Främlingslegionen

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Någon här inne som varit där? Säg gärna till isf! Vore intressant att höra mer från en som varit med.
Har en deal med chefen/partner, lyckas inte projektet vi har nu så blir det 5 års kontrakt för Frankrike :tummenupp

Har inte varit nere. Men jag önskar dig all lycka, ett hårt pannben och förstående familj när/om du kommer hem igen.

Inte så jävla lätt att komma in nu för tiden.
Det är rätt hårda intagningsregler, båda fysiska och psykiska.

Först tar det ca 2 veckor att bli uttagen om du nu blir det så är det utbildning i ca 15 veckor. Klarar man det så kan man få en plats i någon av legionens enheter..

Kräv en lite tuffare uniform bara

Bifogat

• 325px-French_Foreign_Legion_dsc06878.jpg
    325px-French_Foreign_Legion_dsc06878.jpg
    45.3 KB · Visningar: 456
Det är inte bara att skriva på ett kontrakt och tro att nu ska jag vara här i 5 år från och med idag.

Jag har inte själv varit där men talat en hel del med en som var aktiv i 15års tid samt en annan som valde att desertera. Utöver det har jag läst en bok om hur man bli antagen av en som varit där i "dessa 5 år".

Du borde sätta dig in i det lite mer än att bara sticka dig. Om du inte gillar härliga överraskningar dvs.

Du kan få vara där över ett helt år innan de fått ihop en ny grupp och under den tiden ska du serva de som tränar där i form av att laga deras mat, städa och vara springpojke. Under hela den för-tiden kommer du bli utvärderad av de andra. Du MÅSTE även lära dig franska. Detta ska du kunna, annars får du dra.

Men det är få som verkligen tar sig igenom det och efteråt har du en sjujävla historia i ditt bagage iaf. Men klart att du ska göra det om du klarar fys- och psyktesterna och blir godkänd av interpol.
Du får inte (längre) vara eftersökt i något land.

Sen får du ju givetvis betalt under din tjänstgöring. Ingen höjdarlön men runt 1000EUR i månaden och du kommer sällan göra av med nånting så ditt avgångsvederlag blir nog en del om du inte röker/dricker.

Och ska du dit, så kom utan nånting alls med dig - de tar ALLT från dig och du kommer aldrig se det igen, inkl. dina kalsonger ;)

Kör på.

Det är inte bara att skriva på ett kontrakt och tro att nu ska jag vara här i 5 år från och med idag.

Du borde sätta dig in i det lite mer än att bara sticka dig. Om du inte gillar härliga överraskningar dvs.

. Du MÅSTE även lära dig franska. Detta ska du kunna, annars får du dra.

Men det är få som verkligen tar sig igenom det och efteråt har du en sjujävla historia i ditt bagage iaf. Men klart att du ska göra det om du klarar fys- och psyktesterna och blir godkänd av interpol.
Du får inte (längre) vara eftersökt i något land.

Sen får du ju givetvis betalt under din tjänstgöring. Ingen höjdarlön men runt 1000EUR i månaden och du kommer sällan göra av med nånting så ditt avgångsvederlag blir nog en del om du inte röker/dricker.

Kör på.

Jag har bra koll på vad som gäller, jag vet vad man ger sej in på. Fys och psyk är inga problem. Talar flytande franska. Är inte eftersökt.
Men jag har inte pratat med någon som varit där, det vore intressant!

Varför? Knulla och ta en kall öl i stället. Det är livskvalitet!

Något jag velat göra sen 18-års åldern. Kul med en riktig prövning.

Last edited:
Helt sjukt vad folk vill ge sig in på, värdesätt ditt liv för det finns många som vill byta sin plats med dig. Oavsett vem eller vilka du vill bevisa nåt för så fuck dem och njut av ditt liv.

Din avartartext är "Stolt pappa med V8-kombi".

Givetvis gör du precis som du själv vill men stilla min nyfikenhet; vad får en stolt pappa med V8-kombi att värdera ett 5-årskontrakt i främlingslegionen?

Min dotter kommer jag alltid att ha, oavsett om jag som nu jobbar länge hemifrån/andra länder mm, jag kommer även att ha min dotter om tex 5 år. Hon är den jag bryr mej om, gör allt för, hon gör mej glad och stolt..

men

Legionen är en längtan till (vad jag tror är) den hårdaste utmaningen, en ego-boost. Den tanken har funnits hos mej i snart 12 år, och nu känner jag att nu eller aldrig.

Då kom jag och min chef fram till en bra deal. Kan jag driva företaget så att det redan detta år visar vissa resultat så stannar jag, går det inte så försöker jag bli soldat.

Vissa är nöjda/drömmer om fru, vovve, 7-16 job mm. Been there, done that. Jag drömmer om en utmaning.

Jag såg en dokumentär om främlingslegionen,
all den lilla lust som fanns att pröva det försvann :)

Min dotter kommer jag alltid att ha, oavsett om jag som nu jobbar länge hemifrån/andra länder mm, jag kommer även att ha min dotter om tex 5 år. Hon är den jag bryr mej om, gör allt för, hon gör mej glad och stolt..
Du kanske inte bryr dig så mycket om just dom här 5 åren av hennes liv, men hon behöver en pappa då, och hon vill framför allt ha en pappa som lever om 5 år... :rolleyes:

Jag klarar knappt att vara utan min dotter i fem dagar..

Nej, det är alkoholförbud på militära anläggningar!
Åfan, vi hade 3 olika barer där jag låg, en för meniga, en för befäl och en för flaggofficerare, inget drag i officers baren dock, men meniga och befäl hade skoj, billigt var det också, en tia för en öl och en påse jordnötter.

Last edited:
*/ ?>
Back