Finsk polisjakt.

Det är ju alltid polisens fel :rolleyes: eller så är det för att nån fotograferar eller filmar, i detta fall filmade polisen...

2-0 till polisen

Haha, man kan ju undra vem som är idioten, killen som kör för fort eller dom som försöker upprätthålla ordningen :)
Jag lägger mig röst på hoj-killen iaf.

Men det är ett annat land med annan kultur och annan befogenhet hos polisen
Jag försvarar inte polisen men dom har en annan attityd, åker vi ett steg längre österut så skulle dom skjutit ner snubben utan att det diskuteras...

Last edited:
Självklart så är det polisen fel, killen på mcn framför gjorde ju inget fel :rolleyes:

Visst gjorde ju han fel som inte stannade. Men,

Tycker du poliserna gör rätt i sitt agerande? Titta på hur de kör genom bostadsområdet, på trottoaren, gång/cykelbana med folk på och så vidare...

Polisen sätter ribban för hur många människoliv som ska riskeras - så är det alltid vid mc- eller biljakt.
Sen är det ju så att oavsett hur fort det går, så utgör aldrig MC:n större risk än bilen.

Helt sjukt att polisen kör sådär för att få fast en "fartsyndare" . Dom har ju noll koll flera tillfällen och ren och skär tur att de själva inte skrotar.

Helt sjukt att polisen kör sådär för att få fast en "fartsyndare" . Dom har ju noll koll flera tillfällen och ren och skär tur att de själva inte skrotar.

App app, om ingen olycka sker är det ju lugnt enlig sh-moralen...... moa är mcföraren en sopa och polisen kung :D

Last edited:
I Finland har de en vits om oss:

-Vet ni varför det alltid är en kvinlig och en manlig polis i polisbilarna i Sverige?

-För att dom inte skall bli tillsammans på jobbet:D

Säger väl en del om Finnarna. Inget fjantande där inte.

Men det är ett annat land med annan kultur och annan befogenhet hos polisen
Jag försvarar inte polisen men dom har en annan attityd, åker vi ett steg längre österut så skulle dom skjutit ner snubben utan att det diskuteras...

javisst för tusan, här e heeelt annan kultur. här i de tusen sjöars land tummar vi inte på lagen för då kommer påisen (polisen) med "niiven" i högsta hugg. sen blir det indragning av alla "förnödenheter" som exempelvis koskis o rätten att nyttja bastu. jupp så är det:D:D

skämt åsido, e möjligt att att det är lite strängare i Finland. har bara haft att göra med finska polisen ett fåtal gånger pga mindre trafikförseelser, svenska polisen har jag aldrig haft att göras med så jag ska väl inte uttala mig egentligen:)

skämt åsido, e möjligt att att det är lite strängare i Finland. har bara haft att göra med finska polisen ett fåtal gånger pga mindre trafikförseelser, svenska polisen har jag aldrig haft att göras med så jag ska väl inte uttala mig egentligen:)
Jag har inte bott i Finland på 30 år men jag har förstått att dom veknat
mot hur dom fungerade tidigare:krama

Last edited:
Fint om det hade stått några småbarn & hoppat hopprep där bakom nån buske i bostadsområdet..helt sjukt att dom inte avbryter jakten under sånna omständigheter & miljöer.....

Visst..och om de släppt honom fri så kanske det var som så att han var en seriemördare som hade haft ihjäl några människor och nu var på väg till Sverige/Nacka för att mörda dig och några till....då var de rätt skönt att de följde efter honom och inte lät han åka eller hur.....

Visst..och om de släppt honom fri så kanske det var som så att han var en seriemördare som hade haft ihjäl några människor och nu var på väg till Sverige/Nacka för att mörda dig och några till....då var de rätt skönt att de följde efter honom och inte lät han åka eller hur.....

Hade det varit en seriemördare dom jagade hade dom nog inte mätt upp hans fart och förvarnat han med ljudsignal?

Det kanske var så att det var någons barn som nyss tagit körkort och inte ville bli av med det? Ung (eller äldre) och dum tycker i alla fall inte jag att det ska vara dödsstraff på.

Poliserna såg ut att köra om över krön och i skymda svängar m.m. Motorcykeln höll sig på mitten eller på sin sida av vägen. Idiot poliser anser jag, hoppas familjen till han på hojen hämnades ordentligt på dom.

Trodde inte att bilen skulle ha någon chans att hänga efter en "bestämd MC". Men det verkad som att det bara var då det svängde riktigt mycket som han hakade av honom.

Det var väl snarare när det svängde som dom kom ifatt honom, enda ställena han körde ifrån dom var ju på raksträckor där han kunde gasa lite.

Imho så körde han som en sopa, att han ens gav sig på att försöka känns mest pinsamt.

Säga vad man vill om jakten, men det var intressant att se hur polispiloten (genomsnittsmätaren i polisbilen) fungerade. Känns som ett rätt trubbigt instrument, lite godtyckligt när och var dom sätter igång resp. stoppar den. Ska fan inte skriva på några fler böter där dom mätt med den...

Killen på hojen gör ju ett val när han försöker köra ifrån polisen.
Då får han självklart ta konsekvenserna av sitt handlande. Är man inte duktig nog att slippa undan får man skamset stanna och skämmas för lagens långa arm, eller som i detta fall försöka och misslyckas.

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back