Flera Bomber I London

Nu har jag lyssnat på Persson, Folkpartiets töntledare, Blair, Bush m.fl. uttala sig om vad som hänt i London. Fuckona använder fraser som "kriget mot terrorismen". Hur FAN kan man förhindra terrorism? Då måste man låsa in varenda människa i bur. Fick dock rita ett kors i taket när en centerpartist sa något vettig och menade på att man inte kan lösa problemet genom säkerhetsåtgärder utan att man skall finna roten till varför det sker terrorattentat. Det är fan skrämmande hur jävla blåsta dom uppsatta är.

/ Hannes

t-rex skrev:
McVeigh var väl nån fundamentalisttyp? Eller var han bara allmänt vrickad?

Han? Han var snarare allmänt mycket vrickad.

Edit: Det gick dock snack om just "kristen terrorist", men det avfärdades ganska fort, vad jag minns..

Last edited:
Nu sitter Bodström i SVT24 och orerar om hur förträffligt sossarna skött den här katastrofen hittils. Jag blir så trött...........

John skrev:
Det var ju dock några puckon som tyckte att korståg var en bra idé..

Ja, på den tiden då det saknades utbildning och ALLT!

Vi lever liksom i en modern tid nu....

Orka med sånt här skit - så länge man har så lite att göra med sånna som möjligt desto bättre och så tycker alla i världen som är normal i huvet.
Kolla tex. alla, precis varenda en, av lägenhetssökesannonserna i tidningen: Söker 1-2 i stan, ej söder.

Ja, undra varför?????? :brinnerup

t-rex skrev:
Ni verkar ju rörande överens. Korvgubbe påstår att det inte är muslimer i gemen som spränger saker, du påstår exakt samma sak.

Va vackert!

Vad har du rökt? Håll dig borta från droger. :fatta!

Det har alltid funnits en lätt väg att slippa bråk, små som stora bråk. Lägg inte näsan i blöt och framförallt mucka inte.
Jag kanske låter som värsta G8-bråkstaken nu, och det är jag verkligen inte!
Men kolla tillbaka i historien och du kommer se att USA har varit duktiga på att stödja terrorism själva.
Contras stöddes av USA, Saddam med innan han blev mäktig och bröt med USA...
Lika så har england varit och rotat i södra delarna av arabvärlden. De var bla inne i det som kallas yemen om inte jag missminner mig. Om inte jag minns helt fel så e Yemen en starkt muslimsk stat, tror till och med att GB fick på nöten där?

John skrev:
Det var ju dock några puckon som tyckte att korståg var en bra idé..

Det var ju på den tiden när vi var smutsiga obildade galningar. Nu är det tydligen muslimernas tur att vara smutsiga obildade galningar (Flame kallas det väl?)

har dom svårt att förstå... bara för ala kommer ge dom ett bra liv i himmlen så kanske inte alla är av samma uppfattning... ut i öknen å spräng varandra istället!

Farmer skrev:
har dom svårt att förstå... bara för ala kommer ge dom ett bra liv i himmlen så kanske inte alla är av samma uppfattning... ut i öknen å spräng varandra istället!

"ala" kommer inte ge dem ett bra liv i himlen om de spränger varandra i öknen. :mattias

Mingves skrev:
Det har alltid funnits en lätt väg att slippa bråk, små som stora bråk. Lägg inte näsan i blöt och framförallt mucka inte.
Jag kanske låter som värsta G8-bråkstaken nu, och det är jag verkligen inte!
Men kolla tillbaka i historien och du kommer se att USA har varit duktiga på att stödja terrorism själva.
Contras stöddes av USA, Saddam med innan han blev mäktig och bröt med USA...
Lika så har england varit och rotat i södra delarna av arabvärlden. De var bla inne i det som kallas yemen om inte jag missminner mig. Om inte jag minns helt fel så e Yemen en starkt muslimsk stat, tror till och med att GB fick på nöten där?

Det finns ingen väg till att förhindra "bråk". Det ligger i dårarnas natur (människorna) och med religion som huvudsaklig stubin till det hela så kommer det alltid fortsätta vara så. Sen kan man diskutera hur man ska mildra det hela, men det gör man inte genom att som Persson och CO sitta på sina trygga arslen och fiska röster.
Jag undviker bråk iaf, jag sköter mig själv och skiter i andra och det får gå hur det vill för omvärlden. Då vet jag att jag inte är skuld till det hela iaf!

Som nån sa innan, om man ska lyckas bekämpa terrorn så måste man hitta roten till allting, det kanske håller usa och england med job att släpa bomber över hela tiden, men det kommer inte ge nånting.

Morgonen då "9/11" kom till London

Klockan 8.45 var det en vanlig sommarmorgon i London med smockade pendlarbussar och kvava t-banetåg. 1 1/2 timme senare var tiotals människor döda och sjumiljonersstaden lamslagen av en serie terrordåd.

Terrorister kan finnas på film

Någonstans på de hundratusentals digitala bilder som tas i London varje dag kan den eller de som ligger bakom sprängdåden ha fastnat

Källa:TT

Trötter skrev:
Som nån sa innan, om man ska lyckas bekämpa terrorn så måste man hitta roten till allting, det kanske håller usa och england med job att släpa bomber över hela tiden, men det kommer inte ge nånting.

Tänk om man hade stängt gränserna och slängt ut nysvenskarna?

För inte skulle en enda svensk komma på idén om att spränga tunnelbanan i sthlm.....

:banana
Fan att man inte styr detta landet!

Mavve skrev:
Tänk om man hade stängt gränserna och slängt ut nysvenskarna?

För inte skulle en enda svensk komma på idén om att spränga tunnelbanan i sthlm.....

:banana
Fan att man inte styr detta landet!

Från vilket land kom Oklahoma-bombaren? Och i vilket land ligger Oklahoma?

Även om du för stod vart och ett av orden lyckades du inte reflektera över vad som kunde läsas mellan raderna... :rolleyes:

Last edited:
Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...