Frågor man vågar ställa

Nej, vi pratar om sekundrar upp till max 1 minut. Inte så att någon hunnit skarva utan i så fall har dom bara skiftat över till andra ledningar automatiskt.

Så har jag också ibland, strömmen försvinner, sedan kopplas den på igen men försvinner nästan omedelbart

Dom provar med att fjärr återställa för att se var felet ligger, ligger det inte på din slinga så får du igen strömmen, ligger det på din slinga försvinner den igen

Det är skönt att jag inte fastnade i elnätsbranschen. Jag fick prova att stå i en hjullastarskopa och byta transformator och att skarva ledningar med griniga abonnenter som åskådare. Nu har jag nedgrävda ledningar trots att jag bor ocentralt.

Det är skönt att jag inte fastnade i elnätsbranschen. Jag fick prova att stå i en hjullastarskopa och byta transformator och att skarva ledningar med griniga abonnenter som åskådare. Nu har jag nedgrävda ledningar trots att jag bor ocentralt.

För 3-4 julaftnar sedan försvann elen för oss, mitt i grötkoket, så det blev att ta fram gasolköket, vi letade även fram elverket och förberedde det inför Kalle Anka, men precis innan det började kom strömmen tillbaka.

Det var någon stackars kraftnätare som fick bylsa på sig och åka ut och jobba, förhoppningsvis var det bra betalt i alla fall

Det kostar att vara grabbig, köra på o ta i här o där. Sliter på maskin och kostar inventarier. Det är kanske inget som märks direkt, men för ett företag så märker man skillnad på längre sikt om personalen är nonchalant mot materielen.

Ett - i mitt tycke - bra exempel är kollegans dotter som flyttade till Australien för många år sedan. Hon började som chaufför i gruvindustrin och körde dumpers (liknande denna) View attachment 523988
Det slutade med att hon blev förarinstruktör eftersom "hennes" dumper sällan fick skador och hade längst livslängd på däcken.
Där betydde kostnaden för att köra "grabbigt" ganska mycket mer än att tjäna någon minut här o där.....
1767036013056.png

Så har jag också ibland, strömmen försvinner, sedan kopplas den på igen men försvinner nästan omedelbart

Dom provar med att fjärr återställa för att se var felet ligger, ligger det inte på din slinga så får du igen strömmen, ligger det på din slinga försvinner den igen
Det går på automatik med ca 30 sekunder efter avbrottet.

Vilka laptop-märke gör bra Windows- PC år 2026?

Tidigare har jag gillat Lenovo då de haft bra hållbarhet, mer hållbar laddsladd/port än en del konkurrenter och fungerat allmänt bra men nu har ju alla ändå usb-c och jag har tyvärr märkt en klar kvalitetsförsämring på de två senaste. Sen har den lite väl klåfingrigt extra systemprogram samt allmänt skeptisk till stora kinesiska bolag även om jag fattar att majoriteten av kretsarna kommer från det landet även hos icke-kinesiska företag.

Så någon som håller bra (gärna finns med metallskal), inte överbloatad vid leverans, finns det något favoritval hos folk?

Inte intresserad av kraftfullare grafik-prestanda (vi har en dedikerad gaming-pc för sånt) utan mer surfa, skriva dokument etc även om någon enklare GPU vore bra men väl är standard idag.

Senast jag köpte ansågs AMD bättre bang/buck än Intel även för laptops, gäller det än?

Tidigare har jag gillat Lenovo då de haft bra hållbarhet, mer hållbar laddsladd/port än en del konkurrenter och fungerat allmänt bra men nu har ju alla ändå usb-c och jag har tyvärr märkt en klar kvalitetsförsämring på de två senaste. Sen har den lite väl klåfingrigt extra systemprogram samt allmänt skeptisk till stora kinesiska bolag även om jag fattar att majoriteten av kretsarna kommer från det landet även hos icke-kinesiska företag.

Så någon som håller bra (gärna finns med metallskal), inte överbloatad vid leverans, finns det något favoritval hos folk?

