Fortböter idag!

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Japp, då var det årets första fortböter..

69 km/h på en 50 väg = 1400:- :4skrika

Så hur många har åkt dit för fortböter i år?

Herman skrev:
Japp, då var det årets första fortböter..

69 km/h på en 50 väg = 1400:- :4skrika

Så hur många har åkt dit för fortböter i år?

Inte jag. Aldrig hänt...

Men, kommer nog hända förr eller senare :(

Hur är det nu, är det 20 eller 30km/h för fort man får köra på 50 och 70-sträcka?

Jag hävdar att det är +30 km/h på båda, men brorsan menar att det bara är på 90 km/h och 110 km/ som man "får" åka 30 över...

skoteridioten skrev:
Hur är det nu, är det 20 eller 30km/h för fort man får köra på 50 och 70-sträcka?

Jag hävdar att det är +30 km/h på båda, men brorsan menar att det bara är på 90 km/h och 110 km/ som man "får" åka 30 över...

Jag tror det är 20+ på 30 och 50 väg, sen är det 30+ på 70, 90, 110... :confused:

Har ringt nu till Länsstyrelsen (trafiksektionen) och svaret på er fråga är att vid 30 km/h begränsning så drar dom in KK om man överskrider 50 km/h (20 över) men vid hastigheter 50 km/h och över så är körkortsindragningen aktuell vid 30 km över!!!!!

skoteridioten skrev:

Nä, om jag minns rätt så står det på skyltarna hur fort man får köra ;)

MaddeU-a skrev:
kör lagligt så slipper ni oroa er..

Det är lättare sagt än gjort.
Har man en modern sporthoj som gör 0-200 på under 8sek så är det mycket svårt att köra lagligt :näsblod

Kör man i 50km/h och bara petar till lite på gasen så är man uppe i 100km/h på ett ögonblick.

Jag kan bara tala för för mig själv men en vacker dag så kommer kortet att åka om polisen står vid fel ställe.

Får bara hoppas att det är på hösten och att ingen blir skadad.

Bara så att ni vet:

Om ni kör 25+ km/h för fort, två ggr under en period på två år, så tar de kortet för er.

Förövrigt så är de 20+ på 30-väg och 30+ på resten.

Ser man nåt som vinkar vid vägkanten så är det knappast en kompis som vill ha skjuts, snarare en polis :arsele som vill dryga ut donutkassan = FULL FART

red_ninja skrev:
Ser man nåt som vinkar vid vägkanten så är det knappast en kompis som vill ha skjuts, snarare en polis :arsele som vill dryga ut donutkassan = FULL FART

Men om det var en kvinnlig polis då :tuttar som klev ut i vägen.... Trodde hon ville åka med. :tummenupp

Rasorblade skrev:
Hmm så du menar att du aldrig kört lite för fort? Eller gått på röd gubbe? Eller alltid släpper folk över folk på övergångställen?

:7peta

nej faktiskt inte, har ju ett år kvar av prövotiden så man försöker hålla sig i skinnet,

Ja eller nja kanske 10 km för fort men inte mer..Ärligt talat så är det kul att släppa loss men då gör jag det hellre på nån bana än på en väg

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back