Finns det hopp för mellanöstern ändå?

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date
jadu...när faaaaaaaan ska de lära sig? Visst det är inte lätt när det är ekonomiskt svårt o bla bla men vilken jävla idiotjävel som helst fattar ju att de inte blir bättre av o kriga...

Blir så trött...

PEACE,LOVE & UNDERSTANDING

mvh

Superbee

Skulle det kunna vara så att lite av isen lossnat i och med arafats bortgång? Även om han har varit en viktig person genom tiderna, så kanske det var dags för nytänkande.

eus skrev:
bara hoppas att de militanta grupperna kan hålla sig lite i skinnet för en gångs skull
Alla är så vana vid våld och död, så jag tror faktiskt inte att allt hopp släcks även om någon ytterligare bombning eller dödsskjutning tillkommer.

Angående det här med islossning när gamla gardet lämnar plats åt nytänkande, så är jag inte den som skulle gråta krokodiltårar ifall sharon blev ersatt vid nästa val.

Sharon, är inte det en frukt förresten :va

mb skrev:
Alla är så vana vid våld och död, så jag tror faktiskt inte att allt hopp släcks även om någon ytterligare bombning eller dödsskjutning tillkommer.
Mjaa, för Sharonen gör det stor skillnad och vill inte han ha fred så blir det inte fred.
mb skrev:
Angående det här med islossning när gamla gardet lämnar plats åt nytänkande, så är jag inte den som skulle gråta krokodiltårar ifall sharon blev ersatt vid nästa val.
Du är inte den enda.
mb skrev:
Sharon, är inte det en frukt förresten :va
Jo, inget vidare god är den inte heller.

Markus skrev:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=373739&previousRenderType=6

Tänkbara Scenarion:

1. Innan Måndagens slut har Hamas förstört detta
X. Innan Måndagens slut har Jihad förstört detta
2. Innan Måndagens slut har Al-Aqsa Martyrernas brigader förstört detta

Bonusalternativ (Joker):
Innan Måndagens slut har någon snorvalp i Israels armé förstört detta

Joker: Innan måndagens slut har israeliska armén förstört detta. ;)

-edit- vafan, jag har blivit blind. snyggt att svara med exakt samma som sista raden i det man citerar :rolleyes:

Många vill jämna allt med marken för att man tröttnar efter 50år med bara elende och hade det sett ut så fast här så hade jag nog oxå hellre dött än levt så.

Ring USA :D

Mavve skrev:
Tror nog bush är mer sugen på att gå in i Iran nästa gång. Undrar vad oddsen för det är. Undrar om det nånsin kommer bli fred där nere. Finns ju fler viljor än människor där nere och fler terrorister än det finns fredsmäklare så det dröjer nog ett tag.

Om nånsin

bryr ni er? inte jag,, krig följer med religion, dom kan ha skiten.

Blev glad när jag läste "löpet" på Aftonbladets hemsida häromdagen. Det är sällsynt att det händer. Men som redan nämnts, det finns så gott om religiösa fanatiker att oddsen för att det ska hålla hela vägen är dåliga...

Markus skrev:

Vilket av dina alternativ är det då jag ska bocka för?

3. Skumma palestinier förstör detta genom att se mystiska ut på fel plats.

korvgubbe skrev:
Vilket av dina alternativ är det då jag ska bocka för?

3. Skumma palestinier förstör detta genom att se mystiska ut på fel plats.

Jag vet inte om de var skumma eller om israelen var triggerhappy så jag vet faktiskt inte.

Att palestinier angripit bosättningar förr vet vi ju, så det finns väl ingen anledning att avfärda tanken helt heller?

Hoppas de kan ignorera detta och gå framåt ändå.

Markus skrev:
Jag vet inte om de var skumma eller om israelen var triggerhappy så jag vet faktiskt inte.

Hoppas de kan ignorera detta och gå framåt ändå.

Nej... han kan ju varit självmordsbombare eller så kan de helt enkelt haft någon annan orsak att närma sig bosättningen... men men.. för sent att fråga. killen är ihjälskjuten.....

Jo, jag hoppas de kan gå vidare ändå...

Bara en fråga:
- hade du haft samma förståelse och hoppats på överseende och attd e gått vidare om en palestinier skjutit ihjäl en Israel?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg