Det är inte bara att skriva på ett kontrakt och tro att nu ska jag vara här i 5 år från och med idag.
Jag har inte själv varit där men talat en hel del med en som var aktiv i 15års tid samt en annan som valde att desertera. Utöver det har jag läst en bok om hur man bli antagen av en som varit där i "dessa 5 år".
Du borde sätta dig in i det lite mer än att bara sticka dig. Om du inte gillar härliga överraskningar dvs.
Du kan få vara där över ett helt år innan de fått ihop en ny grupp och under den tiden ska du serva de som tränar där i form av att laga deras mat, städa och vara springpojke. Under hela den för-tiden kommer du bli utvärderad av de andra. Du MÅSTE även lära dig franska. Detta ska du kunna, annars får du dra.
Men det är få som verkligen tar sig igenom det och efteråt har du en sjujävla historia i ditt bagage iaf. Men klart att du ska göra det om du klarar fys- och psyktesterna och blir godkänd av interpol.
Du får inte (längre) vara eftersökt i något land.
Sen får du ju givetvis betalt under din tjänstgöring. Ingen höjdarlön men runt 1000EUR i månaden och du kommer sällan göra av med nånting så ditt avgångsvederlag blir nog en del om du inte röker/dricker.
Och ska du dit, så kom utan nånting alls med dig - de tar ALLT från dig och du kommer aldrig se det igen, inkl. dina kalsonger
Kör på.