Frågor man vågar ställa

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Biltemas snöslunga?
Jag bytte i snitt 2 brytpinnar per gång jag använde den.
Jag funderade på att byta till skruvar, men körde sönder en vinkelväxel redan med orginal brytpinnarna, så jag vågade inte eperimentera.
Nej en Toro från 90-talet. Tror tidigare användare har köpt dåliga pinnar.
 

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Ort
Hedared
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
f0783b4b45f0beb4fcc97c0d7ea675ee.jpg

Kan någon hjälpa mig med detta.
1984 cr250
Nr 3 är mektätning och monteras utsidan kopplingskåpan.
Nr22 är en radialtätning som monteras på insidan av kopplingskåpan.
Vilket håll borde den monteras?
När jag tog isär den så satt den vänd för att täta ut ur motorn dvs. Stoppa oljan från att komma ut i pumpen.
Detta är lagat och klåpat för många år sedan så är inte säker på att det stämmer.
Bilden visar otydligt?
Någon som har tankar?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Finns det fordon med framdrivning som får plats i bagageutrymmet på en vanlig bil och som går 45 km med en 120 kg gubbe på?
Hedin har inte lånebilar och MB verkar inte ha byggt färdigt bilen jag kör omkring med.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Finns det fordon med framdrivning som får plats i bagageutrymmet på en vanlig bil och som går 45 km med en 120 kg gubbe på?
Hedin har inte lånebilar och MB verkar inte ha byggt färdigt bilen jag kör omkring med.
Motocompo, men du får nog banta en del om du ska tagnera 45.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Hedin har inte lånebilar och MB verkar inte ha byggt färdigt bilen jag kör omkring med.
Ta med mobiltelefonen och ring efter taxi. Ibland det enda alternativet - som när man blir utsläppt 02:00 en vardagsnatt från akuten efter konstaterad bells pares och ens nära och kära 40 km bort ska upp och jobba om 4 timmar.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Finns det fordon med framdrivning som får plats i bagageutrymmet på en vanlig bil och som går 45 km med en 120 kg gubbe på?
Hedin har inte lånebilar och MB verkar inte ha byggt färdigt bilen jag kör omkring med.

Det finns någon elektrisk variant på Motocompo som skulle ha 8 mils räckvidd tror jag.

Men är bilen så ny att dom inte har byggt den färdig så skulle jag ringa och be dom hämta den där den stannade och fråga vilket taxibolag dom har avtal med, för att jag tänker åka taxi på deras bekostnad tills bilen returneras i fungerande skick.

En bekant hade väldigt mycket problem med en ny leasing bil av ett känt tyskt märke, men efter 2½ år in och ut på verkstaden litade han nästan lika mycket på den som jag gör på min 20 år gamla bil, då var det dags att byta för honom, inom samma märke.

Den nya bilen var inte fullt lika dålig, men några verkstadsbesök utöver service fick han ändå.

När han sedan slutade på det företaget så köpte han en 2 år gammal Toyota som han ALDRIG har haft ett problem med (det är möjligt att första ägaren hade barnsjukdomar) nu är den 9 år gammal och han har inga planer på att någonsin byta bort den.

Det är ju konstigt att man ska acceptera MERA fel på en bil som är 0-2 år gammal än på en bil som är 2-10 år gammal, men det är tydligen vanligt
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
f0783b4b45f0beb4fcc97c0d7ea675ee.jpg

Kan någon hjälpa mig med detta.
1984 cr250
Nr 3 är mektätning och monteras utsidan kopplingskåpan.
Nr22 är en radialtätning som monteras på insidan av kopplingskåpan.
Vilket håll borde den monteras?
När jag tog isär den så satt den vänd för att täta ut ur motorn dvs. Stoppa oljan från att komma ut i pumpen.
Detta är lagat och klåpat för många år sedan så är inte säker på att det stämmer.
Bilden visar otydligt?
Någon som har tankar?
Nr 22 ska ha fjädern i packboxen inåt lagret.
Den andra ska ha fjädern i packboxen utåt mot impellern.
Det finns en massa klipp på tuben. Principen är densamma för crossars vattempumpar och dess tätningar.
Sen har jag kollat när sonen bytte på sin kx250 :)
 

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Ort
Hedared
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
Hm jag var rädd för det svarettvärtemot vad jag tänker
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Ta med mobiltelefonen och ring efter taxi. Ibland det enda alternativet - som när man blir utsläppt 02:00 en vardagsnatt från akuten efter konstaterad bells pares och ens nära och kära 40 km bort ska upp och jobba om 4 timmar.
Det är lyckligtvis planerade tillfällen och andra handlare har accepterat att ge mig något att åka i när det är fel på produkten de sålt.
Det finns någon elektrisk variant på Motocompo som skulle ha 8 mils räckvidd tror jag.

