Frågor man vågar ställa

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Deltager i ett kalas, varför måste alla bli feta när dom blir äldre?

Ok att man kan lägga på sig, men det är ju bisarrt hur människor förändras fysiskt när dom når medelåldern.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Deltager i ett kalas, varför måste alla bli feta när dom blir äldre?

Ok att man kan lägga på sig, men det är ju bisarrt hur människor förändras fysiskt när dom når medelåldern.

Har precis tagit farväl av den äldre (60+) delen av släkten och du har fan rätt, alla i vår släkt i äldre ålder har fan blivit feta, och gråhåriga...
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
En annan sak, jag skall skriva ett avtal med mina polare att dom får rätt att våldsraka av mig håret när det börjar glesna.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Deltager i ett kalas, varför måste alla bli feta när dom blir äldre?

Ok att man kan lägga på sig, men det är ju bisarrt hur människor förändras fysiskt när dom når medelåldern.
Svaret kan finnas i all skitmat med tillsatser i symbios med den försämrade förbränningen som otvetydigt infinner upp i åldern :hej
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Har enkelglas på torpet, de flesta fönstren har även vinterrutor, men en del saknar.

Funkar det med såndär filmisolering? Och finns det någon mer stans än classe? :va
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Är min bil/vindruta en stenskottsmagnet?

Har haft min bil (Golf GTI gen 4) i snart 10 år. Har aldrig haft en hel vindruta i mer än 6 månader. Kör inte mer än 1500 mil per år.
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Här är ett par frågor jag vågar ställa:

Håller du avstånd? Vad menar du med hel?

Första frågan får du utveckla. Du får helt enkelt definiera vad du menar med "håller avstånd". Jag vill se statistiska mätningar (med adekvata källor) på bland annat vilka vinklar som stenar (och dylikt) flyger iväg med. Då kan jag med hjälp av matematiska formler beräkna vad ett "stenskottsfritt" avstånd är. Och det är troligtvis ett intervall, som i sig beroende av vad för bil man kör. En ferrari har troligen ett annat intervall än en stadsjeep.

Mindre spydigt svar: Jag håller det avstånd som trafiksituationen i Stockholm kräver. Om jag nu ska återgå till att vara spydig (mycket roligare), ligger jag tillräckligt nära så kan jag omöjligen få stenskott i vindrutan. Däremot lever fronten och strålkastarna farligare.

Fråga två: Hel = utan synliga stenskott, och här får väl jag definiera ett stenskott som inte mindre än 5mm i diameter.

:krama
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Första frågan får du utveckla. Du får helt enkelt definiera vad du menar med "håller avstånd". Jag vill se statistiska mätningar (med adekvata källor) på bland annat vilka vinklar som stenar (och dylikt) flyger iväg med. Då kan jag med hjälp av matematiska formler beräkna vad ett "stenskottsfritt" avstånd är. Och det är troligtvis ett intervall, som i sig beroende av vad för bil man kör. En ferrari har troligen ett annat intervall än en stadsjeep.

Mindre spydigt svar: Jag håller det avstånd som trafiksituationen i Stockholm kräver. Om jag nu ska återgå till att vara spydig (mycket roligare), ligger jag tillräckligt nära så kan jag omöjligen få stenskott i vindrutan. Däremot lever fronten och strålkastarna farligare.

Fråga två: Hel = utan synliga stenskott, och här får väl jag definiera ett stenskott som inte mindre än 5mm i diameter.

:krama

Du kan aldrig undvika stenskott om du blir omkörd eller kör om. :)
 

Tjita1

Guest
Hur kan saker i min 20 kvadratmeter stora lägenhet försvinna när jag vet att jag hade dom precis häromdan??
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Första frågan får du utveckla. Du får helt enkelt definiera vad du menar med "håller avstånd". Jag vill se statistiska mätningar (med adekvata källor) på bland annat vilka vinklar som stenar (och dylikt) flyger iväg med. Då kan jag med hjälp av matematiska formler beräkna vad ett "stenskottsfritt" avstånd är. Och det är troligtvis ett intervall, som i sig beroende av vad för bil man kör. En ferrari har troligen ett annat intervall än en stadsjeep.

Mindre spydigt svar: Jag håller det avstånd som trafiksituationen i Stockholm kräver. Om jag nu ska återgå till att vara spydig (mycket roligare), ligger jag tillräckligt nära så kan jag omöjligen få stenskott i vindrutan. Däremot lever fronten och strålkastarna farligare.

Fråga två: Hel = utan synliga stenskott, och här får väl jag definiera ett stenskott som inte mindre än 5mm i diameter.

:krama

Du är sjukt OT.
 

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Grums
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Hur kan saker i min 20 kvadratmeter stora lägenhet försvinna när jag vet att jag hade dom precis häromdan??

Jag tappade bort mycket mer saker i min gamla lägenhet på 28 kvadrat än i min nya på 65.
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Är min bil/vindruta en stenskottsmagnet?

Har haft min bil (Golf GTI gen 4) i snart 10 år. Har aldrig haft en hel vindruta i mer än 6 månader. Kör inte mer än 1500 mil per år.

Olika bilar är olika benägna att få rutan trasig.
Vet inte om det beror på vinkeln på rutan eller något. Men vissa bilar klarar smällar där man tror rutan ska komma in i knät, andra spricker nästan av insekter.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Rutan räknas in i karrossens hålfasthet.

Visssa bilar och om bilen är skev kan ge spänningar i rutan som gör den lite väl känslig.
Lösningen kan vara att låta nån oseriösrut tattare runt hörnet sätta fast rutan med superelastisk silicon istället för nått brutalt
lim som håller fast rutan lika hårt som svetsfogar i bilen.

Nu tappar man ju karossstyvhet och krockäkerthet men va fan
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top