Finns det bränslefilter på Kawasaki zxr750 -89?

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
...
Hejsan, har ett litet problem med min skönhet, en kawasaki zxr750 -89. Kan köra utan problem timmar i sträck, men så helt plötsligt går det inte "dra på" utan att den typ dör istället. Detta har hänt två gånger nu och bägge gångerna när det vart lite mindre bensin i tanken, men fortfarande tillräckligt med bensin för att man ska kunna klara sig X antal mil till, det är ändå gott om bensin.

Vet inte om det har något att göra med det eller om det bara är en tillfällighet. Körde en massa mil i sträck i helgen utan problem. Det är som att den inte får soppa tillräckligt. Sen kan man stå och köra den på starten ett tag och då hoppar den igång igen efter en stunds nötande och då kan jag köra vidare utan problem som ingenting har hänt.

Min tanke är väl ifall det finns något bränslefilter på denna som kan vara idé att byta, någon som vet och vart det sitter isf?

Hade hojen ståendes utomhus hela vintern med mindre än en halvtank med soppa i, kan det vara skit i tanken som kan ställa till det i förgasarna?

//MVH Niklas

bytte de för 2v sen på min. Sitter under tanken och luftburken.
Sen när tanken å luftburken ändå är borta kan du ju alltid kika lite på förgasarna om de är skit i dom. För dom är helt "blottade" när du tagit bort tanken å luftburken ändå:tummenupp

Last edited:
Nej hänger inte i Uppsala så mkt =) Men har hört ngt om ngn veteranträff där kan det stämma? Roligt att träffa andra med liknande hojar =))

Haha syftar du på mig å calle.s å sin gamla sukka så kan de stämma bra=P Gammalt e kung!

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka