Flera Bomber I London

Hörni ni som är beredda att jämna hela arabvärlden med marken:

Om eran systers bröllop blir jämnat med marken av muslimska terrorister... Visst skulle ni vilja banka skiten ur varenda j*vla muslim då?
Det kanske tom räcker att folk spränger ett par bussar i ett grannland?

Om en amerikansk robot förirrar sig in på ett muslimsk bröllop, kan man då inte förstå att de gärna vill spränga varenda kristen i luften?
Även om amrikanerna ber om ursäkt... efteråt?

Det finns alltid två sidor på ett mynt, det svåra är att man bara kan titta på en sida i taget.... :3freak

Gallianoman skrev:
Om en amerikansk robot förirrar sig in på ett muslimsk bröllop, kan man då inte förstå att de gärna vill spränga varenda kristen i luften?

Nej, faktiskt inte.

Dessutom kom 9/11 innan det var några förrymda Stingers på brölloppen. Risig jämförelse, du får hitta på en annan. :tummenupp

Gallianoman skrev:
Hörni ni som är beredda att jämna hela arabvärlden med marken:

Om eran systers bröllop blir jämnat med marken av muslimska terrorister... Visst skulle ni vilja banka skiten ur varenda j*vla muslim då?
Det kanske tom räcker att folk spränger ett par bussar i ett grannland?

Även om amrikanerna ber om ursäkt... efteråt?

Det finns alltid två sidor på ett mynt, det svåra är att man bara kan titta på en sida i taget.... :3freak
Vad gör du på detta forum!? Detta är inte platsen för eftertanke utan här plaserar vi skuld och höjer oss själv till skyarna! :pannkyss
Komma här å påstå att världen är komplex.
Å lyssna på Markus: Det var 9/11 som startade hela soppan i världen, innan dess levde kristna och muslimer i harmoni med varandra. Å eftersom bröllopet kom efter denna tidpunkt borde dem nästan vara lite glada. Tänka att detta blir något vi alla kan skratta åt om några år, ungefär som när den blivande mannen inte hittar ringen och farbror Pelle bli full och somnar under talen... :födelseda

Markus skrev:
Nej, faktiskt inte.

Dessutom kom 9/11 innan det var några förrymda Stingers på brölloppen. Risig jämförelse, du får hitta på en annan. :tummenupp

Så du vill ha exempel i modern tid, där amerikaner eller europeér har varit utanför sina egna gränser och tagit livet av muslimer innan 9/11? Det finns väl en hel massa konflikter där våran kära världspolis har varit och petat och pillat?

Jag säger inte att det bara är fel och att det inte på sina ställen faktiskt har varit berätigat av världssamfundet att reagera... men oss emellan så är det väl inte alltid som US löst allt på det bästa sättet?
:rolleyes:

bonny skrev:
Vad gör du på detta forum!? Detta är inte platsen för eftertanke utan här plaserar vi skuld och höjer oss själv till skyarna!

:lol

Jag hamnade här för jag gillar mc... men det är alltid kul att kasta lite skit på någon annan i diskussioner som man EGENTLIGEN inte är så insatt i... :tungan

bonny skrev:
Å lyssna på Markus: Det var 9/11 som startade hela soppan i världen, innan dess levde kristna och muslimer i harmoni med varandra. Å eftersom bröllopet kom efter denna tidpunkt borde dem nästan vara lite glada.

Hur lyckas du missförstå alla som inte är överens med dig? :va

Det är mycket svinn på receptbelagda läkemedel i din branch, vad kostar en karta jagförstårinte-piller?

Gallianoman skrev:
Så du vill ha exempel i modern tid, där amerikaner eller europeér har varit utanför sina egna gränser och tagit livet av muslimer innan 9/11? Det finns väl en hel massa konflikter där våran kära världspolis har varit och petat och pillat?

Ja, om du nu känner till de händelserna hade det ju onekligen varit bättre om du nämnt dom istället för att snärja in dig i något konstigt som inte överensstämmer med något som kallas tiden?

Gallianoman skrev:
... men oss emellan så är det väl inte alltid som US löst allt på det bästa sättet?
:rolleyes:

Det kan vi enas om.

Markus skrev:
Ja, om du nu känner till de händelserna hade det ju onekligen varit bättre om du nämnt dom istället för att snärja in dig i något konstigt som inte överensstämmer med något som kallas tiden?

Ja, ok: Irak, Iran, Afghanistan (jo, jag vet att själva kriget var efter 9/11 men det pumpades in friska pengar till talibanerna under sovjet-tiden), Israel, SaudiArabien, Libyen, Angola... Och sedan om vi lämnar muslimerna därhän för en stund så har vi Vietnam, Korea, ...

"Det är alltid de som vinner som skriver historien... " :tummenupp

Gallianoman skrev:
Markus skrev:
Ja, ok: Irak, Iran, Afghanistan (jo, jag vet att själva kriget var efter 9/11 men det pumpades in friska pengar till talibanerna under sovjet-tiden), Israel, SaudiArabien, Libyen, Angola... Och sedan om vi lämnar muslimerna därhän för en stund så har vi Vietnam, Korea, ...

