Flera Bomber I London

Coola Ola skrev:
Hahaha, nu var du inte så jävla intelligent. Du är uppenbarligen inte medveten om hur många vattenreningsverk, kraftstationer, läkemedelsfabriker, bröllop som har attackerats och hur många civila som dött pga av missriktade angrepp från USA. Men det kanske inte räknas?
Men läs vad du skriver människa, MISSRIKTADE angrepp. Det har ju inte bombats där i syfte att döda massor av civila, det har bombats för att döda terrorister och militära mål. Sedan skulle jag vilja ha lite mer stöd och fakta kring dina påståenden om felbombningar, det där brölloppet som de bombade fick de ju knappast någon god publicitet av. De försökte inte heller rättfärdiga det hela, utan de tog på sig skulden och klargjorde klart och tydligt att det inte var deras mål.
Allvarligt talat så är det riktigt jävla skrämmande att se hur många som försöker rättfärdiga de här bombningarna i London med att säga "Näääää, men UsA oCh england ha juuu boombbatt civillla måll osså"

honkiie skrev:
Jag kan förklara enklare om du vill. Usa och England skjuter på soldater, terrorister, vapenfabriker och liknande MILITÄRA mål. Observera att det står militära inte civila. Terrorister är oftast ute efter CIVILA mål. Som nu så sprängde dom bomber för att döda vanliga civila människor. Ser du skillnaden? :7peta
Eftersom jag får intrycket av att förklara mig för dig eller Spiken är som att förklara årstider för en dagsslända så avstår jag.

H4 skrev:
Ni får ha klart för terrorismen har inget med islam att göra. Islam uppmanar inte att döda folk och att begå självmord i guds ära (jihad).

Klart den gör, det gör bibeln också. Uppmanar att döda folk inte att begå självmord alltsp. Religion är vansinne.

honkiie skrev:
Klart den gör, det gör bibeln också. Uppmanar att döda folk inte att begå självmord alltsp. Religion är vansinne.

Är det då skitsnack? Skyddar vanliga muslimer sin religion? För detta har kommit ur deras egna munnar, har själv aldrig läst koranen.

bonny skrev:
Eftersom jag får intrycket av att förklara mig för dig eller Spiken är som att förklara årstider för en dagsslända så avstår jag.

Gör ett försök, snälla. Jag gjorde bra ifrån mig på ett iqtest för ett tag sen men det kanske bara var tur men jag tror att jag är smartare än en dagsslända. Jag sitter bara och blir argare och argare för att som jag ser det så verkar det vara du som inte förstår och om det är så att det är jag som inte förstår så skulle jag gärna vilja få veta hur det ligger till. Var tunnelbanan ett militärt mål eller?

Känner på mig att den här tråden snart kommer att urarta fullständigt med verbala hot mm.

honkiie skrev:
Ja jag känner att jag inte är långt bort iallafall :3freak
Då är vi 2, sitter här och kokar av ilska :mad:
Tar och beger mig ut i garaget ett tag och försöker lugna ner mig nu innan det börjar växa horn i pannan på mig.

Spiken skrev:
Då är vi 2, sitter här och kokar av ilska :mad:
Tar och beger mig ut i garaget ett tag och försöker lugna ner mig nu innan det börjar växa horn i pannan på mig.

Enligt din avatar har det tåget redan gått...

Edit; verbala hot? På en internetforum som handlar om motorcyklar? Illamåendet börjar ge vika för rädsla av att världen är körd.......

Bush och Blair står vid baren och diskuterar efter en hård dag på G8-mötet. En journalist går fram och frågar nyfiket vad de samtalar om.
-”Vi drar upp riktlinjerna för 3:e världskriget. Vi skall eliminera alla muslimer och döda en IT-konsult” säger Bush.
Journalisten blir väldigt brydd och frågar förvånat:
-”Varför skall ni döda en IT-konsult?”
Då vänder sig Bush till Blair, klappar honom förtroligt på axeln och säger:
-”Det var ju det jag sa – ingen kommer att fråga efter muslimerna!”

honkiie skrev:
Gör ett försök, snälla. Jag gjorde bra ifrån mig på ett iqtest för ett tag sen men det kanske bara var tur men jag tror att jag är smartare än en dagsslända. Jag sitter bara och blir argare och argare för att som jag ser det så verkar det vara du som inte förstår och om det är så att det är jag som inte förstår så skulle jag gärna vilja få veta hur det ligger till. Var tunnelbanan ett militärt mål eller?
Jag tror också att du är smartare än en dagsslända! :pannkyss

Det här blev den roligaste tråden på länge, synd att det skulle vara ett så hemskt ämne bara men det finns inget som piggar upp som lite tjafs :corn

Spiken och hoonkie, tror ni på fullt allvar att USMC och deras vapenbröder är guds utsända änglar?

Fördöm gärna spånrötterna som sprängt dessa bomber men snacka inte en massa skit om saker ni uppenbarligen inte har en aning om.

Chris Ash skrev:
Spiken och hoonkie, tror ni på fullt allvar att USMC och deras vapenbröder är guds utsända änglar?

Fördöm gärna spånrötterna som sprängt dessa bomber men snacka inte en massa skit om saker ni uppenbarligen inte har en aning om.

Vad jag säger att om man inte ser skillnaden mellan terroristangrepp och ett vanligt krig så har man problem och sen bryr jag mig inte om hur många förkortningar eller flashiga termer som du har uppskrivna i din debattbok eller hittar i dina uppslagsverk.

Edit: 45 dödade och 1000 skadade enligt tt nu

Last edited:
honkiie skrev:
Vad jag säger att om man inte ser skillnaden mellan terroristangrepp och ett vanligt krig så är har man problem.

Den skillnaden brukar ligga i betraktarens ögon eftersom gränsen är hårfin och ganska flytande. Men visst, sprängning av en tunnelbana full av civila är ju helt klart illegitimt. Såvida inte britterna förvarade stora mängder krigsmateriel el motsvarande där. Vattenreningsverk är dock lika olagligt.

robbandalal skrev:
Det här blev den roligaste tråden på länge, synd att det skulle vara ett så hemskt ämne bara men det finns inget som piggar upp som lite tjafs :corn
Jag e helt enig! Inget piggar upp en debatt så mycket som lite personangrepp.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8