FMX 650 eller duke ll

kimpa99

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2006
Hoj
duke ll
Hej alla

jag är ny här på sporthoj :) å ska köpa en motard tänkte jag,frågan är
vad jag ska köpa? en fmx 650 -05 60 mil eller en duke ll -00 med 1500 mil :)
det låter ju helt klart som fmx men är det någon som har något å säga
så är ni varmt välkommna :va
jag är en färsking så :banana

tackar på förhand
kimpa

Har inte kört nån av dem men det finns nog en anledning till varför man ser så många fmx:er på annons som gått typ under 100 mil, de är tunga och slöa!! ca 35 hk på de kilona blir man inte så upphetsad av precis, men de är ganska snygga och de håller säkert bra kvalité. Duken tror jag går lite bättre men Hondan är ju nyare så..

ok,jo den känns ju klen man har ju ingen lusst å köpa den å sen byta efter 100 mil,men duken har ju gått en del, vet i fan vad jag ska göra?
det finns ju inte så gott om dom precis,men tack än då

kimpa99 skrev:
2315037 ingen annan som har något råd? :Bugar

Hoj!

Vill bara säga att du ska akta dig för FMX, tro inte för en sekund att den har nåt gemensamt med en riktigt motard. Den väger 180kg med soppa o levererar runt 30 hästar. O det är ingen upphetsande körning vill jag lova!
Funkar bra om man bara vill puttra till jobbet med komfort, men till det finns det oxå bättre hojar!

Mvh
Dave

skulle viken dag som helst välja en sleten otrimmad duke före en splirrans nytrimmad fmx :rolleyes: :hihi

hehe tack dave,såna svar gillar jag,jo ni har nog rätt en tråkig hoj helt enkelt
tack ska ni ha jag har nog bestämt mig

Köp fan ingen FMX650, det är bara att kolla på fjädringskomponenterna så väljer du Duken rätt snabbt!

Vet ej om den här killen är reggad här men en FMX650 var med på en av Onsdagskörningarna och vi körde bogesund. Väl framme i vaxholm så sa jag att den var ju rätt pigg iallafall hans FMX650. Varpå han säger att han höll stumt hela tiden fast rören var modifierade + ombestyckad förgasare! :3freak

Mmmm väljer nog Duken, men du borde kunna hitta en Duke som har gått mindre speciellt i Stockholm!!!!

kimpa99 skrev:
2314714 Hej alla

jag är ny här på sporthoj :) å ska köpa en motard tänkte jag,frågan är
vad jag ska köpa? en fmx 650 -05 60 mil eller en duke ll -00 med 1500 mil :)
det låter ju helt klart som fmx men är det någon som har något å säga
så är ni varmt välkommna :va
jag är en färsking så :banana

tackar på förhand
kimpa
dt är som att jämföra päron å äpplen ta för guds skull inte fmx men leta på en duke me mindre mil på. :tummenupp

Skulle lätt välja Duke`n .. helt ok cykel.. så köp nu ingen FMX om du nu inte bara ska pendla till jobbet
:hihi

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...