Rundningsmärke
%#(/&_;!"#^¨
Jag skulle behöva lite tips från någon fjädringskunnig...
Mitt problem är att hojen känns väldigt svajig/ostadig i ingången till kurvor,
väl inne i kurvan går den hur bra som helst. Det känns som att bakdämparen
först komprimeras och sedan fjädrar ut vilket orsakar instabiliteten.
Jag har ställt in fjäderförspänningen både fram och bak (bak fick jag ställa
fjäderförspänningen i hårdaste läget för att hänget skulle stämma).
Utöver detta har jag ökat både kompressions- och retur-dämpning både fram och bak.
Vad är det som inte stämmer? Ska jag öka returdämpningen bak?
Framgaffeln känns bra, men jag funderar på om den är för hård i förhållande
till bakdämparen...
Jag kör förresten på 70-profil fram, så jag har höjt gaffelbenen en aning(ca 6mm).
Jag ska prova att höja dem ytterligare.
/A
Problemet kanske bara är en oduglig förare?
Mitt problem är att hojen känns väldigt svajig/ostadig i ingången till kurvor,
väl inne i kurvan går den hur bra som helst. Det känns som att bakdämparen
först komprimeras och sedan fjädrar ut vilket orsakar instabiliteten.
Jag har ställt in fjäderförspänningen både fram och bak (bak fick jag ställa
fjäderförspänningen i hårdaste läget för att hänget skulle stämma).
Utöver detta har jag ökat både kompressions- och retur-dämpning både fram och bak.
Vad är det som inte stämmer? Ska jag öka returdämpningen bak?
Framgaffeln känns bra, men jag funderar på om den är för hård i förhållande
till bakdämparen...
Jag kör förresten på 70-profil fram, så jag har höjt gaffelbenen en aning(ca 6mm).
Jag ska prova att höja dem ytterligare.
/A
Problemet kanske bara är en oduglig förare?