Film: Mv Agusta 1078 med arrow system

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
[YOUTUBE-ID]HlhJG-24KXQ[/YOUTUBE-ID]

Nu snackar vi. Synd att dessa maskiner överhettar hela tiden... :(

Överhettningsproblemet har med vattenpumpshjulet att göra, det finns en eftermakrnadslösning som rättar till det.

Vesuvio Racing

/J

Läst en del på MV Agusta forum och tydligen finns det inget som löser problemet helt för vissa? lite oklart det där iallafall.

Grym hoj... det är väl den enda nackdelen som jag ser det.

Om det är vattenpumpen som strular så finns det ju elektriska pumpar att koppla in.

Allt går att lösa :tummenupp

Vad är det som gör att vattenpumpen strular

Om det är vattenpumpen som strular så finns det ju elektriska pumpar att koppla in.

Allt går att lösa :tummenupp

Hela kylsystem ska vara otillräckligt tydligen, finns folk som bytt kylare osv och det inte gått att lösa problemet riktigt.

Nya F4:an har dock inga problem alls

Hela kylsystem ska vara otillräckligt tydligen, finns folk som bytt kylare osv och det inte gått att lösa problemet riktigt.

Nya F4:an har dock inga problem alls
Antagligen en för dålig vattenpump tillsammans med dåligt kyl.

Skulle inte tro att dom misslyckats så totalt med motokonstruktionen att det inte går att lösa med Elpump och tjock kylare.

Hmm, kanske kan maila och fråga vad som aviker i den nya F4:an gentemot den gamla? Eller är hela motorn ny?

Var tvungen och läsa lite om problemen :D

Vi kan ju börja med att fläkten går igång vid 100 grader C vilket är rätt sent, 90-95 skulle nog funka bättre.
Kommer man från ett snabbpass på lekvägen och sedan hamnar i kö så eftervärmer motorn upp vattnet fort. Har samma symptom på min Skyline. Efter en lekrunda så går fläkten konstant för att hålla tempen i schakt, har jag dock kört vanligt så går den i 5 sek intervaller med 20 sek mellanrum, min fläkt startar vid 95 C.

Detta går ju att lösa med en ställbar givare som man kopplar till fläkten och kopplar ur original.

Det finns även kitt med en vattenpump som flödar bättre, men om man inte får någon strömning genom kylet så är den updaten värdelös
Här

Nu har jag spammat massor :D

Sorry

Last edited:
Antagligen en för dålig vattenpump tillsammans med dåligt kyl.

Skulle inte tro att dom misslyckats så totalt med motokonstruktionen att det inte går att lösa med Elpump och tjock kylare.

Hmm, kanske kan maila och fråga vad som aviker i den nya F4:an gentemot den gamla? Eller är hela motorn ny?

Går säkert att göra något - vissa hittar lösning, vissa lyckas inte alls... läs den här tråden:

http://www.mvagusta.net/forum/showthread.php?t=31795

"but I will comment on it overheating. From day-1 my bike has overheated when either stopped at traffic lights, or riding at low speeds. The problem is inherently lack of air flow through the radiator (engine fans are not enough), and to a lesser extend low coolant circulation while at low engine revs"

"The F4 312R I had was a stunning bike.
It did overheat within seconds of slowing down.
Above is correct, as long as you are moving all is OK. This is NOT a city bike and it hates traffic; open roads and your fine.
What has ammased me is the different experiences everyone has - some no issues at all, mine was pretty bad - having to turn it off in traffic and wait 30 mins for it to cool down - and thats in Britain where its not that hot... I tried new coolant, new fans even new impellar but no difference at all."

"G'day,

Yes, mine was terrible...unacceptable even...
Got the warrenty upgrades impeller and engine ice and although its early days, it seems to have helped."

Nya F4:an har en helt annan motor så det blir ju svårt att jämföra äpplen och päron, olika värmeutveckling i motorerna...

750 har jag inte hört något om än... den ska tydligen inte ha några överhettningsproblem alls.

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back