Frågor man vågar ställa

Motonet är en stor kedja, med tillhörande stora inköp, och kan därför få bra priser.

Nisses mek och rep på hörnet kanske till och med köper sina stift där och slår på en slant för besväret, då Motonet är stora på företagskunder också
Jodå det håller jag med om men även andra större säljare tog rejält mer betalt.
FC-moto m fl.
Jag kollade inte ens Nisses. Ska tänka på honom nästa gång.

Android TV'n tappar wifi-anslutningen med hyfsat jämna mellanrum. (Typ 10 min)

Lite felsökning i trafikloggen skvallrar om att det sammanfaller med att en Huawei - enhet (baserat på MAC-Adress) utan enhetsnamn ansluter sig.
Jag har ingen Huawei-apparat i huset som jag använder. Jag har också fler enheter anslutna än jag äger. Dessutom så har jag inte några grannar nära nog för mitt Wlan.

Är Xi ute efter mig? :skrämd

Lite felsökning i trafikloggen skvallrar om att det sammanfaller med att en Huawei - enhet (baserat på MAC-Adress) utan enhetsnamn ansluter sig.
Jag har ingen Huawei-apparat i huset som jag använder. Jag har också fler enheter anslutna än jag äger. Dessutom så har jag inte några grannar nära nog för mitt Wlan.

Dags att sätta lösenord?

Du kan förmodligen blocka macadressen att kunna ansluta....

Grannar med parabolantenn som ansluter till dig ?

Det behöver inte vara en Huaweienhet, det sitter Huawei chip i många olika saker och ibland är det den identiteten man får fram i loggen.

Kineserna och Ryssarna som lagt en mobil i nån av dina väggar och avlyssnar dig
Du har inte råkat ut för någon / några kompisar som lagt en mobil någonstans i huset ?
Eller det råkar väl inte vara så att du har en modern bil som försöker kommunicera med tillverkaren? Robotdammsugare ? Har du något inköpt från Shein ? Vad har du för mobil ?
Kan det vara den som vill ansluta sig. Eller någon dator ? Spelkonsol ?

Last edited:
Behöver byxor till min nyinförskaffade mc-jacka (Lindstrands Lysvik) men har noll koll då jag alltid brukar köra skinnställ.
Vad rekommenderas av expertpanelen där ute?

Krav:
Lätt o luftig då den bara ska användas sommartid
Passa personer med taxben
Smidig

Så här ser jackan ut (behöver absolut inte "matcha")
aaa.PNG

Behöver byxor till min nyinförskaffade mc-jacka (Lindstrands Lysvik) men har noll koll då jag alltid brukar köra skinnställ.
Vad rekommenderas av expertpanelen där ute?

Krav:
Lätt o luftig då den bara ska användas sommartid
Passa personer med taxben
Smidig

Så här ser jackan ut (behöver absolut inte "matcha")
View attachment 526041
John doe- jeans. Monolayer.

Har ett par av modell Defender. Sjukt sköna i sommarvärmen.

John doe- jeans. Monolayer.

Har ett par av modell Defender. Sjukt sköna i sommarvärmen.
Tack för tipset - uppskattas!
Tänker i första hand på "vanliga" (läs klassiska) mc-byxor i textil men kanske skulle ge mc-jeansen en chans...
:unsure:
Hur är dessa jeansen i storlek i förhållande till vanliga jeans?

Tack för tipset - uppskattas!
Tänker i första hand på "vanliga" (läs klassiska) mc-byxor i textil men kanske skulle ge mc-jeansen en chans...
:unsure:
Hur är dessa jeansen i storlek i förhållande till vanliga jeans?
Min uppfattning är att de är samma storlek som vanliga jeans. Men jag reserverar mig litet då jag inte bär jeans ofta och uppskattar tajt passform, låg midja och boot cut på jeans. Passform som inte är önskvärd i mc-byxor.

John doe är stretchiga dessutom. Komplettera gärna med level 2- skydd som tillbehör. De levereras med level 1.

Min uppfattning är att de är samma storlek som vanliga jeans. Men jag reserverar mig litet då jag inte bär jeans ofta och uppskattar tajt passform, låg midja och boot cut på jeans. Passform som inte är önskvärd i mc-byxor.

John doe är stretchiga dessutom. Komplettera gärna med level 2- skydd som tillbehör. De levereras med level 1.
Hmm, tål att tänka på.
Har som sagt inte tänkt i banorna på mc-jeans utan med traditionella textilbyxor.
Får försöka ta mig till en välsorterad butik för att klämma o känna lite…

Fler tips?
Måste ju vara någon som kör hoj i annat än skinn/ jeans …?

Last edited:
Hur gammal ska jag bli innan jag lär mig att sätta saker på underhållsladdning när det är lågsäsong?

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D