Frågor man vågar ställa

Är det så jäkla kul med hoj, egentligen?

Har haft hojköra som huvudintresse sen 2007, och har väl avverkat minst 25 000 mil iaf. Börjar känna att det räcker nu. Åker till Norge på onsdag, och det ska bli kul. Men sen vette sjutton. Blir nog sista säsongen för mig på ett tag. Planerar att skaffa hund till nästa vår, så sen kommer möjligheterna att köra bli minimala, då jag är själv.

Inser också att min drömresa inte kommer att bli av. Hade ju tänkt mig bort till Narva, sedan ner till Kazakstan via Ryssland, sen bort till Ulan Bator i Mongoliet, och hem igen. Med det känns inte längre aktuellt, av naturliga skäl.

Nån annan som hållit på ett tag, och som börjar känna sig mätt och färdig?
 
Är det så jäkla kul med hoj, egentligen?

Har haft hojköra som huvudintresse sen 2007, och har väl avverkat minst 25 000 mil iaf. Börjar känna att det räcker nu. Åker till Norge på onsdag, och det ska bli kul. Men sen vette sjutton. Blir nog sista säsongen för mig på ett tag. Planerar att skaffa hund till nästa vår, så sen kommer möjligheterna att köra bli minimala, då jag är själv.

Inser också att min drömresa inte kommer att bli av. Hade ju tänkt mig bort till Narva, sedan ner till Kazakstan via Ryssland, sen bort till Ulan Bator i Mongoliet, och hem igen. Med det känns inte längre aktuellt, av naturliga skäl.

Nån annan som hållit på ett tag, och som börjar känna sig mätt och färdig?
Jag körde 2004-2017 ungefär, har paus. Bra att ha paus, man behöver inte göra allt för alltid.
Har börjat känna lite samma med jakten, men vill ändå ha kvar den, men orkar inte nöta så många timmar.
Är väl samma med alla intressen om man inte har någon diagnos? Det går upp och ner.
 
Däremot kollar jag mc kontinuerligt, så nog har det inte gått över inte.
Var en fin R1 ute härom veckan, låga mil, 59,000.

🤤🤤🤤

Min son, nio år, har lyckligtvis ärvt mitt förnuft, frågade honom härom veckan om jag inte borde ha en mc, han kunde åka med till skolan osv.

Alltså nej pappa, nu har du nyss köpt dig en båt och man kan inte bara köpa och köpa, du får vänta några år minst.

🥹🥹🥹

1000053767.jpg
 
Däremot kollar jag mc kontinuerligt, så nog har det inte gått över inte.
Var en fin R1 ute härom veckan, låga mil, 59,000.

🤤🤤🤤

Min son, nio år, har lyckligtvis ärvt mitt förnuft, frågade honom härom veckan om jag inte borde ha en mc, han kunde åka med till skolan osv.

Alltså nej pappa, nu har du nyss köpt dig en båt och man kan inte bara köpa och köpa, du får vänta några år minst.

🥹🥹🥹

View attachment 499212
Klokskap.
 
Är det så jäkla kul med hoj, egentligen?

Har haft hojköra som huvudintresse sen 2007, och har väl avverkat minst 25 000 mil iaf. Börjar känna att det räcker nu. Åker till Norge på onsdag, och det ska bli kul. Men sen vette sjutton. Blir nog sista säsongen för mig på ett tag. Planerar att skaffa hund till nästa vår, så sen kommer möjligheterna att köra bli minimala, då jag är själv.

Inser också att min drömresa inte kommer att bli av. Hade ju tänkt mig bort till Narva, sedan ner till Kazakstan via Ryssland, sen bort till Ulan Bator i Mongoliet, och hem igen. Med det känns inte längre aktuellt, av naturliga skäl.

Nån annan som hållit på ett tag, och som börjar känna sig mätt och färdig?

Mer nyttofordon idag, pendling vilket är bra mycket trevligare än alternativen och ffa nu när jag måste köra i trafik. Eftersom det var några år sen sist behöver det mesta kompletteras vilket är kul i att optimera allt så bra som möjligt.

In till Norrtull eller vilket hål det nu blir är rätt värdelöst á händelselöst men sen får man ninja sig fram bland mittfilsrunkare och annat, billigt är det också.
 
Inser också att min drömresa inte kommer att bli av. Hade ju tänkt mig bort till Narva, sedan ner till Kazakstan via Ryssland, sen bort till Ulan Bator i Mongoliet, och hem igen. Med det känns inte längre aktuellt, av naturliga skäl.
Bjud med @Hell . Han navigerar runt där som ingenting.
 
