Mina första anc var Peltor sport-någonting, fungerar fint och lätta för att vara Peltor. Kuddarna blir stela o jävliga med åren men finns att köpa nytt. Sen har jag även Peltor Xpi både privat och på jobbet, bra komfort med tanke på vikt men har dom inte gärna längre än vad jag behöver. Magiskt bra mic även om du närpå ska ha den i käften när du pratar, har kört många maskiner, högtryckstvätt och luftkanon under samtal med kalasljud för andra änden.
Jag är dock lyckligt lottad och hatar oljud = har vanliga anc over ear på mig mest hela tiden, även på jobbet. Mina Xm4 är äldst nu och de som jag skrotar med på jobbet mest, fördelen är såklart komforten jämfört med xpi. Hade ett par xm5 som jag aldrig var lika nöjd med och kontrollerna blev flipperspel vid regn, tappade bort dom f.ö.. När xm6 kom testa jag dom, kändes bättre men fick svårt att motivera prislappen. Sony ult är nästan billiga i jämförelse, är ombonade och trevliga så jag chansa. Någon månad eller två senare är jag fortfarande nöjd.
In ear är inte min grej.