Det finns säkert de som är arg för de där incidenterna, det kan jag tänka mig.
Undrar varför det bara är araberna som hetsar upp sig och driver allt till absurdum. Vietnameser och Koreaner verkar ju hålla en lite lägre profil i ärendet så att säga.
Undrar när Finländarna ska börja självmordsbomba Rysslands intressen förresten? :va

Markus skrev:

Det är mycket svinn på receptbelagda läkemedel i din branch, vad kostar en karta jagförstårinte-piller?

Undrar om inte den där t-rex knaprat lite av ovan piller oxå?

Sydkoreanerna är väl knappast kinkiga iallafall.. De har ju europeisk levnadsstandard nu så jag vet inte om det var ett särskilt stort misstag.

Markus skrev:
Det finns säkert de som är arg för de där incidenterna, det kan jag tänka mig.
Undrar varför det bara är araberna som hetsar upp sig och driver allt till absurdum. Vietnameser och Koreaner verkar ju hålla en lite lägre profil i ärendet så att säga.
Undrar när Finländarna ska börja självmordsbomba Rysslands intressen förresten? :va

Jo, men nu när vi klumpar ihop alla muslimer i vårat resonemang så kan vi väl fortsätta med det... Amerikanerna har alltså hållt på i princip de senaste 30 åren och skapat nya "incidenter" där nere... Som muslim, om jag nu hade tillhört våran ihopklumpade pack, skulle jag varit rätt syrak på allt som var det minsta amerikanskt...

Men jag försvarar inte bombningarna för det, det är inte det jag är ute efter med mitt resonemang utan vill bara peka på att terrorist problemet kanske inte är så enkelt så att vi löser det här på sporthoj.com varken idag eller imorgon... :tungan

Däremot håller jag med om att finnarna verkligen borde pilla över gränsen och ställa till lite djävulstyg... Men jag tycker självmordsbombningar är lite för snällt... nej, mer ta sig över och bädda säck, spela hartsfiol, fästa dragsmällare i dörrarna och sån´t som verkligen svider! :3freak

Markus skrev:

Det är nog för att jag saknar all förmåga till djupanalys som du besitter och den ödmjukhet som du visar upp i dina inlägg ofta kryddat men en dos av självdistans och kritisk analys av dina egna förmågor och kunskaper.
Och jag blir alldeles förblindad av all en intellekuella skärpa som du visar upp som onekligen baseras på en gedigen utbildning inom ett flertal akademiska områden. :fatta!

Eller är jag trött på din självgodhet, skitkastning samt bristande respekt för andra personer och deras åsikter och ditt behov av att ta billiga poäng genom att håna folk.

Markus skrev:
Jag tror faktiskt det är du som borde omformulera dig, för jag hänger precis med på vad Treks menar...;)

Ok, då tar jag tillbaks allt jag sagt som kan misstolkas (och beklagar min felaktiga formulering). Ett klargörande: jag är inte rörande överens med pölsemannen. Varken idag, imorgon eller överhuvudtaget någonsin. Bara så att jag inte missförstås någon annan gång alltså. :tungan

bonny skrev:
Det är nog för att jag saknar all förmåga till djupanalys som du besitter och den ödmjukhet som du visar upp i dina inlägg ofta kryddat men en dos av självdistans och kritisk analys av dina egna förmågor och kunskaper.
Och jag blir alldeles förblindad av all en intellekuella skärpa som du visar upp som onekligen baseras på en gedigen utbildning inom ett flertal akademiska områden. :fatta!

Eller är jag trött på din självgodhet, skitkastning samt bristande respekt för andra personer och deras åsikter och ditt behov av att ta billiga poäng genom att håna folk.

Okej, eftersom det var du som bjöd upp till dans (och nu snavade) så är det du som får avsluta den också. Det är okej.
I framtiden kanske vi ska vara restriktiva med debatt sinsemellan, då vi uppenbarligen inte är på samma våglängd.

Ha en skön sommar.

Markus skrev:
Okej, eftersom det var du som bjöd upp till dans (och nu snavade) så är det du som får avsluta den också. Det är okej.
I framtiden kanske vi ska vara restriktiva med debatt sinsemellan, då vi uppenbarligen inte är på samma våglängd.
Ha en skön sommar.
Inte för att jag är särskilt bra på dans men en sista kommentar är att du i denna tråden haft fyra nedlåtande repliker på mina innlägg och jag har inte svarat förrän på det sista, om än då en aning surt, så jag vet inte om det verkligen är jag som har bjudit upp! :confused:
Ha en fin helg!

För diskusionens skull:
Tänk att ett främmande folk, exempelvis araber, är i ditt land och krigar och dödar emellanåt barn och kvinnor, iof sig mestadels av misstag. Hur mycket du än ger dig på deras militära mål så fortsätter de döda dina barn och kvinnor i ditt land, för deras militära resurser är princip gränslösa.

:va

Också kommer du på, att om du spränger ett par av deras kvinnor och barn i deras land, då drar de sig tillbaka från ditt land och alltså slutar döda dina kvinnor och barn.

Skulle du dra dig för att göra det?
:tomten

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg