Frågor man vågar ställa

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Hej på er! Jag står i begrepp att byta styre, och tänkte sikta in mig på fatbar. Detta medför styrfästs-byte. Frågan är: Är det samma prylar som säljs till crosshojar som landsvägshojar?

Skulle dessa funka på en landsvägscykel?
http://www.24mx.se/styrfasten-twenty-cnc-6082-t6-286mm

Tackar på förhand.
 

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Jag förtydligar: Något mer permanent och classy. Har hittat ett ställe i sjöstaden som håller på med gore-texklädesreparation. Svänger förbi dem imorgon efter kneget.

Va, skulle inte silvertejp fungera som permanent lagning!!! Och jag som köpt 3 nya rullar inför den här säsongen.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Hej mattesnillen.
Hur räknar man ut detta? "Din fysiska arbetsförmåga testas på ergometercykel. Godkänt värde är 14,9 watt/kg upphöjt till 0.64."
Vad blir resultatet vid 67 kg kroppsvikt? :va
Ja jag är erkänt superkass på allt utom plus och minus.
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Hej mattesnillen.
Hur räknar man ut detta? "Din fysiska arbetsförmåga testas på ergometercykel. Godkänt värde är 14,9 watt/kg upphöjt till 0.64."
Vad blir resultatet vid 67 kg kroppsvikt? :va
Ja jag är erkänt superkass på allt utom plus och minus.

Resultatet?
Det du kan räkna ut är hur många watt som är minimum för godkänt...
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Hej mattesnillen.
Hur räknar man ut detta? "Din fysiska arbetsförmåga testas på ergometercykel. Godkänt värde är 14,9 watt/kg upphöjt till 0.64."
Vad blir resultatet vid 67 kg kroppsvikt? :va
Ja jag är erkänt superkass på allt utom plus och minus.

14,9*67 =998,3
998,3^0,64= 83 watt cirka vilket motsvarar ungefär 0.11 hästkrafter :p
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Blir det inte fel om man ger multiplikation prioritet över upphöjt? Skall väl vara tvärtom, dvs att man räknar ut 67^0,64 först och sedan multiplicerar resultatet med 14,9

Vilket min windowkalkylator får till 219,7W men jag kan mycket väl ha knappat in värdena i fel ordning eller nåt :)
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Blir det inte fel om man ger multiplikation prioritet över upphöjt? Skall väl vara tvärtom, dvs att man räknar ut 67^0,64 först och sedan multiplicerar resultatet med 14,9

Vilket min windowkalkylator får till 219,7W men jag kan mycket väl ha knappat in värdena i fel ordning eller nåt :)

Det låter mer rätt om man försöker tolka Polisens kryptiska svar på vad som krävs. :tummenupp
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Skaru bli beng?
Nä men min flickvän ska. :tummenupp

Man kan inte bli nåt man redan är. :mattias

no-country-for-old-men-wallpaper-hd.jpg
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Blir det inte fel om man ger multiplikation prioritet över upphöjt? Skall väl vara tvärtom, dvs att man räknar ut 67^0,64 först och sedan multiplicerar resultatet med 14,9

Vilket min windowkalkylator får till 219,7W men jag kan mycket väl ha knappat in värdena i fel ordning eller nåt :)

Ja, du har säkert rätt men tycker det är lite luddigt beskrivet. Hade hellre sett det i en formel :)
 

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Blir det inte fel om man ger multiplikation prioritet över upphöjt? Skall väl vara tvärtom, dvs att man räknar ut 67^0,64 först och sedan multiplicerar resultatet med 14,9

Vilket min windowkalkylator får till 219,7W men jag kan mycket väl ha knappat in värdena i fel ordning eller nåt :)

Nej, som jag tolkar det är så är det 14,9 W per kilo som ska höjas upp. Alltså ska man multiplicera 14,9 med vikten först. Hade det inte varit så hade det inte varit någon mening att göra beräkningen 14,9^0,64 eftersom resultatet bara blir en konstant som inte är beroende av vikten och då kunde man angett den direkt istället för 14,9.
Och jag är en djävel på matte.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nej, som jag tolkar det är så är det 14,9 W per kilo som ska höjas upp. Alltså ska man multiplicera 14,9 med vikten först. Hade det inte varit så hade det inte varit någon mening att göra beräkningen 14,9^0,64 eftersom resultatet bara blir en konstant som inte är beroende av vikten och då kunde man angett den direkt istället för 14,9.
Och jag är en djävel på matte.

Och en människa på 67kg som kan leverera >200W är SJUUKT fit.
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Bland skivstängerna på gymmet finns denna pryl, misstänker att den inte ska användas som skivstång även om viktklassen passar mig. :va
Så vad är den till för?
ImageUploadedByTapatalk1432241941.048178.jpg
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top