Finsk polisjakt.

Båda är idioter i mina ögon....
Poilisen låg på för hårt på småvägarna, och mc:n skulle ha stannat kvar på stora vägen å helt enkelt draaaaagit ifrån dom...

eller stannat å tagit böterna, "som ein RIKTIG man"... :tuttar

har blivit stoppad av polisen många gånger och en del av dem är riktigt trevliga och en del är ena riktigt röv-hål! kan hålla med om att polisen här är mycket strängare än hos er i Sverige då jag blivit stoppad med tung bil + släp utan lilla-E kort, tillfälligt körkort (gäller endast i Vasa-län), dåligt surrad last med mera. men de lät mig gå efter en stunds snackande vilket jag uppskattade väldigt mycket! skulle det hända här skulle jag mista kortet, få böter och bli tvungen att lämna hela ekipaget på vägen!

och om den här filmen måste jag säga att hoj-föraren inte var särskilt klok då han inte hade ordentliga kör-egenskaper att köra ifrån. Men snuten var också dumma då de inte avbröt jakten med tanke på vart det barkade av!

iof. försökte killen säkert köra ifrån för att körde för fort och stulit hojen, annars är han riktigt dum iom. att han inte körde så mycket överhastighet och de såg reg- skylten.

Fan killen ligger och kör i typ 200blås på grusväg!..:Bugar Polisen måste ju ha jätte tråkigt om man börjar jaga en street hoj på en grusväg långt inne i skogen!:va

vad är det för bilar dom kör med? går dåligt slött tror min clio 1.4 rt skulle köra ifrån dom :P

njaee så slöa e dom väl inte, "normalsnabba" skulle jag säga. Ford Mondeo 2.0L e väl rätt standard som kling o klang brukar ratta här i landet.

Jag förstår inte detta konstanta gnällande om att polisen inte borde få göra si och polisen minsann inte ska få göra så, på samma sätt som dagens lärare inte längre får tillrättavisa elever som bryter mot lagar och regler av rädsla för att föräldrarna ska kräva att skolan avskedar vederbörande. Om du nu måste bryta mot trafiklagstiftningen genom att köra för fort, köra vårdslöst eller på annat sätt utsätta dig själv och/eller andra för hälsofara (vilket för övrigt du själv INTE är rätt person att avgöra om du gör eller inte) får du faktiskt bita ihop och ta ansvar för detta, precis som alla dina andra handlingar.

Sluta gnälla över att polisen kör fort genom tätbebyggt område för att stoppa fartsyndare; det finns ingenting som garanterar att förövaren sänker hastigheten bara för att de slutar förfölja - snarare tvärt om; om motorcyklister som du och jag lär oss att det bara är att gasa mer när polisen lägger sig bakom har skiten verkligen träffat fläkten.

Jag förstår inte detta konstanta gnällande om att polisen inte borde få göra si och polisen minsann inte ska få göra så, på samma sätt som dagens lärare inte längre får tillrättavisa elever som bryter mot lagar och regler av rädsla för att föräldrarna ska kräva att skolan avskedar vederbörande. Om du nu måste bryta mot trafiklagstiftningen genom att köra för fort, köra vårdslöst eller på annat sätt utsätta dig själv och/eller andra för hälsofara (vilket för övrigt du själv INTE är rätt person att avgöra om du gör eller inte) får du faktiskt bita ihop och ta ansvar för detta, precis som alla dina andra handlingar.

Sluta gnälla över att polisen kör fort genom tätbebyggt område för att stoppa fartsyndare; det finns ingenting som garanterar att förövaren sänker hastigheten bara för att de slutar förfölja - snarare tvärt om; om motorcyklister som du och jag lär oss att det bara är att gasa mer när polisen lägger sig bakom har skiten verkligen träffat fläkten.

Och när samma person som klagar på att polisen kör för fort själv ringer till polisen då ska dom vara framme snabbt som ***.

Blir ju bara ledsen.. Allt det "risk tagandet" för att stoppa en snubbe på en hoj!? ja herrejävlar..

Wow, den där hojpiloten såg inte särskilt rutinerad ut, både med tanke på hur han körde och hur det slutade. Fanns väl massor av ställen han kunde svängt in på och virrat bort polisen på, särskilt i bostadsområdet. Ett tag låg han ju långt före, hade kunnat gömma sig bakom ett av husen vid vägkanten och sedan dragit järnet åt andra hållit när polisbilen kört förbi...

Förstår heller inte hur envetna poliserna kan vara som fortsätter trots riskerna. Dom tyckte väl han var för dålig och förtjänade inte att komma undan :hihi

Last edited:
Varför inte bara stanna och betala böter snällt? Å andra sidan har ju våra vänner i öst rätt så dyra böter...

Polisen gör rätt eftersom dom får. Motorcyklisten gör fel eftersom han inte får. Klart och slutdiskuterat. Inget någon säger här kommer att förändra polisens mandat.

Det sägs att man ska ta det lugnt där de kan finnas barn osv.
Men att blåsa runt i villkakvarter i 130 skadar ju inte alls när det är farbror blå som är i farten :huvet

Last edited:
Tyckte han körde som medelsvensson, möjligtvis lite bättre. Sopa är väl en snubbe som knappt kan svänga. Ballar hade han ändå, hoppas han klarade sig.

Ja om man riskerar livet för att slippa undan en förtkörningsbot då är man verkligen en idiot.

Men sen samtidigt så vill man inte ha en finsk fortkörningsböter med tanke på att dom inte är att leka med. Deras böter baseras på din inkomst, och räknas sedan ut i procent.
tjänar man rimligt så en hastighetsöverträdelse på 30 kan sluta på 70.000kr, kul??:huvet

Den Finsk NokiaChefen har fått världens största fortkörningsböter.
Han hade fått en bonus det året och det sluta på en fortkörningsböter på några miljoner!! :glömdet

Finnarna har många hojfilmer...

[YOUTUBE-ID]-bYb6qglM0s[/YOUTUBE-ID]

oj då, brutalt straff han fick för sin lilla hojutflykt...

fängelse 3 månader
prövotid 26 månader
körförbud 6 månader

han lär knappast försöka köra undan blåhattarna fler gånger:D

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup