Flera Bomber I London

:död
Gallianoman skrev:
För diskusionens skull:
Tänk att ett främmande folk, exempelvis araber, är i ditt land och krigar och dödar emellanåt barn och kvinnor, iof sig mestadels av misstag. Hur mycket du än ger dig på deras militära mål så fortsätter de döda dina barn och kvinnor i ditt land, för deras militära resurser är princip gränslösa.

:va

Också kommer du på, att om du spränger ett par av deras kvinnor och barn i deras land, då drar de sig tillbaka från ditt land och alltså slutar döda dina kvinnor och barn.

Skulle du dra dig för att göra det?
:tomten
självklart inte, problemet är ju dock att även det är ett korkat sätt att lösa konflikten på, det får ju inte den inverkan som du beskriver..

men jag skulle å andra sidan inte låta mitt land styras en religös diktatur i första läget.
med detta menar jag att folket i ett land alltid har sig själv att skylla,
fast nu när jag läser det så vetifanken om jag kan stå för det där sista.... :död

Last edited:
Gallianoman skrev:
....också kommer du på, att om du spränger ett par av deras kvinnor och barn i deras land, då drar de sig tillbaka från ditt land och alltså slutar döda dina kvinnor och barn.

Skulle du dra dig för att göra det?
:tomten

Iofs så har det visat sig att terror och våld inte kuvar någon. Det gäller both ways around i "kriget mot terrorn", att bomba Londonborna är ju inte särskilt intelligent, det har historiskt sett visat sig vara ganska kontraproduktivt....detta blir bara ytterligare en del i våldsspiralen. Att USA/Storbritannien påbörjar nya offensiver i Irak eller ryssarna i Tjetjenien kommer inte heller att leda till någon lösning på problemen.

Chris Ash skrev:
Iofs så har det visat sig att terror och våld inte kuvar någon. Det gäller both ways around i "kriget mot terrorn", att bomba Londonborna är ju inte särskilt intelligent, det har historiskt sett visat sig vara ganska kontraproduktivt....detta blir bara ytterligare en del i våldsspiralen. Att USA/Storbritannien påbörjar nya offensiver i Irak eller ryssarna i Tjetjenien kommer inte heller att leda till någon lösning på problemen.

Nej, nu försvarar jag inte bomberna överhuvudtaget...

Men ibland måste man tänka fel för att kunna tänka rätt... :3freak

Gallianoman skrev:
Nej, nu försvarar jag inte bomberna överhuvudtaget...

Men ibland måste man tänka fel för att kunna tänka rätt... :3freak

Nej jag vet, men Storbritannien har väl inte dragit tillbaka någonting från Irak?

Fast du kanske tänkte på Spanien? De drog väl sig ur vill jag minnas, iaf var det tal om det.

Chris Ash skrev:
Nej jag vet, men Storbritannien har väl inte dragit tillbaka någonting från Irak?

Fast du kanske tänkte på Spanien? De drog väl sig ur vill jag minnas, iaf var det tal om det.

Fungerar det med Spanien, så kanske det fungerar med "Big Britain"...

Jag har lyckats ena falang ett och två.. Nu vill båda hänga mig! :tungan

Gallianoman skrev:

Förmodligen inte, eftersom både Labour och Tories stödjer kriget. Vet inte hur det står till med de där Liberalerna.
(Lite som svensk ryggdunkspolitik, alla är överens)

Gallianoman skrev:

Jag har lyckats ena falang ett och två.. Nu vill båda hänga mig! :tungan
England drar sig inte ur, Spanien gjorde det.
England hade Barry Sheene, Spanien C. Checa...
P.S Jag vill inte hänga dig, tillhör fan-klubben, om du har någon.

Markus skrev:

På vilket sätt omogna värnpliktiga utan utbildning för att hantera terroristangrepp skulle vara en tillgång vet jag inte. Hur är Sveriges beredskap dålig förresten?

Håller iofs med om att det där med snutarna i tunnelbanan enbart är show-off för att vinna billiga politiska poäng men det är väl Göran Perssons specialitét å andra sidan.

Coola Ola skrev:
På vilket sätt omogna värnpliktiga utan utbildning för att hantera terroristangrepp skulle vara en tillgång vet jag inte.

Nu är det väl iofs inte mekaniserade brigader eller jägarkompanier som är tänkta att sättas in, utan underrättelsetjänsten, flygvapnet,flottan och specialförband som SSG.

Chris Ash skrev:
Nu är det väl iofs inte mekaniserade brigader eller jägarkompanier som är tänkta att sättas in, utan underrättelsetjänsten, flygvapnet,flottan och specialförband som SSG.

Ok, ja, det verkar väl på sitt sätt vettigare men jag undrar ändå om behovet verkligen finns. Jaja, jag är inte insatt egentligen, det var nog mest diskusionsfuckot i mig som skrev den delen av mitt förra inlägg som du citerade.

Coola Ola skrev:
Håller iofs med om att det där med snutarna i tunnelbanan enbart är show-off för att vinna billiga politiska poäng men det är väl Göran Perssons specialitét å andra sidan.

Ja, det var min enda point också. Beredskapen utgår jag bara ifrån att den är dålig, baserar det bara på en magkänsla.

Coola Ola skrev:
Ok, ja, det verkar väl på sitt sätt vettigare men jag undrar ändå om behovet verkligen finns.

Kanske, kanske inte, bättre att ha beredskapen när det väl behövs än att inte ha den, det kostar ju direkt igenting att ge militären extra befogenheter. Men jaja, jag har skrivit mina åsikter om vårt försvar tidigare och de står jag fast vid.

Mavve skrev:
Hur ofta har vi självmordsbombare i sverige?
Har det egentligen nånsin hänt att man får för sig att spränga sig själv efter man bråkat med sin frisör? :hihi

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,671015,00.html

Han jag klippte mig hos senast, en irakier, berättade att 10 frisörer i Irak har skjutits ihjäl av Islamister eftersom Islamisterna menar att man inte får klippa håret enligt Islam, bl.a. hans vän sedan han frisörade där själv. Skönt att det bor 500.000 muslimer i Sverige, om en promille av dem sympatiserar så har vi åtminstone 150-200 snubbar i Stockholm som tycker jag ska se ut som skit i barret. :skrämd
Å andra sidan har jag aldrig hört att muslimer inte skulle få klippa sig, det är väl skägget som de vill behålla så de ser ut som Talibaner?

Jaha, då var det dags igen. Två veckor senare.... En sk "svensk" verkar ju varit inblandad.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8