Frågor man vågar ställa

Hyllorna och tomma verktygstavlor betingar ju egentligen inte nåt värde att bråka om. Det känns mest bara så dumt att överlämna prylar till någon som inte tillhör familjen och som vi inte ens känner.

Verktygen har jag redan plockat, och jag kommer skruva lös alla verktygshållare från tavlorna oavsett.

Det som har störst monetärt värde är väl arbetsbänken, tre IKEA-stommar fulla av lådor och bänkskiva kostar väl 10000 kr om man handlar det nytt. Nu skulle jag inte springa iväg och handla motsvarande direkt ändå men jag vet precis var ytterligare en arbetsbänk skulle sitta som en smäck.
 
Hyllorna och tomma verktygstavlor betingar ju egentligen inte nåt värde att bråka om. Det känns mest bara så dumt att överlämna prylar till någon som inte tillhör familjen och som vi inte ens känner.

Verktygen har jag redan plockat, och jag kommer skruva lös alla verktygshållare från tavlorna oavsett.

Det som har störst monetärt värde är väl arbetsbänken, tre IKEA-stommar fulla av lådor och bänkskiva kostar väl 10000 kr om man handlar det nytt. Nu skulle jag inte springa iväg och handla motsvarande direkt ändå men jag vet precis var ytterligare en arbetsbänk skulle sitta som en smäck.

Tja, bänken är väl gråzon om något.
Jag har haft löst stående arbetsbänkar, och dom har följt med i varje flytt.

Min bänkskiva bestod av skivan från ett tjockt furubord, dom kunde man hämta gratis när dom blev omderna och kärringarna skulle ha vitlaminerad spånskiva från IKEA istället.

Min egen bänkskiva kom från ett furubord som kastades ut från den anrika restaurangen "Universum" i Umeå, och hade således redan gott om brännmärken från cigarettfimpar och halvmåneformade gropar där folk hade slagit sönder ölstop och flaskor.
 
Last edited:
Jag har för mig att det ska finnas en stege så man kommer upp på taket till takstegen som är vid skorstenen.
När jag köpte mitt hus så hade dom lämnat kvar en aluminium stege i garaget
 
Jag har för mig att det ska finnas en stege så man kommer upp på taket till takstegen som är vid skorstenen.
När jag köpte mitt hus så hade dom lämnat kvar en aluminium stege i garaget

Jag bodde i radhus, och det fanns fast stege på gaveln och gångbrygga längst hela taket, ändå grinade nya ägaren om att jag hade tagit med mig stegen. (lös aluminiumstege)
Jag påpekade att hade dom inte råd att köpa en stege kanske dom inte skulle köpa hus.

Det roliga är att jag hade inte tagit med mig stegen, den var utlånad till deras nya granne på långtidslån, jag hade väl IOFS tänkt åka och hämta den, men jag lät meddela att grannen som hade lånat den kunde behålla den tills husköparna frågade efter den själva.
 
Det är en ung tjej med stora rattar från exfruns by som regelbundet postar selfies och filmsnuttar på Facebook, problemet är att hon har skitdålig kamera. Kan/borde man skicka henne en mobiltelefon med bättre kamera?
 
Riktmärken för årsförbrukning av el i en dragig och dåligt isolerad 70-talsvilla med direktverkande elvärme i Norrland?
Dushande tonåringar finns EJ i huset, däremot två frusna vuxna.

Kontakta energirådgivningen i din kommun. Jag skulle på rak arm lägga en gissning någonstans kring 23000 kWh beroende på storlek och standard. En luftvärmepump kan plocka ned årstotalen med alla gånger 4-5000 kWh och luftcirkulationen gör att du kan hålla någon grad lägre temp för att få sköna golv osv.

Årets julklapp: Raggsockor!
 
Det är en ung tjej med stora rattar från exfruns by som regelbundet postar selfies och filmsnuttar på Facebook, problemet är att hon har skitdålig kamera. Kan/borde man skicka henne en mobiltelefon med bättre kamera?
Visserligen har hon redan sålt 134 nya mobiltelefoner som skickats in men skicka du en till ! :)
 
Jag har slösat bort en hel del pengar på korkade grejor i mitt liv.

Men jag har i alla fall aldrig betalat någon för att visa tjönet på only fans...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top