Fortkörning i Norge = (

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Beklagar. Åker också en del på E6:an :S Åkte du bil eller motorcykel? Civilare eller laser/radarkontroll?
 

jetson

Guest
Är det många olyckor på E6an eller? Måste finnas någon anledning till att dom är där och jagar folk hela tiden.. dumma jävla norrmänn..
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Har läst tråden innan men läste den ändå pånytt. Otroligt hur det skall läggas vikt på att det är så grymt olagligt att överhasta...
BTW, vad händer om man får polisjag ganska nära gränsen, och kör över till Sverige och igenom tullen, men dock med laglig hastighet?:) Hur är gränsövervakningen? Kommer inte riktigt ihåg,var dit för ca 8 år sen..
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Om du välja mellan böter el fängelse, ta det sista, åk hem, ge fan i att infinna dig.Men passa dig för Norge ett tag sen
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
ÅK ALDRIG TILL DET SKITLANDET IGEN.. var där i somras(4:de gången) o åker ALDRIG dit igen, hopplöst missanpassande fartgränser(E6(Europaväg)..50 70 60 50 80 70 50 40 osv, snåla norrmän, dyrt öht, hyrde Hytte för 700 nkr/natt o dom hade mage att ta extra betalt för toapapper som inte fanns ens när vi kom.."jag hyr endest ut hytter o vil du ha papir till do må du köpe de her"
Underhållande tråd. Jag har lyckligtvis inte det problemet. Bojkottar Noreg till 100% sen en händelse 1978.
(900 NOK/natt för ett enkelrum var bara det en anledning, år 1978!)
Då påstod en mackkille på Statoil att jag stulit en flaska spolarsprit från ett ställ utomhus.
Mycke' trams innan det avslutades..
Norge - no more! :gnissla
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Vi kan ju invadera Norge.....så anpassar vi priser & hastigheter till Svensk standard fort som fan, & förbjuder tyskarna...frågor på det?

Jag kontaktar försvaret direkt och säger att vi har en bra idé, de har säkert inget emot att få lite mer att göra eller:va

(sen ringer jag USA och säger att ifall det händer något i Norge så ska de hålla sig borta! :D)

Då påstod en mackkille på Statoil att jag stulit en flaska spolarsprit från ett ställ utomhus.

Haha, sno en flaska spolarsprit, trodde han du var alkis eller :D
 
Last edited:

Notaro

Angel Racing
Gick med
15 May 2007
Ort
Grästorp/Oslo
Hoj
Suzuki GSXR1000 -07 Till Salu!
Mucka med tullen?

Har läst tråden innan men läste den ändå pånytt. Otroligt hur det skall läggas vikt på att det är så grymt olagligt att överhasta...
BTW, vad händer om man får polisjag ganska nära gränsen, och kör över till Sverige och igenom tullen, men dock med laglig hastighet?:) Hur är gränsövervakningen? Kommer inte riktigt ihåg,var dit för ca 8 år sen..

Tror nog inte det.
Du hinner inte över bron före svenska tullen/polisen stoppar/alt jagar dig.
Ibland har polisen helikopter i Strömstad har jag för mig också.
I Norge jagar de ju till någon dör :fyllisar
 

Naab

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Ktm 525Exc
Så där ja!

Precis hem kommen från Norge:(
Lyckades med diverse bravader tex Fotad av fartkamera gick inte allt för fort men tillräkligt för o bli fotad,Dock inte min bil hur funkar de då?

Blev även tagen av en civilare på E6? För fortkörning 107 på 70väg han tyckte även att jag gjorde en farlig omkörning så han tog mitt kort.

Nu till frågorna:)

1.Är det ok o göra en punkt till punkt mätning när jag gör en omkörning?måste ju höja hastigheten för o göra en "säker" omkörning.

2.Det han menade med farlig omkörning va att det kom en bil i vänster filen när jag körde om o han menade att jag inte hade haft någon uppsikt.Jag menar däremot att jag visst såg bilen som kom eftersom jag låg i vänstra filen och såg längre än vad polisen gjorde som låg i den högra o dessutom hade en bil framför sej.så hur gå tillväga?

Den trevliga polisen:)"Fick en halstablett av han" Tog mitt körkort på plats o sa att jag inte fick köra mer förutom hem.jag skrev på ett papper om att han kunde ta mitt körkort fråga inte varför jag gjorde deo_O dock så poängterade han att jag när som helst kunde ändra mitt beslut och att de han o jag sa o skrev i bilen inte va bindande.Jag skrev dock inte på ett erkännande för fortkörningen och den farliga omkörningen.

Saken e ju den att han sa att jag minst kommer få 6500nkr för fortkörnigen sen minst lika mycket för omkörningen,Lyckat när man inte har jobb blir ju inte rik på a-kassan precis:(

Boja låter ju najs faktiskt om man kan få ner boten till typ 3000nånting o sen boja i 1månad eller nåt..fängelse funkar de med:) brudarna gillar ju bad boys har jag förståt..

Ursäkta om inlägget e rörigt varigt vaken på tok för länge:(
 

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Hemma
Hoj
Blå
Så där ja!

Precis hem kommen från Norge:(
Lyckades med diverse bravader tex Fotad av fartkamera gick inte allt för fort men tillräkligt för o bli fotad,Dock inte min bil hur funkar de då?

Blev även tagen av en civilare på E6? För fortkörning 107 på 70väg han tyckte även att jag gjorde en farlig omkörning så han tog mitt kort.

Nu till frågorna:)

1.Är det ok o göra en punkt till punkt mätning när jag gör en omkörning?måste ju höja hastigheten för o göra en "säker" omkörning.

2.Det han menade med farlig omkörning va att det kom en bil i vänster filen när jag körde om o han menade att jag inte hade haft någon uppsikt.Jag menar däremot att jag visst såg bilen som kom eftersom jag låg i vänstra filen och såg längre än vad polisen gjorde som låg i den högra o dessutom hade en bil framför sej.så hur gå tillväga?

Den trevliga polisen:)"Fick en halstablett av han" Tog mitt körkort på plats o sa att jag inte fick köra mer förutom hem.jag skrev på ett papper om att han kunde ta mitt körkort fråga inte varför jag gjorde deo_O dock så poängterade han att jag när som helst kunde ändra mitt beslut och att de han o jag sa o skrev i bilen inte va bindande.Jag skrev dock inte på ett erkännande för fortkörningen och den farliga omkörningen.

Saken e ju den att han sa att jag minst kommer få 6500nkr för fortkörnigen sen minst lika mycket för omkörningen,Lyckat när man inte har jobb blir ju inte rik på a-kassan precis:(

Boja låter ju najs faktiskt om man kan få ner boten till typ 3000nånting o sen boja i 1månad eller nåt..fängelse funkar de med:) brudarna gillar ju bad boys har jag förståt..

Ursäkta om inlägget e rörigt varigt vaken på tok för länge:(

Du har sett för mycket TV.
Betala och se glad ut.
-
 
Last edited:

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Hemma
Hoj
Blå
Tittar nästan aldrig på tv..men tack för ditt svar som inte tillförde någonting:tummenupp

Jag tar det igen.
Betala och se glad ut!

Märkligt hur många tror att det går att skriva eller snacka sig ur vilken knipa som helst.
Are you Bond?
James Bond?


-
Been there, done that.
 
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: P-G

Naab

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Ktm 525Exc
Så att man i norge kan få sitta i buren några dagar istället e bara en myt?samma för boja?!
 

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Hemma
Hoj
Blå
Så att man i norge kan få sitta i buren några dagar istället e bara en myt?samma för boja?!

Bara att vänta så får du se :tummenupp
Jag har varit där och vet.
Det är ingen glasskiosk så du får inte välja det som känns bäst tyvärr.
 

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
Svenljunga
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Bara att vänta så får du se :tummenupp
Jag har varit där och vet.
Det är ingen glasskiosk så du får inte välja det som känns bäst tyvärr.

tror som sagt att de tagit bort det alternativet... Men det ligger lite sanning i det. Jag åkte dit för fortkörning där 96 och när böterna kom fanns det en ruta man kunde kryssa i att man valde att sitta av staffet några dagar i fängelse istället! Tyckte mest det var komiskt då boten var på ca 4000. Dock fanns inte det alternativet när jag för två år sedan vart fotad i bil och fick hem en bot på över 4000 för 16 km hastighetsöverträdelse.....
 

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Bara att vänta så får du se :tummenupp
Jag har varit där och vet.
Det är ingen glasskiosk så du får inte välja det som känns bäst tyvärr.

sÅ slUta vara dryG då.. dela med dig av erfarenheterna istället.. :va
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Svar på:1 ja såvitt jag vet är det samma regler i grannlandet som här hemma,
Svar på:2 det är ju en subjektiv bedömning,och även här så väger Tjänstemannens ord väsentligt mer än dina,,
tyvärr så ser inte dina utsikter för o klara dig från dina synder så bra ut.

men ändå ,, lycka till
// Jocke


Så där ja!

Precis hem kommen från Norge:(
Lyckades med diverse bravader tex Fotad av fartkamera gick inte allt för fort men tillräkligt för o bli fotad,Dock inte min bil hur funkar de då?

Blev även tagen av en civilare på E6? För fortkörning 107 på 70väg han tyckte även att jag gjorde en farlig omkörning så han tog mitt kort.

Nu till frågorna:)

1.Är det ok o göra en punkt till punkt mätning när jag gör en omkörning?måste ju höja hastigheten för o göra en "säker" omkörning.

2.Det han menade med farlig omkörning va att det kom en bil i vänster filen när jag körde om o han menade att jag inte hade haft någon uppsikt.Jag menar däremot att jag visst såg bilen som kom eftersom jag låg i vänstra filen och såg längre än vad polisen gjorde som låg i den högra o dessutom hade en bil framför sej.så hur gå tillväga?

Den trevliga polisen:)"Fick en halstablett av han" Tog mitt körkort på plats o sa att jag inte fick köra mer förutom hem.jag skrev på ett papper om att han kunde ta mitt körkort fråga inte varför jag gjorde deo_O dock så poängterade han att jag när som helst kunde ändra mitt beslut och att de han o jag sa o skrev i bilen inte va bindande.Jag skrev dock inte på ett erkännande för fortkörningen och den farliga omkörningen.

Saken e ju den att han sa att jag minst kommer få 6500nkr för fortkörnigen sen minst lika mycket för omkörningen,Lyckat när man inte har jobb blir ju inte rik på a-kassan precis:(

Boja låter ju najs faktiskt om man kan få ner boten till typ 3000nånting o sen boja i 1månad eller nåt..fängelse funkar de med:) brudarna gillar ju bad boys har jag förståt..

Ursäkta om inlägget e rörigt varigt vaken på tok för länge:(
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Kanske inte helt uppdaterad men hyfsat.
http://www.roadmc.com/default.asp?pubid=14


http://www.kriminalforsorgen.dk/Publika/statistisk_materiale/nordisk_statistikk/html/kap03.htm

Förtydligar,kan(eller vill)du inte betala böterna så kan du välja att sitta av dom istället,har sett en tabell där det står vilket lägstabelopp du kan sitta av och hur lång tid i buren det blir beroende på bötesbeloppet men den hittar jag inte igen.
Kör du så det blir ovillkorligt fängelse blir det inga böter,får inte både och.

Henrik
 
Last edited:

Naab

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Ktm 525Exc
Kanske inte helt uppdaterad men hyfsat.
http://www.roadmc.com/default.asp?pubid=14


http://www.kriminalforsorgen.dk/Publika/statistisk_materiale/nordisk_statistikk/html/kap03.htm

Förtydligar,kan(eller vill)du inte betala böterna så kan du välja att sitta av dom istället,har sett en tabell där det står vilket lägstabelopp du kan sitta av och hur lång tid i buren det blir beroende på bötesbeloppet men den hittar jag inte igen.
Kör du så det blir ovillkorligt fängelse blir det inga böter,får inte både och.

Henrik

Så har jag "tur" kan jag komma undan med o sitta några dagar:arsele..Helt klart bättre än o pröjsa har ju inget o göra om dagarna iallafall:)..Får se vad som står när jag får hem paper.kommer med edit då
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Tycker vi ger norrmännen något att bita i :D hela SH.com drar 300kmh på E6:an:fyllisar
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top