Frågor man vågar ställa

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Är väl snart löst om/när SAS lämnar tomt flygrum efter sig ;)
Alltså, jag är tudelad i frågan, jag är gammal nog att minnas ett SAS som var bra, men samtidigt vill jag inte flyga med SAS om det finns något annat alternativ.

Bromma ligger bättre till...
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Alltså, jag är tudelad i frågan, jag är gammal nog att minnas ett SAS som var bra, men samtidigt vill jag inte flyga med SAS om det finns något annat alternativ.

Bromma ligger bättre till...
Bromma airlines? Inte hört talas om.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Detta är en allvarligt menad fråga och skulle för en gångs skull bara vilja ha vettiga svar.

En bra bekant har vad jag tror gjort sin dummaste grej någonsin.

Fick ett samtal häromdan av min vän som så att säga biktade sig o undrade lite om saker.

Det hela handlar om en annons om något som heter VOYTEGON, jag är digital analfabet så jag har inte ens försökt att sätta mig in i vad detta är.

Dock har jag förstått av min vän att han har lånat pengar o satt in på ett konto på detta VOYTEGON o denna 1,5 million i lån hade ökat till 3,5million, när pengarna skulle tas ut så var dessa helt plötsligt borta o hans personliga hjälp på detta voytegon var ochså borta.

Min vän har varit hos polis o fått svaret går ej att utreda du får skylla dej själv.

3 barn en sambo som förståligt inte är glad eller vill umgås just nu.

Jag inbillar mej att detta är en typ av pyramidspel och han är helt totalt r-v knull-d tyvärr har min vän ochså lånat dessa pengar på mobil lån så det är duktigt tungt förstår jag.

Jag kan bara stötta o prata med dom jag kan så att säga ingen ting om den världen o hur dessa digitala saker funkar.

Men finns det någon som kan något om sådana här saker så är jag mycket tacksam för den ev hjälpen som den familjen kan få.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Detta är en allvarligt menad fråga och skulle för en gångs skull bara vilja ha vettiga svar.

En bra bekant har vad jag tror gjort sin dummaste grej någonsin.

Fick ett samtal häromdan av min vän som så att säga biktade sig o undrade lite om saker.

Det hela handlar om en annons om något som heter VOYTEGON, jag är digital analfabet så jag har inte ens försökt att sätta mig in i vad detta är.

Dock har jag förstått av min vän att han har lånat pengar o satt in på ett konto på detta VOYTEGON o denna 1,5 million i lån hade ökat till 3,5million, när pengarna skulle tas ut så var dessa helt plötsligt borta o hans personliga hjälp på detta voytegon var ochså borta.

Min vän har varit hos polis o fått svaret går ej att utreda du får skylla dej själv.

3 barn en sambo som förståligt inte är glad eller vill umgås just nu.

Jag inbillar mej att detta är en typ av pyramidspel och han är helt totalt r-v knull-d tyvärr har min vän ochså lånat dessa pengar på mobil lån så det är duktigt tungt förstår jag.

Jag kan bara stötta o prata med dom jag kan så att säga ingen ting om den världen o hur dessa digitala saker funkar.

Men finns det någon som kan något om sådana här saker så är jag mycket tacksam för den ev hjälpen som den familjen kan få.
Googlade VOYTEGON, mängder med varningar för att det är en scam. Tror nog att det är kört för din vän - hoppas han kan ta sig tillbaka ekonomiskt så att inte allt rasar för honom
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Googlade VOYTEGON, mängder med varningar för att det är en scam. Tror nog att det är kört för din vän - hoppas han kan ta sig tillbaka ekonomiskt så att inte allt rasar för honom
Tackar?.

Mja det dom kan hoppas på är nog en ev skuldsanering såsmåningom tror tyvärr att det är duktigt rökt för dom.. Hoppas bara dom orkar hålla ihop. Sjukt trevliga o vänliga.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tackar?.

Mja det dom kan hoppas på är nog en ev skuldsanering såsmåningom tror tyvärr att det är duktigt rökt för dom.. Hoppas bara dom orkar hålla ihop. Sjukt trevliga o vänliga.
Jag har i yttersta ytterkanten en bekant som lurades in i något (vet inte vad) som ung och naiv.

Hen fick någon slags skuldsanering och har levt ett jävligt trist liv sedan dess.
Det dennes kompisar gör är att se till att bjuda in till saker som inte kostar något, eller att se till att det inte kostar något för den stackaren.

Det är jävligt surt att hamna utanför kompisgänget för att man inte har råd att hänga med på någonting, någonsin, men dom bjuder in till allt som går utan att göra så det känns som välgörenhet.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Varför är plastvreden till spisplattor till 99% graderade 0-6?

Vilken stofil 1812 bestämde att gaskranarna skulle ha stegade lägen istället för att vara steglösa på gasspisarna, och insåg att det var lämligt med 6 olika stora hål?
(eller vad förklaringen nu är)

Jag frågar eftersom plastrattarna på min spis har bortnötta siffror, och givetvis är mina plastrattar graderade 0-3.
Det är fortfarande 6 steg, men graderingen går 0 . 1 . 2 . 3, där punkterna ska motsvara ½ steg.

