Flytta hemifrån!?

Jag måste börja med att förtydliga att jag har ingensom helst inblick i situationen i det här fallet, utan spekulerar bara i en helt hypotetisk familjesituation som kan leda till slitningar i hemmet.
(förkortar farsan till F, tonåring till T)

F: bankar på dörren, kliv upp nu, klockan är 11
T: mummel
F: bankar på dörren, kliv upp nurå, klockan är halv tolv
F: Kliv upp nu för helvet, klockjäveln är tolv, du kan ju inte sova hur länge som helst.
T: Meeeen, vafan, jag är trött
F: Det skulle du inte ha varit om du gav fan i att spela WoW hela jävla nätterna, masa dig upp för helvet
T: Meeen du e ju slut i huvet...
F: Dessutom väcker du mig med ditt jävla bankande på tangenterna, nu åker datorjäveln ut från ditt rum så jag får sova på nätterna
T: Buhuhuhuuu, jag ska springa på soc så får dom fixa mig en egen lägenhet med bredband....

Jag har sett det flera gånger i min omgivning (dock inte mina ungar) och det lär visst vara en mänsklig rättighet att WoWa till halv fem på morgonen, skita i att gå till skolan för att istället sova framemot fyratiden på dagen, vara grinig som fan dom få timmar man är vaken före midnatt, och idiotförklara föräldrar som kräver en minimal hjälpinsats i hemmet (bära bort disken som står i drivor runt datorn, städa rummet, plocka ur en diskmaskin eller gå ut med en soppåse)

Jag är så jävla less på bortklemade ungar och deras jävla curlingföräldrar.

Är det ett problem att bo hemma, jobba ihop stålar till eget boende då.
Är det riktigt jävla illa, måste du flytta hemifrån innan du har fyllt vuxen, hoppa av skolan och bär tegel på ett bygge eller nåt, studera kan du göra sen med studiebidrag/lån

En bardomsbekant till mig lyckades bli läkare OCH bo hemma och sköta om sina alkoholiserade föräldrar, det är inget jag kräver av någon, men finns bara viljan så finns det lösningar....
:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Så din plan är att försöka flytta hemifrån och leva på soc? Tur att jag röstade på moderaterna så dom inte spirider bidrag här och där.

Så din plan är att försöka flytta hemifrån och leva på soc? Tur att jag röstade på moderaterna så dom inte spirider bidrag här och där.

Nej verkligen INTE! Min plan är att få ihop pengar på nått sätt så jag kan bo i egen lägenhet så jag kan gå kvar i skolan o få jobb sen..
Skulle jag INTE flytta kommer jag inte kunna gå kvar i skolan.. o DÅ kanske jag måste leva på soc..

Läget står till så att jag blir riktigt jävla psykiskt misshandlad.. Mår så jävla dåligt att jag som snart är vuxen kille ligger o gråter på kvällarna.. Ja får nästan inga pengar så ja kan göra nått! Allt går till han..

Men tack så mycket för hjälpen till er andra! Tro mig när jag säger att det betyder mycket att kunna få hjälp känns det som..

Verkar som att enda utvägen får bli att jobba häcken av sig på fritiden så ja kan klara skolan! Dock är jobb inte det lättaste och finna..

//R

Nej verkligen INTE! Min plan är att få ihop pengar på nått sätt så jag kan bo i egen lägenhet så jag kan gå kvar i skolan o få jobb sen..
Skulle jag INTE flytta kommer jag inte kunna gå kvar i skolan.. o DÅ kanske jag måste leva på soc..

Läget står till så att jag blir riktigt jävla psykiskt misshandlad.. Mår så jävla dåligt att jag som snart är vuxen kille ligger o gråter på kvällarna.. Ja får nästan inga pengar så ja kan göra nått! Allt går till han..

Men tack så mycket för hjälpen till er andra! Tro mig när jag säger att det betyder mycket att kunna få hjälp känns det som..

Verkar som att enda utvägen får bli att jobba häcken av sig på fritiden så ja kan klara skolan! Dock är jobb inte det lättaste och finna..

//R

Räcker det inte bara med att fixa ett helgjobb? Du nämner ju att du inte får några pengar. Jobba 4-8 dagar i månaden och du kommer ha pengar så det räcker...och du bor kvar hemma såklart. Du kommer både bli rikare och växa som person, att tjäna sina egna pengar är nice. Sen kan du skita i gubben du har hemma och va ute å supa varje kväll ist!:yoparty Kanske:rolleyes:

Jag måste börja med att förtydliga att jag har ingensom helst inblick i situationen i det här fallet, utan spekulerar bara i en helt hypotetisk familjesituation som kan leda till slitningar i hemmet.

F: Kliv upp nu för helvet, klockjäveln är tolv, du kan ju inte sova hur länge som helst.
F: Det skulle du inte ha varit om du gav fan i att spela WoW hela jävla nätterna, masa dig upp för helvet
F: Dessutom väcker du mig med ditt jävla bankande på tangenterna, nu åker datorjäveln ut från ditt rum så jag får sova på nätterna
T: Buhuhuhuuu, jag ska springa på soc så får dom fixa mig en egen lägenhet med bredband....

Jag har sett det flera gånger i min omgivning (dock inte mina ungar) och det lär visst vara en mänsklig rättighet att WoWa till halv fem på morgonen, skita i att gå till skolan för att istället sova framemot fyratiden på dagen, vara grinig som fan dom få timmar man är vaken före midnatt, och idiotförklara föräldrar som kräver en minimal hjälpinsats i hemmet (bära bort disken som står i drivor runt datorn, städa rummet, plocka ur en diskmaskin eller gå ut med en soppåse)

Är det riktigt jävla illa, måste du flytta hemifrån innan du har fyllt vuxen, hoppa av skolan och bär tegel på ett bygge eller nåt, studera kan du göra sen med studiebidrag/lån

En bardomsbekant till mig lyckades bli läkare OCH bo hemma och sköta om sina alkoholiserade föräldrar, det är inget jag kräver av någon, men finns bara viljan så finns det lösningar....

mjo och bill gates blev världens rikaste man,om han inte orkar med situationen så är d väl bättre att han går till soc eller nåt annat för att få hjälp,

:Bugar :tummenupp

Vad gör han som är så bedrövligt då?

Att han inte ger dig några pengar/tillräckligt med pengar räcker liksom inte som argument.

Om han misshandlar dig psykiskt så bör du prata med nån, kanske skolkuratorn, så att du får hjälp den vägen...

och jo, man tyckte man var vuxen när man var som du, men det är du inte än...

2717052 Jag måste börja med att förtydliga att jag har ingensom helst inblick i situationen i det här fallet, utan spekulerar bara i en helt hypotetisk familjesituation som kan leda till slitningar i hemmet.

:rofl Det om wow nörden va fan det roligaste jag läst på länge.

Dock rekomenderar jag att man inte tar på sig sina föreldrars problem, blir mkt lättare om man låter bli. Tro mig jag är i samma situation om inte värre, tänker inte göra det här till 5-11 tråden om det.

Sen guw jag är ganska matrealiskt bortskämd tack vare att mina föreldrar försöker köpa sig fria från skuld känslorna för att dom hela tiden bråkar. Jag skulle lätt byta mitt mc kort och dom 20 000 i tmn som jag fått mot att dom va lykliga med varandra eller skiljde sig.

Last edited:

Helt rätt, oftast är det ju så det är. Men det är samtidigt föräldrarnas fel för ungjävlarna skämmer inte bort sig själva.
Jag var jävligt bortskämd när jag växte upp då jag fick göra precis vad jag ville och fick hyffsat med stålar etc. Jag var nog lite odräglig men någonstans så visste min morsa att jag kunde hantera det hyffsat och det hade hon nog rätt i. Jag blev snabbt "vuxen" och anser mig vara väldigt väluppfostrad. Något de flesta andra av mina bortskämda polare inte kan stoltsera med dessvärre.
När mina ungar har kommit till världen så ska de ha strikta linjer så de vet vad som gäller. Man behöver inte vara elak bara för att man är sträng, för i det långa loppet är man ju elak mot ungjäveln om man skämmer bort honom.

Värst vad bra alla var på att hitta fel på folk här då.

Glocalnet är kanske en bortskämd snorunge. Eller kanske någon som har
hamnat i en så knepig situation att samhället kanske skulle tjäna på att
hjälpa honom på något sätt. Han kanske har bra anledning att inte hänga
ut hela sitt privatliv här för att förklara det. Det har jag inte den blekaste
aning om så jag tycker det verkar vara rätt meninglöst att spekulera mer
kring det här.

Det han ville veta var väl hur ska göra för att kunna flytta hemmifrån.
Det är väl ett problem som dom flesta ställs inför förr eller senare,
bortskämd snorunge eller inte.

Hur gammal är du och var bor du?

2718568 Värst vad bra alla var på att hitta fel på folk här då.

Glocalnet är kanske en bortskämd snorunge. Eller kanske någon som har
hamnat i en så knepig situation att samhället kanske skulle tjäna på att
hjälpa honom på något sätt. Han kanske har bra anledning att inte hänga
ut hela sitt privatliv här för att förklara det. Det har jag inte den blekaste
aning om så jag tycker det verkar vara rätt meninglöst att spekulera mer
kring det här.

Det han ville veta var väl hur ska göra för att kunna flytta hemmifrån.
Det är väl ett problem som dom flesta ställs inför förr eller senare,
bortskämd snorunge eller inte.

Hur gammal är du och var bor du?
Det är väl bara o gå till sig själv, det var ju en gång i tiden när man hatade sina föräldrar, det går ju alla igenom.

Skulle bara vara intressant o veta om det är det som saken handlar om eller om det faktiskt är nåt fel på pappan hans...

Socialen behöver inte vara sista utvägen. Många invandrare trivs väldigt bra där. Det är inte sista utvägen för dom skulle jag gissa på.

/M

Menar du på fullt allvar att du tycker det är rätt att gå på socialbidrag bara för att är ivandrare, inte orkar jobba eller inte har tid att jobba....?? :va

Som någon skrev tidigare i tråden, socialen är till för att få hjälp av när det inte finns någon annan utväg. Det är så det är tänkt från början iaf. Samhället och vi skattebetalare har ingen försörjningsplikt mot skolungdomar utan jobb som bara inte pallar att bo hemma längre eller andra människor som inte vill jobba trots full arbetsförmåga. Vet att systemet många gånger fuskas med och många försöker "gnälla" sig till bidrag. Men det är ju i mina ögon samma sak som att gå och stjäla ur hjälpinsamlingsbössan som tanten från röda korset står och skramlar med på stan. Pengarna är menade att gå till människor som verkligen har det svårt. Tar friska, arbetsföra ungdomar dessa pengar finns de ju inget kvar till de som har det fruktansvärt svårt. Hur dövar man sitt samvete när man vet att man sitter och plockar in såna bidrag på kontot trots att man har full förmåga att gå och arbeta....?? :va

Så sant..... Håller helt och fullt med dig.... :tummenupp :tummenupp :yoparty

Last edited:
Jag är nu 23½ år och funderar på att flytta, jag har jobb och allt, men är lite osäker på om jag kommer klara hyran och maten och allt själv.
Tvätten och sånt, hur blir det med det, kommer jag behöva tvätta varje vecka?

Jag är nu 23½ år och funderar på att flytta, jag har jobb och allt, men är lite osäker på om jag kommer klara hyran och maten och allt själv.
Tvätten och sånt, hur blir det med det, kommer jag behöva tvätta varje vecka?

En gång i veckan samlar du upp smutstvätten som ligger utspridd på
golvet, läger den i en kasse och går hem till morsan och säger att hon
kan få tvätta åt dig om hon bjuder på mat.

fan va perfekt!.. men om hon bor 5 min bort dåå.. hur gör ja dååå....

Då ber du henne att komma och hämta dig när hon är klar med maten, så kan du värma på om det har kallnat, så kan du äta medans hon sköter tvätten.

Sen kan hon ju köra hem din tvätt när den är tokad, strykt och vikt, så får hon ta hem alla tomma matdosor hon har skickat med dig...

(sa han som har varit till morsan och ätit och lämmnat tillbaka en bunt tomma matdosor, fast jag sköter tvätten själv, och föräldrarna gnäller på att jag aldrig hälsar på, men dom bor ju 5min bort med bil...)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg