Främlingslegionen

Jag förstår dej, men innan ni vet (och folk har inte med det att göra) hur mkt jag finns hos min dotter, om jag har familj mm så tro inte att jag bara "dumpar ungen ala hundvalp vs allergi".

Jag är inte ute efter att höra vad folk tycker, jag försöker hitta någon som gjort detta och vill prata med denne.

Det ar ju precis det du gor. Du har ett behov som du behover fylla, aven om detta gar ut over nagon som borde vara den viktigaste i ditt liv. Jag kanske har missforstatt det hela men brukar inte ens barn vara det mest varderade i ens liv (simple fraga, har inga ungar sjalv)?

Hade jag varit mamma och haft en 2.5 aring hemma, men kannt aventurslust och behov av sjalvforverkligande och beslutat lamna ungen for 5 ar for att rida runt jorden pa en mulasna, tror du inte att folk hade reagerat? Samtidigt som jag pastatt vara en excellent mamma och brolat om hur mkt jag stallde up for mitt barn?

Att skaffa barn innebar att kvickt bli vuxen, vare sig du vill eller inte.

Denna drommen om Framlingslegionen kan val inte vara alldeles ny, den maste ha grott dar INNAN du borjade avla barn?

Tror du verkligen ungen din ens kommer ihag dig nar du landar pa svensk mark igen?

Hoppas du hittar din infokalla och kommer ivag pa din resa, sa smaningom kommer du nog till insikt om vilket fjortisbeteende du visar.

Jag är inte ute efter att höra vad folk tycker, jag försöker hitta någon som gjort detta och vill prata med denne.

Läst igenom råden på FB som länkades tidigare och följ eventuella länkar som lagts upp där.

Här är en: http://www.cervens.net/legionbbs123/forumdisplay.php?1-cervens.net-a-French-Foreign-Legion-Forum

Via den kan du söka dig vidare till fler forum och kanske rent av få kontakt med någon som tjänstgjort i legionen.

Inte för att någon av oss har med det att göra, men vill du verkligen utsätta din dotter för att bli faderslös samt lämna över allt ansvar över hennes fostran till mamman?

De som växt upp utan ena föräldern vet precis vad det innebär för trauma för din dotter och hennes mamma om du rycks bort från dem utan någon vidare förklaring. Din dotter kommer att förstå att du hade ett val när du gav dig av. Ur hennes synvinkel var det du som övergav henne och mamman. Även om du överlever och återvänder lär du inte kunna reparera den skadan. Fundera även på din psykiska hälsa efter fem år placerad i olika oroshärdar i världen.

Slutligen beakta detta:

"Skulle rekryten dö under träning eller i tjänst så begravs han på en omärkt grav utanför Aubagne utan att familjen hemma informeras."

Att lämna ett barn i den ålder då föräldrarna är som viktigast för att vara borta i fem år, samtidigt som man lever i illusionen att man ändå är något som ens kan liknas vid "bra" förälder, toppar nog listan med egotrippade saker jag läst om på mycket mycket länge.
Jag häpnar.
Jag får dåligt samvete om jag jobbat för mycket ett par veckor i rad då jag ser hur svårt det är för min fyraåring att förstå varför jag så sällan är hemma. Jag och hans mor är hans idoler, gudar, ja allt. Att för sitt eget "självförverkligandes" skull överge honom i fem finns inte ens i min begreppsvärld.

största/tuffaste utmaningen blir kanske att komma tillbaka till ett normalt liv, inte att göra 5 år där.

"När jag väl kom hem så kände jag mig väldigt utanför. Jag kände mig ensam och övergiven. Har läst om hur de flesta legionärer efter 5 år har svårt att anpassa sig till samhället och jag förstår dom! Mådde ju redan skit efter ca 2v."

Gillar man att inte få bestämma själv, få alla tänkbara tropiska sjukdomar, dö bortglömd i någon gudsförgäten håla, aldrig ha en chans att bli officer (det är man inte värd - bara franska "yrkes" som blir det) så är det nog riktigt mysigt. Varför inte prova på Black Water eller någon annan legoknekt-organisation - same deal men bättre betalt. :D

Ett gott råd - låt bli. För din egen och din familjs skull. Det finns andra och större utmaningar. Provat Everest eller K2 på sistone?

Att lämna ett barn i den ålder då föräldrarna är som viktigast för att vara borta i fem år, samtidigt som man lever i illusionen att man ändå är något som ens kan liknas vid "bra" förälder, toppar nog listan med egotrippade saker jag läst om på mycket mycket länge.
Jag håller med till 100%, men...

Ingen här vet väl vilken kontakt TS har med sin dotter idag?
Om han drar till Legionen eller jobbar på fabrik i Svedala kanske inte har någon betydelse alls för deras relation.

En av mina bästa kompisar är nere nu och jag pratar en hel del med honom så jag kanske kan höra mig för om det är nåt speciellt du undrar över.

Jag vill dock inflika att det tydligen inte är så jävligt som många verkar tro. Legionen lyder numera under den franska armén vilket betyder att befälen inte kan behandla soldater hur som helst. Dom fysiska intagningsproven är inte extremt hårda heller, du måste dock gilla att gå länge... Under intagningsveckorna psykas det en hel del och man får göra mycket skitjobb så man får nog vara hyggligt stabil för att orka med den biten.

Han "jobbar" måndag till fredag och har semester varje år precis som vilken knegare som helst. Jag tror det lever kvar mycket myter om legionen men dom står ju inte över lagen på nåt sätt. Han verkar dessutom blivit mer harmonisk under tiden så så jävligt kan det ju inte vara. Han är stationerad på korsika och intygar att det definitivt inte är alkoholförbud :D dom får dock bara vara på vissa godkännda barer.

Jag tror inte att man ska vara mer rädd för att åka till legionen än att söka till svenska armén, förutom att du skriver på för 5 år naturligtvis.

Personligen hade jag dock inte klarat av att lämna mina barn för det här... inte för något i världen så jag antar att det ligger nåt annat bakom din önskan att komma iväg, kanske prata med nån istället? innan du gör ditt livs största misstag...

Främlingslegionen i all ära, men de står sig slätt mot Frälsningarmén. De är tuffa killar som äter taggtråd!

:D

Frälsningsarméns intagningsprov är jävligt tuffa, man ska promenera 1 km i folkmassa & samtidigt skramla med en bössa & äta 15 oblater.....många tuffa grabbar har misslyckats.

Nike: "Just do it."

180px-Lindh_killer_image1.jpg

*/ ?>
Back