Flying BASE Jumper..

grymt! Har 2 polare som basar med wingsuit. Hade en rigg förut men det blev aldig av. Kanske får ta och hoppa Kjerag med surriggen.

Aaaah, den filmen. Asnice det verkar vara! Sett en del B.A.S.E.-filmer med 'Jeb' eller vad han heter. Feta de med =)

Och vad jag har läs/hört/eller nåt för bra längesedan är att man kommer ungefär 3ggr längre vertikalt jämfört med lodrät fall... stämmer det ungefär? Teo, du kan ju hoppa å grejer..

Last edited:
Är så sjukt sugen på att börja med det där. Tänkte dock börja med att hoppa vanligt. Enligt en norrman jag träffa på A-torp som hoppa mycket så skulle jag göra 200 vanliga hopp innan jag var välkommen till Norge för att börja.

Tror jag frågat efter den förr......

Men jag har sett en basejumper-rulle, där de hoppar från 6-7000 meters höjd, ovanför alperna, och en kille landar i en bergssluttning utan fallskärm... Det är det värsta jag sett, vet inte hur jag ska beskriva, men han ligger slickad mot berget hela vägen ner mot en dal, bara ett par 2-3 meter ovanför snön, sen planar sluttningen ut, och han landar utan fallskärm :S

Någon som har koll på det klippet?

Jag skulle också kunna ge upp hojåkningen för en sån hobby, synd bara att vi inte har så mkt möjligheter i sverige....

Tror jag frågat efter den förr......

Men jag har sett en basejumper-rulle, där de hoppar från 6-7000 meters höjd, ovanför alperna, och en kille landar i en bergssluttning utan fallskärm... Det är det värsta jag sett, vet inte hur jag ska beskriva, men han ligger slickad mot berget hela vägen ner mot en dal, bara ett par 2-3 meter ovanför snön, sen planar sluttningen ut, och han landar utan fallskärm :S

Någon som har koll på det klippet?

Jag skulle också kunna ge upp hojåkningen för en sån hobby, synd bara att vi inte har så mkt möjligheter i sverige....

Jag har sett den med killen som åker wingsuit läng berget men inte att landa.
Jag och en polare Jag hoppade med förut snackade om att göra det och landa på bräda. Coolt om någon gjort det.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti