Fireblade utan blinkers bak

• Thread starter Thread starter Marsipulami
  • Start date Start date

Marsipulami

Guest
Funderar på att ta bort hela den här härliga plastbiten som sitter på dessa hojar bak och bara ha reg skylten kvar. Någon som har erfarenhet av detta i trafiken och om ni blivit tagna med det? Har ni bilder så släng upp det. Även andra hojar kan slänga upp och berätta om.

Last edited:
Ta bort blinkers?
Varför inte ta bort baklus och framljus också så är chansen att andra trafikanter ska förstå vad du har för avsikter ännu mindre.
Har vi inte tillräckligt mycket olyckor till följd av att Ture i Volvohäck inte ser oss?

Marsipulami skrev:
Funderar på att ta bort hela den här härliga plastbiten som sitter på dessa hojar bak och bara ha reg skylten kvar. Någon som har erfarenhet av detta i trafiken och om ni blivit tagna med det? Har ni bilder så släng upp det. Även andra hojar kan slänga upp och berätta om.
Sugen på att bli överkörd när du ska svänga :rolleyes:

Jag skrev inte denna tråd för att höra en massa idiotförklaringar. Jag skrev denna tråd efter som JAG har en fråga. Om ni inte har vettiga svar så kan denna tråd istället vara och så glömmer vi min fråga!!!

Varför inte intallera en undertail med integrerade blinkers och slå 2 flugor i en smäll? :)

Jag tog väck min,fällde in plåten under.Man ser den tydligt om man står en bit bakom.Finns många snygga blinkersar,bara dumt att inte ha några alls.

Bifogat

• Orginal.JPG
    Orginal.JPG
    48.6 KB · Visningar: 60
  • R1mindre.JPG
    R1mindre.JPG
    57.1 KB · Visningar: 86
Marsipulami skrev:
Jag skrev inte denna tråd för att höra en massa idiotförklaringar. Jag skrev denna tråd efter som JAG har en fråga. Om ni inte har vettiga svar så kan denna tråd istället vara och så glömmer vi min fråga!!!
Idiot? Moget!

rougie skrev:
Varför inte intallera en undertail med integrerade blinkers och slå 2 flugor i en smäll? :)

Kommer att bli så då jag har små blinkers som ska sättas på under. Men jag vill veta hur det blir utan och ur det reageras utifrån.

Marsipulami skrev:
Kommer att bli så då jag har små blinkers som ska sättas på under. Men jag vill veta hur det blir utan och ur det reageras utifrån.

Enda jag kan tänka mig är att om snuten stannar dig kan du åka på lite böter, men personligt skulle jag inte bry mig om du hade blikers eller inte. Det är din sak inte mig.

rougie skrev:
Enda jag kan tänka mig är att om snuten stannar dig kan du åka på lite böter, men personligt skulle jag inte bry mig om du hade blikers eller inte. Det är din sak inte mig.

Självklart är det mina problem vilket vissa har svårt att förstå på detta forum. Min avsikt är inte att bli tagen (blir jag i så fall av den anledningen att jag kört för fort, inte för att jag ev. skulle sakna blinkers), få en massa böter eller dylikt. Jag hade som sagt bara en fråga som jag ville ha svar på, men det första som hände var att moralkärringarna började komma igång direkt!

Tack för dina svar i alla fall :tummenupp

Marsipulami skrev:
Självklart är det mina problem vilket vissa har svårt att förstå på detta forum. Min avsikt är inte att bli tagen, få en massa böter eller dylikt. Jag hade som sagt bara en fråga som jag ville ha svar på, men det första som hände var att moralkärringarna började komma igång direkt.
Jag ser inte mig själv som någon moralkärring men att ta bort blinkers på en hoj som du ska köra med i trafiken är väl ändå inte så bra? Att wheela är inte heller så bra men det gör folk i bland och på vissa ställen och kalkylerar riskerna men blinkers har man behov av jämnt.

Du har självklart rätt att fråga vad du vill och köra runt med vilken hoj du vill men när någon annan på forumet svarar i tråden och har en annan uppfattning kan man bemöta det på ett trevligare sätt än vad du gör, tycker jag iaf.

Idiotfrågor besvaras med idiotförklaringar. :kocko

Testa att tänka själv istället för att hålla på och kalla erfaret folk som bara vill dig väl för moralkärringar!

Att värna om folks liv är inte att vara moralkärring.
Om vi hade beklagat oss över att du kör för fort hade vi varit moralkärringar!

Marsipulami skrev:
Självklart är det mina problem vilket vissa har svårt att förstå på detta forum. Min avsikt är inte att bli tagen (blir jag i så fall av den anledningen att jag kört för fort, inte för att jag ev. skulle sakna blinkers), få en massa böter eller dylikt. Jag hade som sagt bara en fråga som jag ville ha svar på, men det första som hände var att moralkärringarna började komma igång direkt!

Tack för dina svar i alla fall :tummenupp

Om man hur har problem med moralkärringar/farbröder så kan man ju välja att inte skapa en tråd om något som helt uppenbarligen kommer att uppröra dessa
och dessutom är farligt och olagligt.
Sen om man letar efter inspiration till sin bakdel så har jag väldigt svårt att tänka mig att det inte redan finns 20 trådar om detta.Och letar man efter bilder så finns det ett fotoarkiv med en väldans massa bilder.

Så som vanligt när minsta motståndes lag råder blir det fel.

Om jag vill att ni moralkärringar skulle skriva till mig om vad ni tycker jag gör fel, gör det via ett PM. I annat fall tycker jag att ni kan svara på min fråga eller helt enkelt låta bli. Ni vet varken det ena eller det andra om varför jag fråga och en lång specifikation ska inte behövas skrivas.

Vi lägger ner tråden nu OK! Ångrar jag skrev den och tycker det är synd man inte kan radera den.

Hmm,
jag är väl idiot då
men jag kör fn utan blinkers.

Kom på mig att jag nästan ALLTID glömde blinkersen på
när jag använt dem. Det är ännu farligare än att inte använda
dem, eftersom jag är omedveten om vilka signaler jag ger. :gnissla

Har kört för mycket gammelhojar och enduro så blinkers
på MC funkar inte i mitt gamla huvud.

Marsipulami skrev:
Jag skrev inte denna tråd för att höra en massa idiotförklaringar.

Som man frågar får man svar, faktiskt .... sorry, thats life. Du får dom svar du vill ha, plus en del andra....

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti