Frågor man vågar ställa

Tydligen har mikrofonen i min telefon gått sönder (eller är full av skräp) så jag måste köpa en ny. Kan man köra en telefon som standalone och ändå använda specifika appar knutna till ens Google-konto? Det jag tänker mig är att använda den gamla telefonen för Calimoto på styret på motorcykeln och ha en annan telefon i händelse av att man behöver prata med någon och då ha en med mer avancerad kamera utan att riskera att skaka sönder den.

Är inte heller helt sugen på att superlimma fast quadlock-fästet på nästa telefon också.
Jag kör min gamla telefon som MC-telefon, delar ut wifi från den nya som ligger säkert undanstoppad till den på styret eftersom jag inte har ett extra simkort. Inga konstigheter att ha google-kontot på båda, om det är så du menar.
 
Till en del abbonemang kan man ju få data-SIM eller tvillingkort till låg kostnad.
Jag har 4-5 data-SIM kopplade till mitt enda telefonabb.
Det roligaste med det är att Tele2 inte gillar avtalet och försöker få mig att byta, varje gång de ringer suckar stackaren från Tele2.
 
Till en del abbonemang kan man ju få data-SIM eller tvillingkort till låg kostnad.
Jag har 4-5 data-SIM kopplade till mitt enda telefonabb.
Det roligaste med det är att Tele2 inte gillar avtalet och försöker få mig att byta, varje gång de ringer suckar stackaren från Tele2.

Jag har halebop, och dom tillåter inte dubbelsim, så den dagen jag tvingas köpa en uppkopplad bil som vill ha eget sim måste jag byta operatör.

Surfplatta har jag inte och till laptopen delar jag ändå ut wifi då den inte har egen simslot.
Hade halebop däremot haft dubbelsim så skulle jag nog ha en dongel till datorn istället för att dela ut wifi från telefonen.

Dessutom har min hemma wifi router en USB port enkom för att koppla in en dongel att övergå till om nätat internet går ned, vilket ju skulle vara smidigt för alla andra enheter också.
 
Simkort håller ju redan nu på att fasas ut till förmån för e-sim, apple-sim etc.
 
Simkort håller ju redan nu på att fasas ut till förmån för e-sim, apple-sim etc.

Det är möjligt att man kan få ut extra e-sim på sitt vanliga nummer på halebop, det har jag faktiskt inte kollat, jag har ÅAS inte tittat på att köpa speciellt nya bilar
 
Någon som lyckats byta usla Bixby mot Google på en Samsung S10 så man kan styra via Cardo?

Bixby suger getröv! :huvet
 
Det är möjligt att man kan få ut extra e-sim på sitt vanliga nummer på halebop, det har jag faktiskt inte kollat, jag har ÅAS inte tittat på att köpa speciellt nya bilar

Nja, så nytt och spännande blir det nog inte, jag hade tänkt klara mig tills det finns billiga, vettiga elbilar med tillräcklig räckvidd till bra pris på marknaden.

Dvs, om tre år någonting...

Jag kan säkert vara förväntansfull tills dess, sätter en timer.

Eh, hur många minuter går det på 3 år?
 
Någon som lyckats byta usla Bixby mot Google på en Samsung S10 så man kan styra via Cardo?

Bixby suger getröv! :huvet
Jag har för mig att det går, jag hade en bekant som ägnade dagar åt YouTube tutorials osv.

Vad som inte gick var att döda Bixby-knappen på hans Samsung.
 
Jag har för mig att det går, jag hade en bekant som ägnade dagar åt YouTube tutorials osv.

Vad som inte gick var att döda Bixby-knappen på hans Samsung.
Jag får googla lite till.
Bixby-knappen har jag sedan länge kopplat till Google istället.
 
Jag har halebop, och dom tillåter inte dubbelsim, så den dagen jag tvingas köpa en uppkopplad bil som vill ha eget sim måste jag byta operatör.

Surfplatta har jag inte och till laptopen delar jag ändå ut wifi då den inte har egen simslot.
Hade halebop däremot haft dubbelsim så skulle jag nog ha en dongel till datorn istället för att dela ut wifi från telefonen.

Dessutom har min hemma wifi router en USB port enkom för att koppla in en dongel att övergå till om nätat internet går ned, vilket ju skulle vara smidigt för alla andra enheter också.

Jag har Halebop och jag har haft ett extra simkort till en surftelefon i flera år.
 
Varför får jag halsbränna av Snickers?
Du har blivit gammal!
Din kropp klarar inte längre av kopiösa mängder socker.

Jag får halsbränna av allt godis och läsk om jag intar det för sent på kvällen.

Dessutom har jag skrattat åt som som får halsbränna av paprika, vattnigare grönsak får man ju leta efter.... Nu får jag det själv....
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top