Fråga om R6

Lucifer

fd Crash test doll
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
R6 (såld) 206 cc (såld)
Tjenare grabbar!

Går i köptankar på en R6a -99 Nu e min fråga, vad skiljer -99 från-00? Har kollat bilder mm men det e ju lixom svårt att se vad som kan tänkas skilja genom att se två olika hojar på kort.

Har ni några andra tips? Vet att det finns tusen trådar som gäller liknande frågor, men jag slipper gärna leta i havet... :tummenupp

Rock on!

färgsättningen på den vit/röda är annorlunda, men annars är det samma hoj. iaf enligt sprängskisserna & artikelnr.

Last edited:
wonderwizard skrev:
färgsättningen på den vit/röda är annorlunda, men annars är det samma hoj. iaf enligt sprängskisserna & artikelnr.
Den jag kollat på är blå så... :tummenupp

Finns det någonstans man kan se sk listpriser? Skulle liksom vilja veta vad "andra" tycker den är värd utan att behöva lägga ut annonsen...

crash test doll skrev:
Den jag kollat på är blå så... :tummenupp

svarta skuggor på 99.. kolfiberimitation på 00.
r6 och deltabox dekalerna har bytt plats.
maskinellt samma maskin är jag 98.4 % säker på.

crash test doll skrev:
Finns det någonstans man kan se sk listpriser? Skulle liksom vilja veta vad "andra" tycker den är värd utan att behöva lägga ut annonsen...

Finns lite överallt men dom ligger oftast otroligt högt.

Gå in på Blocket skriv R6 ta hela landet så får du en mer rättvis bild av vad en R6:a kostar.

jag köpte min 00a för 56000 med slipon, svart kåpglas och lite lackade detaljer.. 1500mil.

bytte den sen mot en honda xr 650 inkl motarkit 700mil och fick 7000 imellan.

båda hojjarna var då i toppskick.

jag skulle inte ge mer än 50 - 55 tusen för en r6 99-02 (då det är samma hoj) och isåfall lite lulllull på den.. det är köparens marknad och hojjsäsong.

vet ju att jag gjorde en toppendeal då xrn är värd säkert nästan lika mycket om inte mer...

En liten fråga till... Hojen saknar dekaler... Ska jag utgå från att den har gått omkull då? Ska så klart fråga men säljaren har i alla fall inte sagt något om det än.....

är det orginalkåpor utan dekaler så hade jag frågat, men har han orginalen undanstoppade så är det helt annan femma...

får man fråga vilket pris han begär då ?
och hur långt den gått ? samt svensksåld eller importerad ?
servicebok

wonderwizard skrev:
är det orginalkåpor utan dekaler så hade jag frågat, men har han orginalen undanstoppade så är det helt annan femma...

får man fråga vilket pris han begär då ?
och hur långt den gått ? samt svensksåld eller importerad ?
servicebok
Hmm.. det pluppar upp en hel del frågor (till honom) nu när du skriver. Ser att han inte är medlem här (vad jag vet). Då antar jag väl att det e helt ok att länka till hans annons?

crash test doll skrev:
En liten fråga till... Hojen saknar dekaler... Ska jag utgå från att den har gått omkull då? Ska så klart fråga men säljaren har i alla fall inte sagt något om det än.....

Nåt är det ju:)

Orginaldekalerna brukar väl sitta under klarlacken ???

Så något har ju hänt,kolla också om det är orginalkåpor.

Tänk på att orginal dekal-seten är dyra,men mattis här på forumet kan säkert hjälpa dig med att fixa egna.

crash test doll skrev:
Hmm.. det pluppar upp en hel del frågor (till honom) nu när du skriver. Ser att han inte är medlem här (vad jag vet). Då antar jag väl att det e helt ok att länka till hans annons?

om den e "billig" o du inte vill att den ska bli köpt innan du tittat på den så kan det vara dumt att publicera hans annons här...

Långa farbron skrev:
Nåt är det ju:)

Orginaldekalerna brukar väl sitta under klarlacken ???

Så något har ju hänt,kolla också om det är orginalkåpor.

Tänk på att orginal dekal-seten är dyra,men mattis här på forumet kan säkert hjälpa dig med att fixa egna.
Jo, tänkte faktiskt att man kanske kunde fixa egna dekaler, kanske lite "coolare" än orginal...

crash test doll skrev:

Klipp bara ur texten annars och ta bort tele o mail osv ,så kan det ju var vem som helst.

crash test doll skrev:
Jo, det e klart. Men jag antar att alla har tillgång till Blocket... :tungan

http://www.blocket.se/view/3928899.htm?fk=0

Kom gärna med råd/kritik. Vill ju inte gå på en nit.... :7peta

Finns en med dekaler som bara gått 1400 mil (-99)för 46 000 skulle nog ta och snacka med han ,om inte annat för att få en referenshoj att jämföra med.

Du kanske kan pruta ner den en tusenlapp eller två också.

wonderwizard skrev:
hehe... jag hittade den på blocket innan du postade länken, och JO han finns här på sporthoj..

men som sagt, det finns MÅNGA R6:or med mindre miltal & med orginalkåpor på i samma prisklass
Ojdå.. Sökte efter annonsen och hittade den inte här så jag antog bara... :huvet

Saken är den att jag har svårt att hitta någon som ligger inom min prisram. Va från början inne på att skaffa en cbr 600f -98 eller nyare, men tycker att de ligger för högt i pris...

jag tycker väl...
dream on om bakdäckets fortsatta livslängd om man inte kör jätteförsiktigt.
dags för olja och filter.
dags för bromsvätska.
gått långt. (storservicen 4000 mil blir väl nästa sommar... dyyr)
smaksak, men inte nå snygg.

priset var väl rätt bra. men jag skulle leta vidare.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8