2717052 Jag måste börja med att förtydliga att jag har ingensom helst inblick i situationen i det här fallet, utan spekulerar bara i en helt hypotetisk familjesituation som kan leda till slitningar i hemmet.
(förkortar farsan till F, tonåring till T)
F: bankar på dörren, kliv upp nu, klockan är 11
T: mummel
F: bankar på dörren, kliv upp nurå, klockan är halv tolv
T: mummel
F: Kliv upp nu för helvet, klockjäveln är tolv, du kan ju inte sova hur länge som helst.
T: Meeeen, vafan, jag är trött
F: Det skulle du inte ha varit om du gav fan i att spela WoW hela jävla nätterna, masa dig upp för helvet
T: Meeen du e ju slut i huvet...
F: Dessutom väcker du mig med ditt jävla bankande på tangenterna, nu åker datorjäveln ut från ditt rum så jag får sova på nätterna
T: Buhuhuhuuu, jag ska springa på soc så får dom fixa mig en egen lägenhet med bredband....
Jag har sett det flera gånger i min omgivning (dock inte mina ungar) och det lär visst vara en mänsklig rättighet att WoWa till halv fem på morgonen, skita i att gå till skolan för att istället sova framemot fyratiden på dagen, vara grinig som fan dom få timmar man är vaken före midnatt, och idiotförklara föräldrar som kräver en minimal hjälpinsats i hemmet (bära bort disken som står i drivor runt datorn, städa rummet, plocka ur en diskmaskin eller gå ut med en soppåse)
Jag är så jävla less på bortklemade ungar och deras jävla curlingföräldrar.
Är det ett problem att bo hemma, jobba ihop stålar till eget boende då.
Är det riktigt jävla illa, måste du flytta hemifrån innan du har fyllt vuxen, hoppa av skolan och bär tegel på ett bygge eller nåt, studera kan du göra sen med studiebidrag/lån
En bardomsbekant till mig lyckades bli läkare OCH bo hemma och sköta om sina alkoholiserade föräldrar, det är inget jag kräver av någon, men finns bara viljan så finns det lösningar....