walleskydive
Speedoholic
Har lagt gixxern o rettan på hyllan,får bli en nybörjar hoj,dvs en fireblade 96+=volvo,drift säker,stabil,eller med fortfarande bra "krut"ngr sjukdomar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
walleskydive skrev:Har lagt gixxern o rettan på hyllan,får bli en nybörjar hoj,dvs en fireblade 96+=volvo,drift säker,stabil,eller med fortfarande bra "krut"ngr sjukdomar?
Rasorblade skrev:Bra val!!!Och billig i försäkring!!!
zilog skrev:Hehe, anar nästan ironin här![]()
glenoyne skrev:Jag betalade lite över 4000:- halvförs helår på min 96:a. 28år(då) zon 2.
MVH Martin
Zee skrev:Hur länga har ni haft kk?
Ja...Zee skrev:Vilket år bytte de från 16-tums framhjul till 17 tum? -00??
Zee skrev:Vilket år bytte de från 16-tums framhjul till 17 tum? -00??
Zee skrev:Lånar tråden lite..
Funderar på en blejd till nästa säsong. Detta e va jag kommit fram till hitentills.
Fördelar:
+ Honda-kvalitet. Hojarna bara går o går.
+ Tillräckligt med kraft. ca 130 kusar i spisen.
+ Relativt (jmfrt m. R1 osv) billig försäkring om hojen är äldre än -99
+ Gott om reservdelar och hyfsat lätt att få tag i kraschkåpor m.m.
+ Går att montera kraschpuckar (väl?)
+ Billig service (som utförs vart.. 1200 mil?)
Nackdelar:
- Vissa av färgsättningarna liknar spyor i neon. Men den svrta/silvriga är snygg.
- 16-tums framsula
- mer?
När görs ventiljustering på blejdarna?
Som jag förstått det ska -92 till -94 vara rejsigare än -95 till -99. Jag gillar de runda ljusena men frågan är hur fjädring osv är på en hoj från -93 t.ex. Dessutom har de ju gått 4000mil+ så de kanske blir svåra att sälja i ett senare skede.. hmm..
Kommentarer/erfarenheter?
glenoyne skrev:Mitt råd: Köp inte äldre än 96. Då kom en större motor på 919 cc och lite andra förändringar. Håller med om att 98:ns svart/grå är den snyggaste. En polare köpte en sådan i våras. Han köpte och försäkrade den på sig själv innan han tog kortet och betalar endast ca 500:-/månad för halvförs. Han hade inte bilkörkort heller. Så en Blade kan jag starkt rekomendera. Det enda minuset tycker jag är framhjulet.
MVH martin
Zee skrev:Tack för ett bra svar.
Kan vi diskutera framhjulet lite. vad är det som egentligen är så dåligt med det.
Vad jag förstått är det helt enkelt svårt att få tag i däck i just den dimensionen... right?
Hur påverkar det körningen egentligen? Blejden är väl endå go o köra i kurvor o lätt att lägga ner med, huh?
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |