Fortkörning i Norge = (

Naab

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Ktm 525Exc
mm att man ska över ett visst belopp har jag också fattat de som..Dock tror jag att jag kommer över de med råge bara fortkörningen går på 6500nkr sen omkörningen minst lika mycket sa polisen..så gissar på en 10k eller liknande
 

GDJb

Sporthoj beginner
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Gol, Norge
Hoj
ZX9-R -97
Sedärja, norska civilen stannade mig också på midsommarafton när jag var på väg ner. 163kmh på 'motorvägen'. Har ej fått besked om vad som kommer ske än, men eftersom polisen inte fick ge ut så höga böter så blir det nog räknat på hur mycket man har tjänat = inte kul!

Juristen som ska bestämma allt har väl ferie nu eller något, för tid tar det. Men Ninjan går varm här uppe i Hemsedalstrakten iallafall. Nästa gång stannar de mig inte!

Vidarebefordrar vad framtiden utvisar eftervart.
 

Naab

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Ktm 525Exc
Edit

Ringde till länsstyrelsen idag och fick svaret att jag har körkort kvar i swe tills dom har fått paper från norge o tagit ett beslut..
 

erst

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Ort
Oslo
Hoj
Mmm!
Sedärja, norska civilen stannade mig också på midsommarafton när jag var på väg ner. 163kmh på 'motorvägen'. Har ej fått besked om vad som kommer ske än, men eftersom polisen inte fick ge ut så höga böter så blir det nog räknat på hur mycket man har tjänat = inte kul!

Juristen som ska bestämma allt har väl ferie nu eller något, för tid tar det. Men Ninjan går varm här uppe i Hemsedalstrakten iallafall. Nästa gång stannar de mig inte!

Vidarebefordrar vad framtiden utvisar eftervart.

Såg att du bor i Gol, vad var det för civilare som tog dig? Torska där rätt ordentligt efter att en fet stylad passat följt efter mig med dimljus och hela kittet för två veckor sedan.. så att du vet att det rullar en där i trakten... ;)

Fick vart fall behålla kortet och bara 8000 nok efter 30min psykologiskt krig... den tackar vi för! :tummenupp
 

Naab

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Ktm 525Exc
Sådär ja..fick hem brev från norska polisen idag där det stog en massa juridiska grejor o på norska dessutom fattade noll..men iallafall jag får välja mellan betala eller fängelse i 15dagar..Så krusty ditt jävla troll sluta snacka massa skit om saker du inte ens har en aning om trolla på nåt annat forum istället..

Nån som tvivlar på mej får skriva i tråden så får jag leta fram kabeln till mobilen o ta ett kort
 

GDJb

Sporthoj beginner
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Gol, Norge
Hoj
ZX9-R -97
Ja Naab, hur mycket i böter fick du? Jag har fortfarande inte hört något från politin. och det har snart gått lång tid. ( 19 juni ). Nej, vart inte tagen i gol. På motorvägen vid sarpsburg. eller va de heter. fredriksstad typ. mm. de har en ny ford mondeo som civil här nu också. körde förbi en kontroll förut. de har verkligen inget annat o göra än att hänga vid vägkanten med kikare o kamera.

och Naab, vad ska du välja?
 

Naab

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Ktm 525Exc
de blev 8000 för omkörningen o 5000 för fortkörningen eller 15 dagar i finkan.

En annan konstig sak va att dom inte skickade brevet rekommenderat..så jag har visst inte fått nått brev^^

Jag vet faktiskt inte vad jag ska välja,har lite kontakter inom kriminal vården i svergie o dom personerna snackar om att man brukar få fotboja i svergie,men just nu så väntar jag på att de ska komma en delgivnings man o leta efter mej tar väl nån månad eller 2:)

Blev föresten tagen av en svart s60 t5 på Rv 7 nes kommun
 

Tommy.exe

Guest
de blev 8000 för omkörningen o 5000 för fortkörningen eller 15 dagar i finkan.

En annan konstig sak va att dom inte skickade brevet rekommenderat..så jag har visst inte fått nått brev^^

Jag vet faktiskt inte vad jag ska välja,har lite kontakter inom kriminal vården i svergie o dom personerna snackar om att man brukar få fotboja i svergie,men just nu så väntar jag på att de ska komma en delgivnings man o leta efter mej tar väl nån månad eller 2:)

Blev föresten tagen av en svart s60 t5 på Rv 7 nes kommun

Har du ut mer än 15 kakor på 2 veckors jobb så är det ju bättre att du jobbar över och lever som en gris i 2v än att krypa in. Då får du fortfarande krypa på hålet när du vill, äta vad du vil osv. :)
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Vad innebär det egentligen att ha suttit i fängelse en sådan kort period för en sån här sak? Vad händer med jobb, framtida jobb osv? Det är i det stora hela ett relativt,... eeh... kommer inte på ordet... motsatsen till grovt, brott i alla fall.
 

