oops164
Smed
Lärde mig det när jag Elsäkerhetskurs när jag var och byggde Hurvastationen i SWLAh, jag anade det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lärde mig det när jag Elsäkerhetskurs när jag var och byggde Hurvastationen i SWLAh, jag anade det.
Just en Lenovo fick bra betyg i senaste PC för alla, så den är säkert ok. Asus har jag haft ett par som jag tyckt varit bra.Vilka laptop-märke gör bra Windows- PC år 2026?
Tidigare har jag gillat Lenovo då de haft bra hållbarhet, mer hållbar laddsladd/port än en del konkurrenter och fungerat allmänt bra men nu har ju alla ändå usb-c och jag har tyvärr märkt en klar kvalitetsförsämring på de två senaste. Sen har den lite väl klåfingrigt extra systemprogram samt allmänt skeptisk till stora kinesiska bolag även om jag fattar att majoriteten av kretsarna kommer från det landet även hos icke-kinesiska företag.
Så någon som håller bra (gärna finns med metallskal), inte överbloatad vid leverans, finns det något favoritval hos folk?
Inte intresserad av kraftfullare grafik-prestanda (vi har en dedikerad gaming-pc för sånt) utan mer surfa, skriva dokument etc även om någon enklare GPU vore bra men väl är standard idag.
Senast jag köpte ansågs AMD bättre bang/buck än Intel även för laptops, gäller det än?
Vilka laptop-märke gör bra Windows- PC år 2026?
Tidigare har jag gillat Lenovo då de haft bra hållbarhet, mer hållbar laddsladd/port än en del konkurrenter och fungerat allmänt bra men nu har ju alla ändå usb-c och jag har tyvärr märkt en klar kvalitetsförsämring på de två senaste. Sen har den lite väl klåfingrigt extra systemprogram samt allmänt skeptisk till stora kinesiska bolag även om jag fattar att majoriteten av kretsarna kommer från det landet även hos icke-kinesiska företag.
Så någon som håller bra (gärna finns med metallskal), inte överbloatad vid leverans, finns det något favoritval hos folk?
Inte intresserad av kraftfullare grafik-prestanda (vi har en dedikerad gaming-pc för sånt) utan mer surfa, skriva dokument etc även om någon enklare GPU vore bra men väl är standard idag.
Senast jag köpte ansågs AMD bättre bang/buck än Intel även för laptops, gäller det än?
Köp en Mac. Jag har enbart använt macbooks de senaste 20 åren och har varit väldigt nöjd
Lenovo tycker jag är OK fortfarande men vill påstå att HP ligger ett snäpp högre iaf på de lite mer påkostade modellerna.Vilka laptop-märke gör bra Windows- PC år 2026?
X-ets windows dator segade ihop. 5 år gammal ? lenovoVilka laptop-märke gör bra Windows- PC år 2026?
Så svaret på "Vilka laptop-märke gör bra Windows- PC år 2026?" är alltså köp en Mac?
Så om jag frågar vilken skrudragare som är bäst så ska jag köpa en planhyvel då?
Vilken TV är bäst? LG gör en bra tvättmaskin.
Jag hade behov av en windows-laptop och köpte en Samsung senast, jag betalade inte själv och blev föreslagen att köpa en Macbook, så jag tänkte att då kan jag köpa en windows-laptop som kostar nästan som en Macbook
Jag har fått bra batteritid och en ljudlös laptop, som dessutom kan köra dom program som jag behöver som antingen bara finns till windows, eller har en dålig halvmesyr till Mac
Men framförallt SLIPPER jag Apple, vilket är en jättevinst i mina ögon
Ojdå. Är vintern så jobbig däruppe i lapphelvetet?

Stolphammare? Vet att ol'skool-trikare har denna när de klättrar stolpe. Något med att fästa isolatorer.Vad är det tänkta syftet för hammare med en längre klo eller vad det heter?
Listhammare kallar dom just denna men piken verkar inte ha något med just lister att göra.
View attachment 524329
Att man, på fyllan kan jaga grannjäveln med den förstår jag också men känns inte helt trovärdigt specifikt.. korrekt om än riktigt.
Dörren går inte upp på Volvo V40, det är väl ca -10C i Göteborg.
Några förslag ?
Jag föreslog sonen att fylla en vanlig ICA-kasse med varmt vatten från kran och hålla kassen mot dörren där låset är. Funkade inte
ANDRA FÖRSLAG EMOTSES TACKSAMT !
Inte en enda dörr går att öppna men bakluckan så han kan komma in och krypa fram.
![]()
Tack för förslagen TwoStroke man. Det kan mycket väl vara listerna för det satt is i springorna mellan dörrar och dörrkarmar. Han tog bilen till en biltvätt och sedan gick det öppna dörrarna. Därefter en rulle av mitt hushållspapper som han tog med sig från mig för torka allt rent från vatten.Det är alltså låset och handtaget som frusit och inte listerna runt dörren som är ihopfrusna?
Jag undviker oavsett vatten, man vill ju helst att allt ska bli så torrt som möjligt. Vatten i in påse blir förstås torrt men man vill ju helst ha kokhett vatten och då smälter ju påsen.
Handtagen och dörrlåsen smörjer man lämpligast med låsolja den löser isen.
Värma låsen gör jag helst med nåt annat än varmvatten helst någon torr värmekälla varmluftpistol, tändare, handen,
Har dörrlisterna frusit upp så brukar man kunna öppna dörren inifrån genom att tackla den.
Risken finns ju sen att låsen är frysta så det blir svårt att stänga. Och då bli det ju låsolja och torr värme igen.
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!