Frågor man vågar ställa

Deltager i ett kalas, varför måste alla bli feta när dom blir äldre?

Ok att man kan lägga på sig, men det är ju bisarrt hur människor förändras fysiskt när dom når medelåldern.

Ok att man kan lägga på sig, men det är ju bisarrt hur människor förändras fysiskt när dom når medelåldern.

Har precis tagit farväl av den äldre (60+) delen av släkten och du har fan rätt, alla i vår släkt i äldre ålder har fan blivit feta, och gråhåriga...

En annan sak, jag skall skriva ett avtal med mina polare att dom får rätt att våldsraka av mig håret när det börjar glesna.

Svaret kan finnas i all skitmat med tillsatser i symbios med den försämrade förbränningen som otvetydigt infinner upp i åldern :hej

Har enkelglas på torpet, de flesta fönstren har även vinterrutor, men en del saknar.

Funkar det med såndär filmisolering? Och finns det någon mer stans än classe? :va

Är min bil/vindruta en stenskottsmagnet?

Har haft min bil (Golf GTI gen 4) i snart 10 år. Har aldrig haft en hel vindruta i mer än 6 månader. Kör inte mer än 1500 mil per år.

Här är ett par frågor jag vågar ställa:

Håller du avstånd? Vad menar du med hel?

Första frågan får du utveckla. Du får helt enkelt definiera vad du menar med "håller avstånd". Jag vill se statistiska mätningar (med adekvata källor) på bland annat vilka vinklar som stenar (och dylikt) flyger iväg med. Då kan jag med hjälp av matematiska formler beräkna vad ett "stenskottsfritt" avstånd är. Och det är troligtvis ett intervall, som i sig beroende av vad för bil man kör. En ferrari har troligen ett annat intervall än en stadsjeep.

Mindre spydigt svar: Jag håller det avstånd som trafiksituationen i Stockholm kräver. Om jag nu ska återgå till att vara spydig (mycket roligare), ligger jag tillräckligt nära så kan jag omöjligen få stenskott i vindrutan. Däremot lever fronten och strålkastarna farligare.

Fråga två: Hel = utan synliga stenskott, och här får väl jag definiera ett stenskott som inte mindre än 5mm i diameter.

:krama

Första frågan får du utveckla. Du får helt enkelt definiera vad du menar med "håller avstånd". Jag vill se statistiska mätningar (med adekvata källor) på bland annat vilka vinklar som stenar (och dylikt) flyger iväg med. Då kan jag med hjälp av matematiska formler beräkna vad ett "stenskottsfritt" avstånd är. Och det är troligtvis ett intervall, som i sig beroende av vad för bil man kör. En ferrari har troligen ett annat intervall än en stadsjeep.

Mindre spydigt svar: Jag håller det avstånd som trafiksituationen i Stockholm kräver. Om jag nu ska återgå till att vara spydig (mycket roligare), ligger jag tillräckligt nära så kan jag omöjligen få stenskott i vindrutan. Däremot lever fronten och strålkastarna farligare.

Fråga två: Hel = utan synliga stenskott, och här får väl jag definiera ett stenskott som inte mindre än 5mm i diameter.

Du kan aldrig undvika stenskott om du blir omkörd eller kör om. :)

Hur kan saker i min 20 kvadratmeter stora lägenhet försvinna när jag vet att jag hade dom precis häromdan??

Du är sjukt OT.

Hur kan saker i min 20 kvadratmeter stora lägenhet försvinna när jag vet att jag hade dom precis häromdan??

Jag tappade bort mycket mer saker i min gamla lägenhet på 28 kvadrat än i min nya på 65.

Är min bil/vindruta en stenskottsmagnet?

Har haft min bil (Golf GTI gen 4) i snart 10 år. Har aldrig haft en hel vindruta i mer än 6 månader. Kör inte mer än 1500 mil per år.

Olika bilar är olika benägna att få rutan trasig.
Vet inte om det beror på vinkeln på rutan eller något. Men vissa bilar klarar smällar där man tror rutan ska komma in i knät, andra spricker nästan av insekter.

Rutan räknas in i karrossens hålfasthet.

Visssa bilar och om bilen är skev kan ge spänningar i rutan som gör den lite väl känslig.
Lösningen kan vara att låta nån oseriösrut tattare runt hörnet sätta fast rutan med superelastisk silicon istället för nått brutalt
lim som håller fast rutan lika hårt som svetsfogar i bilen.

Nu tappar man ju karossstyvhet och krockäkerthet men va fan

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...