Naab

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Ktm 525Exc
är också lite nyfiken på vad som står i mina paper sen.eftersom svergie inte ens ger fängelse för sakerna jag torskade på..får forska lite återkommer
 

jetson

Guest
Vad innebär det egentligen att ha suttit i fängelse en sådan kort period för en sån här sak? Vad händer med jobb, framtida jobb osv? Det är i det stora hela ett relativt,... eeh... kommer inte på ordet... motsatsen till grovt, brott i alla fall.

Tror ordet du söker är förseelse, en förseelse som ingen vettig arbetsgivare skulle bry sig om - tvärtemot skratta åt att norrmännen gav dig fängelse för att du gasa lite på motorvägen.
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Jag skulle misstänka att det blir knappast någon sluten anstalt utan förmodligen en öppen. Strafftidens längd är för kort för att det skall vara vettigt/praktiskt med sluten anstalt. Kan ta tid att få en plats dessutom då det är kötider på fängelsen mer eller mindre.

Du har en laga dom som har gett fängelse, så förseelse är det knappast, men jag kan ha fel. Detta kan möjligtvis ge problem om du ska söka militär anställning eller liknande. "normala" arbetsgivare skiter nog fullt i en fortkörning, även om den har gett fängelse. Då inget våld eller missbruk av droger är involverat. Samtidigt är det knappast meriterande, men ingen arbetsgivare får eller kan göra utdrag ur straffregistret utan ditt medgivande tror jag.

Jag är övervakare för en person som är villkorligt frigiven, så jag kan lite om systemet. Men inte så att jag är expert på något sätt, kan ha fel.
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Om man arbetar i säkerhetsbranchen som en annan så får man nästan inte ha varit misstänkt för brott och än mindre suttit inne, det görs dessutom regelbundna kreditkontroller så att man inte är i ekonomisk knipa!!
Blir jag dömd för tex misshandel eller får prick hos fogden så losar jag jobbet!:mad:
 
Last edited:

Naab

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Ktm 525Exc
Har svårt o tro att de skulle bli snack om anstalt alls..tippar mer på en liten boja eller liknande..
 

Naab

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Ktm 525Exc
dax för en update kanske:) har ju gått några månader nu,och följande har hänt..

Jag har fått kanske 10brev från norska polisen med div hotelser om hämtning o transport till norsk häkte.dom skulle visst uppsöka mej på arbete/hem. de roliga med alla breven är att dom har skickats hem till mej,alltså kan dom omöjligt veta om jag har mottagit dom eller inte.

Jag fick tillbaka mitt körkort från norska polisen efter typ 3månader..Och nu sitter jag här 10brev rikare och ett körkort i fickan:) och har fortfarande mina 25k kvar..dock så kommer jag nog inte besöka norge så snart eftersom jag tror de blir finkan direkt om tex jag skulle bli stoppad..Men då vet ni de pojkar o flickor blir ni tagna i norge så erkänn inte och åk hem o skit i breven

Uppdaterar såklart om de mott all förmodan står en norsk snut utanför min dörr:)
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
dax för en update kanske:) har ju gått några månader nu,och följande har hänt..

Jag har fått kanske 10brev från norska polisen med div hotelser om hämtning o transport till norsk häkte.dom skulle visst uppsöka mej på arbete/hem.
Scanna/fota ett sånt där brev, jag vill se hur dom formulerar sig! :D
 

Naab

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Ktm 525Exc
Har inte kvar några brev,flyttade nyligen så allt gammalt skit försvann.men dom skrev väl ungefär som jag gjorde fast på norska såklart..

Dom första 4breven kom med ett inbetalningskort och en ruta där jag kunde välja och sitta av mitt straff i finkan,och slippa pröjsa i mitt fall handlade de om 14dagar.

Efter dom breven kom dom andra där de typ stog att jag skulle snarast ta kontakt med dom annars skulle dom vara tvugna o "hämta" mej + 2 a4 med massa norskt juridiskt skit.

Kanske får fler brev vem vet,isåfall så tar jag ett kort.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top