jävla less och köpte Hellbergs istället 1/4 av priset och en knapptryckning så var allt kopplat.

Hehe ja nä sammankopplingen har aldrig strulat för mig/samsung men micen är ju lite egen, tror manualen visar att den ska vara 3 mm från läpparna.

Tack & lov har jag ingen telefontjänst idag så är rätt förskonad.

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back