Hinkas
Sege säger: KÖR!
Pernell skrev:Ojojoj.. någon fler än jag som gråter ryska tårar just nu?
Ryska RTS backade 5.7%(!!) igår och min portfölj innehöll VÄLDIGT röda siffror.
En litet tröst är ju att det var ganska låga volymer som producerade siffrorna så en uppgång imorgon vore väl inte HELT otänkbart (stängt idag pga int. kvinnodagen)? Eller, va tror ni?
Ja, som sann keynian så har jag några enkla riktlinjer till samtliga:
1. I färd med att köpa ny Golf? Skippa och ta en titt på Ladas -06or.. fina grejor!
2. Dränka förlusterna? Moskovskaya vodka, 205:- på systembolaget!
3. Fira att du sålde av i tid? Ryska kaviar har aldrig vart mer inne!
4. Ny Båge till våren? Allvarligt, R1a..*gäääsp*, känns jävligt -05. Tänk dig istället alla avundsjuka blickar du får när du piskar bulten en en sprillans Dnepr i sommar??
Följer vi bara detta kommer vi att vara på fötter före du hinner säga ваше здоровье!, ура!
Haha, ja en liten tår i ögat var det imorse när jag kikade, ligger på -2% på mitt totala sparande nu, men det kanske beror på att jag satte in en himla massa pengar samtidigt som det gick ner, men jag litar på att det kommer gå upp igen! Jag låter det ligga kvar och hoppas på att det vänder tills imorgon och börjar gå uppåt igen, som börsen ser ut idag lär det ju fortsätta neråt

Jaja, bara att ta det kallt och hoppas på snabb uppgång, man blir ju lite skakis när man ser det försvinner massa pengar

Edit: Det gör ingenting om EC Rysslandsfond fortsätter neråt ett par procent idag, så länge den vänder igen imorgon. Lade nämligen in ett köp som jag tror går igenom ikväll om jag har räknat rätt, så jag hoppas verkligen att den sticker iväg uppåt igen med 14% denna månad också