Men är bilen så ny att dom inte har byggt den färdig så skulle jag ringa och be dom hämta den där den stannade och fråga vilket taxibolag dom har avtal med, för att jag tänker åka taxi på deras bekostnad tills bilen returneras i fungerande skick.
Som tur är så har den inte stannat ännu utan det är aviserade återkallelser tillsammans med komfortstörningar. Jag är uppmanad att inte ladda bilen eftersom man kan få en stöt eller orsaka en eldsvåda pga originalsladden. Nu är inte det ett problem eftersom det inte går att öppna luckan över elintaget.
Det är eventuellt ett fel på bränslesystemet som kan orsaka att det sprutar bensin på varma delar.

Känner jag dem rätt blir det ett besök per problem, minst.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Min Fråga.

Jag vill modifiera min gamla sonab 67s

Byte kablage från 5 pol din till standard rca med separat jord.
Det sitter lite komponenter innuti koppling plinten mellan arm o din.
Är dessa värda att byta ut mot något nyare.
Nål?

Mvh
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Kondensatorer åldras, alltid. Det är väl det enda du skulle behöva byta. Sitter det en Shure MD 75 pickup på den? Finns andra fora där dessa spörsmål besvaras av mer bevandrade.
Jag har googlat som fan men hittar inte mycket vettigt överhuvudtaget mer än lyckad moddning. Men vad?

Vet inte vad arm det är men man lossar pickupen med en bajonett fattning. Nålen är en gammal ortofon s15f.

Funderade på ortofon röd.

Har nät brum oavsett om ström kabeln är insatt o spelaren är jordad till chassiet på stärkaren.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Jag har googlat som fan men hittar inte mycket vettigt överhuvudtaget mer än lyckad moddning. Men vad?

Vet inte vad arm det är men man lossar pickupen med en bajonett fattning. Nålen är en gammal ortofon s15f.

Funderade på ortofon röd.

Har nät brum oavsett om ström kabeln är insatt o spelaren är jordad till chassiet på stärkaren.
Vänd stickontakten i uttaget :), det fick tyst på min NAD 3020
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Vänd stickontakten i uttaget :), det fick tyst på min NAD 3020
Absolut värt att prova.

Tar jag bort rca från skivspelaren in i nad riaa så är det tyst och det är inget fel på kablage.

Kan ju vara som Andersbrink sa någon konding som är halv kortis i sedan 30 år.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Ingen aning om vad du pratar om specifikt, men snafu är en vedertagen akronym av en anledning, det verkar vara målsättningen.
Försöker härma Sverker så här efter ett tretimmas pass med syrrans fådda dator över Teamviewer där nv-kernel'en får panik och gör en reboot så fort man startar en webläsare. Det är "Hardware acceleration" som stökar, både för Edge, Chrome och Firefox. Fick ställa in msconfig att köra "base video" tills någon lösning finns att applicera. Windows 7 var drabbad av exakt samma problem med mitt egna 1660TI för två år sedan, precis när 7'an slutade supportas. Tror fanken Microsoft vill att man ska upp till W11, men då krävs en nyare dator.

Konspirationsteoretiker Lindeman spekulerar...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Hur tjocka brev/paket går in i ett dörrinkast som sitter på lägenhetsdörrar.

Jag googlade och hittade en gubbe vars låda var 29mm och han var sur för att han inte fick 30mm tjocka paket.

Finns det tunnare inkast än så?

Eller annorlunda formulerat, ifall jag vill ha specialgjorda lådor som ska gå ner i alla fabrikat på dörrinkast, hur tjocka får de lådorna vara?
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top