Fråga om R6

håkan skrev:
Det är iallafall vad jag kört med dom däcken den här sommaren, sen vet jag inte hur du kör?
Får du inte ut 400:a mil ur de däcken så ja... då borde man hålla sej på en bana tycker jag då :tummenupp

Eller kanske läsa "The Pace" :3freak

Hej Håkan
 
wonderwizard skrev:
hehe... jag hittade den på blocket innan du postade länken, och JO han finns här på sporthoj..

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=11357#

men som sagt, det finns MÅNGA R6:or med mindre miltal & med orginalkåpor på i samma prisklass

Klart det är orginalkåpor, men Pålle hade ju fullackat dom i silver så vad gör man? :död

mmmm.... man vill ju ha lite för att det sitter ramskydd och "nytt" drivpaket och svindyra bromsbelägg på också... fast det är det ju ingen köpare som tänker på tydligen....

//håkan

EDIT: Dessutom räkna med att få byta 2:ans växel om det inte redan är gjort, som slutar funka mellan 2-3000 mil på många R1/R6:or ... fast det har jag ju redan gjort :tungan
 
håkan skrev:
Dessutom räkna med att få byta 2:ans växel om det inte redan är gjort, som slutar funka mellan 2-3000 mil på många R1/R6:or ... fast det har jag ju redan gjort :tungan

är det inte lite beroende på hur man kör med hojen ? för jag har inte märkt minsta lilla strul med 2:an. sedan var det väl inte så dyrt att fixa heller?


däremot hittar jag ett friläge mellan 5-6 växeln lite då och då... men det e tydligen ännu vanligare.
 
wonderwizard skrev:
är det inte lite beroende på hur man kör med hojen ? för jag har inte märkt minsta lilla strul med 2:an. sedan var det väl inte så dyrt att fixa heller?


däremot hittar jag ett friläge mellan 5-6 växeln lite då och då... men det e tydligen ännu vanligare.

Dyrt o dyrt, runt 5000:- med alla nya packningar, nya drev osv. Så det beror ju på vad man tycker är dyrt

och friläge sådär, är inte det den lilla söta fjädern?

//håkan
 
håkan skrev:
Dyrt o dyrt, runt 5000:- med alla nya packningar, nya drev osv. Så det beror ju på vad man tycker är dyrt

och friläge sådär, är inte det den lilla söta fjädern?

//håkan

tänker inte du på R1:ans strul med lådan ? där är det väl en fjäder för typ 30:- som sätter "käppar" i hjulet :D
 
wonderwizard skrev:
tänker inte du på R1:ans strul med lådan ? där är det väl en fjäder för typ 30:- som sätter "käppar" i hjulet :D

jo det är det, pratade med så mkt folk om växellådsfixande när jag gjorde det så jag blandar ihop motorerna... de är ju "nästan" lika
 
crash test doll skrev:
Går i köptankar på en R6a -99 Nu e min fråga, vad skiljer -99 från-00?
1999 YZF-R6 (modell 2000 i stort sett samma)
The first generation R6 was built with the same development target of today's R-series:

* Highest power
* Lowest weight
* Unrivalled agility

The engineers started with a blank sheet of paper and made no compromise (following the philosophy of the first R1-see story in archive) A very compact aluminium chassis and an ultra compact high performance 4 cyclinder are the ingredients of this radical machine. The engine was the first production four stroke with a performance of more than 200 HP/litre (120 HP/13000rpm). Wheelbase was reduced to 1380 mm and dry weight to 169 kg. The machine super ceded its predecessors in all aspects and set the standards for supersport machines to come.


Dessa ändringar genomfördes till 2001

2001 YZF-R6
Based on the previous model the new version saw a couple of important changes both technical and styling. Most obvious was the new rear tail part with its LED tail lights.
Other changes included:

* Lighter pistons and modified connecting rods for better midrange response.
* The weight was reduced another 1.5 kg
* New specification tyres improved grip and handling
* U-lock space under the seat added
* Handlebar angle was changed for better comfort

men men lycka till med köpet..

:död
 
Last edited:
SISU: Nu fattar jag inte, den nedre annonsen har ju -00:ans bakdel men ser ut som -99:an fram där deltaboxmärket ska sitta :va Har han bytt kåpor eller var det nån förlaga till -00?

Såhär ser min ut
 

Bifogat

  • 499901_gbl_s.jpg
    499901_gbl_s.jpg
    66.4 KB · Visningar: 47
xXx40 skrev:
SISU: Nu fattar jag inte, den nedre annonsen har ju -00:ans bakdel men ser ut som -99:an fram där deltaboxmärket ska sitta :va Har han bytt kåpor eller var det nån förlaga till -00?

Såhär ser min ut
troligtvis har han väl lagt den o fått nya kåpor.. inte fan är det någon förlaga iallafall..
 
SISU skrev:
[SIZE=1Köpte mig en -00 för 50.. värt vartenda jävla öre..
Men ärligt talat ser den här satans sliten ut.. [url]http://www.blocket.se/view/3928899.htm?fk=0[/url] men det finns alltid utrymme att pruta..

Undrar hur du ser att den är sliten? Kåporna är helt nylackade, aldrig körda med (alltså 0 meter) .... sliten hoj? .. klart den är använd som alla andra, maskineriet är det då inget fel på, har själv accat ifrån GSXR600 -04 (och den andre föraren var en A förare som tävlat i många år så jag tror inte han växlade fel)


nu över till nåt annat

Är man genuint intresserad av en hoj, så ska man själv titta,klämma & lyssna, framförallt provköra.
Att tro att en hoj som gått 2-3000 mil aldrig är ikullagd på nåt sätt är att leva i en drömvärld.

Så kommer frågan, vart har du gjort service? jag gör den själv, på verkstan gör de sånt jävla kasst jobb tycker jag. Bytte växellådan själv så jag har inte tummen mitt i handen (och annat som olja+filter, hur svårt är det?).
Har fått mer fel på hojar jag haft efter "märkesverkstadsbesök" än när jag gjort det själv. Åtminstone jag tycker det är bättre att om man kan så ska man göra det själv, då vet man att alla skruvar etc är åtdragna med rätt moment osv utan att behöva oroa sig.

Jag säljer inte min hoj för att jag tycker den är tråkig, dålig eller kommer att rasa när som helst. Får jag den inte sålt kör jag helt enkelt med den nån säsong till, det är ju inte så att den kostar så värst mkt att försäkra.

Är det nån som frågar om saker om min hoj, så är jag helt ärlig, det gäller bara att fråga.

Mvh Håkan
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top