Inte intresserad av kraftfullare grafik-prestanda (vi har en dedikerad gaming-pc för sånt) utan mer surfa, skriva dokument etc även om någon enklare GPU vore bra men väl är standard idag.

Senast jag köpte ansågs AMD bättre bang/buck än Intel även för laptops, gäller det än?
Just en Lenovo fick bra betyg i senaste PC för alla, så den är säkert ok. Asus har jag haft ett par som jag tyckt varit bra.

Fördelen med USB-C laddport tycker jag är att man kan ha ett par väggladdare på olika platser istället för att släpa med sig orginalladdaren överallt.
Köpte denna med bra kapacitet och en tvåmeters USB-C kabel att ha i garaget
Ganska dyr, men då kan jag ladda dator/cykelbelysning/cykelväxel/Sena komradio m.m. samtidigt

Köp en Mac. Jag har enbart använt macbooks de senaste 20 åren och har varit väldigt nöjd - det är inte samma bloatware och prestandaförsämringar som man ser på PC-sidan.

Det är få program som utvecklas enbart för Windows idag. Jag har en gammal surface för just de applikationerna (program för felsökning och tuning av bilmoduler) - utan antivirus och annat håller de relativt bra.

Körde mac säkert ett decennium med en och samma vilket fungera hur bra som helst förutom batteritiden. Bytte batteri själv efter hutlöst pris från äppleaffären Men det höll inte måttet särskilt länge, tyvärr. Köpte senare en Samsung Pro 360.. tror jag den hette och vid det här laget var den lika imponerande snabb som Mac var 10 år tidigare eller så. Batteritiden är bättre i vilket fall och den fung. både som bärbar pc eller surfplatta.

Köp en Mac. Jag har enbart använt macbooks de senaste 20 åren och har varit väldigt nöjd

Så svaret på "Vilka laptop-märke gör bra Windows- PC år 2026?" är alltså köp en Mac?

Så om jag frågar vilken skrudragare som är bäst så ska jag köpa en planhyvel då?

Vilken TV är bäst? LG gör en bra tvättmaskin.

Jag hade behov av en windows-laptop och köpte en Samsung senast, jag betalade inte själv och blev föreslagen att köpa en Macbook, så jag tänkte att då kan jag köpa en windows-laptop som kostar nästan som en Macbook

Jag har fått bra batteritid och en ljudlös laptop, som dessutom kan köra dom program som jag behöver som antingen bara finns till windows, eller har en dålig halvmesyr till Mac

Men framförallt SLIPPER jag Apple, vilket är en jättevinst i mina ögon

Lenovo tycker jag är OK fortfarande men vill påstå att HP ligger ett snäpp högre iaf på de lite mer påkostade modellerna.

X-ets windows dator segade ihop. 5 år gammal ? lenovo
Hon provade Lenovo (blank skärm, hopplöst med speglingar)
Acer matt skärm men hängde sig gång på gång
Lenovo matt skärm hängde sig
Och har nu en Samsung, matt skärm, hänger sig inte.

Så svaret på "Vilka laptop-märke gör bra Windows- PC år 2026?" är alltså köp en Mac?

Så om jag frågar vilken skrudragare som är bäst så ska jag köpa en planhyvel då?

Vilken TV är bäst? LG gör en bra tvättmaskin.

Jag hade behov av en windows-laptop och köpte en Samsung senast, jag betalade inte själv och blev föreslagen att köpa en Macbook, så jag tänkte att då kan jag köpa en windows-laptop som kostar nästan som en Macbook

Jag har fått bra batteritid och en ljudlös laptop, som dessutom kan köra dom program som jag behöver som antingen bara finns till windows, eller har en dålig halvmesyr till Mac

Men framförallt SLIPPER jag Apple, vilket är en jättevinst i mina ögon

Ojdå. Är vintern så jobbig däruppe i lapphelvetet?

Vad är det tänkta syftet för hammare med en längre klo eller vad det heter?
Listhammare kallar dom just denna men piken verkar inte ha något med just lister att göra.
1000002209.png

Att man, på fyllan kan jaga grannjäveln med den förstår jag också men känns inte helt trovärdigt specifikt.. korrekt om än riktigt.

*/ ?>
Back