Är det någon som vet om det är något magiskt med detta kabelkit för att parallellköra två stycken Honda EU20i elverk med varandra?
Fundrar på att göra ett själv, 4000:- för detta känns lite överkant.
View attachment 498568
Honda part no 32360Z07C63
Nu har jag byggt en kit alldeles själv, det är inget hemligt i burken, bara parallellkopplat mellan elverken och uttaget. Hemligheten ligger i att elverken skall vara ihopkopplade Fas Nolla och Jord, starta elverk1 och sen starta det andra, ingen turordning eller masterverk.
Elverk2 synkar in sig med sinusvågen som kommer ifrån elverk1.

Elverk_ihopkopplat2.jpg
 
Var köper man rejäla expansions-/lådbeslag?
Finns typ Biltema och Classe, men de är gjorda för en dockskåpsbyrå, jag skulle vilja ha en 50kg/par åtminstone.
 
Tappar Aprilias V4-or förmågan att gå på tomgången när de får nytt avgassystem?
Så fort man ser en stå vid en korsning och vänta så håller föraren på och mjölkar med gasen...
 
Tydligen kan bedragare skapa ett nytt bankid (i ditt namn) när du har appen öppen och sen göra transaktioner från dig och söka lån.

Alla inspelade exempel jag hört har dock varit så klumpiga att det är märkligt att någon går på det, men med tiden blir väl AI vassare så vi kan alla åka dit.
Läste en ny story idag om folk som fått kontot tömt efter att ha försökt sälja gamla kläder.
Fattar inte, om man signerar ett par jeans så signerar man inte att någon får ta ens pengar. Måste ju vara världens enklaste sak att lösa.
 
Tappar Aprilias V4-or förmågan att gå på tomgången när de får nytt avgassystem?
Så fort man ser en stå vid en korsning och vänta så håller föraren på och mjölkar med gasen...
Föraren kan vara i nöd:

”Hör mig, hjälp mig!”

Eller kan det vara ett behov att bli sedd, som det där southparkavsnittet med hd-snubbarna:

”Se mig, se mig!”

(Vill inte din ducce dö när du ska iväg, som i princip alla duccar? Min är sån och sen orkar inte startmotorn när motorn är varm och tät. Då står man där och exiten som skulle vara frän blir till en nesa.)
 
Läste en ny story idag om folk som fått kontot tömt efter att ha försökt sälja gamla kläder.
Fattar inte, om man signerar ett par jeans så signerar man inte att någon får ta ens pengar. Måste ju vara världens enklaste sak att lösa.
Har bett min mor förklara vad ett bankid gör och ett bankid är. Nu har hon inget pga för många felaktiga försök. Jag är alltså llugn ett tag, tills hon fått sitt nya pass och någon hjälper henne till ett nytt bank id…

Nu kan hon inte swisha men förstår nog inte helt varför. (Swisha är ”kul” och de knner sig heftiga och i tiden. Med ett annat synsätt är det helt enkelt ett snabbt sätt att bli av med tillgångar.)

Så här är det med förståelsen, Ska gemene msn ha/tvingas ha produkter de inte begriper som kan äventyra allt de äger och har?

Nu är vi där och jag hatar det.

Edit;
Man borde ha bankid på en egen, hemlig lur som bara begagnas i nödfall…som en bankdosa.
 
Last edited:
Är ett lithiumbatteri pang för pengarna kontra ett vanligt gelbatteri till hojen? Tidshorisont 3-5 år.
 
Föraren kan vara i nöd:

”Hör mig, hjälp mig!”

Eller kan det vara ett behov att bli sedd, som det där southparkavsnittet med hd-snubbarna:

”Se mig, se mig!”

(Vill inte din ducce dö när du ska iväg, som i princip alla duccar? Min är sån och sen orkar inte startmotorn när motorn är varm och tät. Då står man där och exiten som skulle vara frän blir till en nesa.)
Jag har slutat åka Ducati. Bilden är kvar bara för att Yamahan är så ful.
 
Jag har slutat åka Ducati. Bilden är kvar bara för att Yamahan är så ful.
Klokt och håller med.
Gjort något liknande och har nu köpt mig en högst ”vanlig” hoj. Ska bara ändra på några småsaker.
Måste bli roligt att köra igen, måste!
MT09 var ett alternativ men en cylinder för lite och lite annat. Denna blev också billigare.
 
Är ett lithiumbatteri pang för pengarna kontra ett vanligt gelbatteri till hojen? Tidshorisont 3-5 år.

Mina har överlevt 2-3 år, äkta Biltema och skulle säkert kunnat hämta ut nya på garanti men ja.. Den till båten har dock klarat sig länge >5år, skillnaden är att där har jag brytare.

Duktig viktminskning som känns om man inte kör effektmonster, kyla är sådär men klarat mig ner till nollan åtminstone och ja det funkar att skrämma liv i det med helljus.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top