Jag har hittar plastrattar som troligen passar, men graderade efter den normala skalan 0-6, och det vore ju IOFS bra för då kan jag ju koka ägg på halva tiden, när jag kan koka dom på 6an istället för på 3an... :va
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Varför är plastvreden till spisplattor till 99% graderade 0-6?

Vilken stofil 1812 bestämde att gaskranarna skulle ha stegade lägen istället för att vara steglösa på gasspisarna, och insåg att det var lämligt med 6 olika stora hål?
(eller vad förklaringen nu är)

Jag frågar eftersom plastrattarna på min spis har bortnötta siffror, och givetvis är mina plastrattar graderade 0-3.
Det är fortfarande 6 steg, men graderingen går 0 . 1 . 2 . 3, där punkterna ska motsvara ½ steg.

Jag har hittar plastrattar som troligen passar, men graderade efter den normala skalan 0-6, och det vore ju IOFS bra för då kan jag ju koka ägg på halva tiden, när jag kan koka dom på 6an istället för på 3an... :va
Mina går steglöst upp till 12. Exakt precision(endast +-20 graders glapp) och med 12an går det dubbelt så fort som med din sexa.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Mina går steglöst upp till 12. Exakt precision(endast +-20 graders glapp) och med 12an går det dubbelt så fort som med din sexa.
Fast jag har hittat knappar som är graderade till 12 också, men då är det ju risk att jag bränner hamburgarna, sen vet jag inte om elsystemet i huset pallar det.... :va
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Fast jag har hittat knappar som är graderade till 12 också, men då är det ju risk att jag bränner hamburgarna, sen vet jag inte om elsystemet i huset pallar det.... :va
En släkting till mig har upp till 100. Helt digitalt. Han behöver lastbalansera om han ska kräma på max.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Det förvånar mig att någon minns den referensen.
Klassiker glömmer man aldrig. Har hört talas om att en uppföljare är på väg. Vet inte riktigt vad jag tycker om det än så länge.

Kul fakta på ämnet är att det är den enda filmen som har en elvagradig poängskala på imdb.com.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Har googlat lite men inte hittat något matnyttigt. Kanske använder fel sökord, men i alla fall. Har en åkgräsklippare av okänt fabrikat, googling säger Western, Murray eller något annat. Jag är nöjd med hur den är att köra, klippbredd m.m., men en sak stör mig. Den lämnar en sträng i mitten på ca 3-5 cm. Har ju inte plockat loss klippbordet i år för att kolla själv, men tänkte att jag kan höra här efter saker att tänka på när jag väl tar loss det och kollar. Om någon har idéer på vad som kan göras menar jag.

Bredare knivar kan man ju inte sätta dit, då kommer de ju slå ihop, vad jag kommer ihåg från när jag bytte rem förra eller förrförra året så är de frigående så de kan slå ihop. Eller ska man ha knivar som bara är en mm från varann?

1657657133095.png
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Har googlat lite men inte hittat något matnyttigt. Kanske använder fel sökord, men i alla fall. Har en åkgräsklippare av okänt fabrikat, googling säger Western, Murray eller något annat. Jag är nöjd med hur den är att köra, klippbredd m.m., men en sak stör mig. Den lämnar en sträng i mitten på ca 3-5 cm. Har ju inte plockat loss klippbordet i år för att kolla själv, men tänkte att jag kan höra här efter saker att tänka på när jag väl tar loss det och kollar. Om någon har idéer på vad som kan göras menar jag.

Bredare knivar kan man ju inte sätta dit, då kommer de ju slå ihop, vad jag kommer ihåg från när jag bytte rem förra eller förrförra året så är de frigående så de kan slå ihop. Eller ska man ha knivar som bara är en mm från varann?

Det jag minns är att det fanns någon klippare som hade knivar man var tvungen att ställa i olika vinkel för att dom gick omlott, körde man då på en trädrot eller något så kunde dom slå ihop.

Men det är i alla fall inte en helikopter:

 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Ja det är stökigt när helikoptrar slår i trädrötter.

Filminspelningsljud undrar jag över, använder man inte någon form av filter till det? Dels hör vi väl olika bra o.s.v. men inspelat ljud verkar ta upp allt jefla oljud som går att frambringa så kanske inte konstigt med tillagda däckskrik på grus, motorljud upp till tolfte växeln o.s.v..

Exempelvis någon har renoverat en motor och ska visa hur bra den går nu.. *tickatickatakkatakkaskrammel*

Lyssna hur perfekt det låter när man stänger dörren på denna välbyggda bil.. *kaKlonk*

Denna V4 med väl avstämd skorsten är örongodis.. *baMskrapbambrölskorr*

När man vet att irl låter det typ *spinnn* - *doff* - *braap braap braappp*

Nu menar jag inte bara när Snygve står o spelar in med mobilen utan även när förmodat dyr kamerautrustning används.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top