Film: Literhojar har för mycket effekt för gata

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
Jag tycker att det känns som att många härinne tar varje chans som ges att slå ifrån sig istället för att rannsaka sitt eget beteende.

Det skiljer sig väl inte från något annat område, bilar, båtar osv. kanske rimligt också med tanke på att många kanske är "yngre".

Eller se det som inspiration, beroende på mognadsgrad.

Visst.

Kan vi vara överrens om att vi har ett problem åtminstone?

Det har det väl inte varit någon tvekan om, frågan är hur stort det är.

Last edited:
Du skriver med en dåres övertygelse, så kanske du har rätt.
Kanske orsakar vårat risktagande inte en enda olycka eller någon negativ publicitet i något sammanhang.
För det är väl det du menar?
Hittills har du inte visat någon tendens till att erkänna någon slags gråzon. Vilket föranleder mig att tro att du ser världen som svart eller vit.
Således kan det bara vara på det ena sättet.
Eller det andra.
Och eftersom att min gråzonsbuffert var fel, och bilister var roten till allt ont, så måste vi ju vara ofelbara.

Men herre JESUS! ska det vara så svårt att förstå att olyckor händer?.

Tar ett fult exempel: Flyguppvisning, har hänt väldigt mkt OLYCKOR i samband med flyguppvisning.
I flyguppvisningen så leker piloten med sitt och andras liv.
Piloten har övat in en show något går snett, han dödar 20 vuxna och 5 barn som bara var där för att titta på sitt största intresse.

Är världen svart och vit? ja tyvär, men det är så den fungerar, tyvär så kan varken du eller jag ändra på det.

Men seriöst nu börjar jag bli irreterad.
Slå ifrån? vad dillar du om? lägg ned ditt förtal omgående! förstår du inte en diskussion kan vi lägga ned omedelbart.

Har aldrig i helvete sagt att du måste välja! seriöst läs mina inlägg igen.
Runt kvateret= VEM VILL DU HA ÅKANDES I DITT KVATER!?!?!??!?!?!?!??!?!?!?!??!?!??!?!?!??!??!?!?! fattar du nu? du behöver inte svara INGET TVÅNG!

Klart att alla skulle må bättre om alla körde laglydigt! MEN så är inte fallet och kommer aldrig att bli! tack vare att alla människor är olika och tänker inte som alla andra gör.

Mognadstest? ja det finns ett mognadstest! kallas TEORI! och när du har klarat det kommer mognadstest nr 2 UPPKÖRNING.

Kan du läsa mitt inlägg utan att missförstå mig nu?

Jag lägger ned. Du förstår inte vad jag menar, och tar återigen det jag skriver personligt.

Jag diskuterar och lyssnar jättegärna på andras åsikter, bara det framförs med någon form av, sans, behärskning och eftertanke, av någon som klarar av att lyssna och ta in det motparten säger.

Jag lägger ned. Du förstår inte vad jag menar, och tar återigen det jag skriver personligt.

Jag diskuterar och lyssnar jättegärna på andras åsikter, bara det framförs med någon form av, sans, behärskning och eftertanke, av någon som klarar av att lyssna och ta in det motparten säger.

Alltså du kan inte vara sann? :D
Jag tror det är du som tar det personligt.

Jag blir därimot väldigt irreterad när du skrev att jag "slår ifrån"

Det skiljer sig väl inte från något annat område, bilar, båtar osv. kanske rimligt också med tanke på att många kanske är "yngre".

Visst.

Det har det väl inte varit någon tvekan om, frågan är hur stort det är.

Absolut, det är samma sak med bilar, båtar os v. Men eftersom att vi inte sitter på boatlife.se eller zatzy.com så tyckte jag att det var lämpligt att hålla oss till det vi kan bäst här på sporthoj.com; hojåkning!

Som sagt, jag vet inte om problemet har ökat i storlek, statistiskt sett (jag brukar gå igenom olycksstatistik för all trafik med jämna mellanrum, för jämförelsens och nyfikenhetens skull)

Men jag upplever det som att strålkastaren riktats mer och intensivare mot oss motorcyklister på senare tid, och jag vill gärna försöka få bort den härifrån igen.
Vilket som är det bästa sättet att göra det på, om det är genom att ändra vårat beteende eller om det är genom att peka på att vi är mer fokuserade och bättre förare än te x bilister låter jag vara osagt, men det känns som att den ena vägen är mer friktionsfri än den andra.

Men jag upplever det som att strålkastaren riktats mer och intensivare mot oss motorcyklister på senare tid, och jag vill gärna försöka få bort den härifrån igen.

Fokus på saker kommer väl och går, minns jag rätt så skrev någon som var med på 80-talet att det är ingen direkt skillnad nu jämfört med på 80-talet.

Varför säger du någon sånt?

Vilket jävla pack sporthoj.com medlemmarna blivit. Man får inte ens säga att literhojar har för mycket effekt på gata utan att bli lynchad. Jag älskar sporthojar, och har inget emot effekt. Jag tycker fortfarande att hojarna har för mycket effekt för gata.

Så förlåt tuffing...

Ja vilka pack det har blivit på SPORTHOJ.COM som kör just SPORTHOJ..
Det jag säger till dig stämmer väl fruktansvärt bra. Tycker du det är för mycket effekt och att det är så farligt så ge fan i att köpa en då.

Lynchad nej, jag säger bara rakt ut vad det tog dig en halvsida att försöka säga. Att du ska inte ha en sådan hoj om du ska köra på vägen med den för du tycker det är för mycket effekt i den.

Så förlåt för jag talar klarspråk fuckface..

Vilket jävla pack vissa har blivit, man får inte ens säga att han inte bör köpa en sporthoj utan att bli lynchad :tummenupp

Ja vilka pack det har blivit på SPORTHOJ.COM som kör just SPORTHOJ..
Det jag säger till dig stämmer väl fruktansvärt bra. Tycker du det är för mycket effekt och att det är så farligt så ge fan i att köpa en då.

Lynchad nej, jag säger bara rakt ut vad det tog dig en halvsida att försöka säga. Att du ska inte ha en sådan hoj om du ska köra på vägen med den för du tycker det är för mycket effekt i den.

Så förlåt för jag talar klarspråk fuckface..

Vilket jävla pack vissa har blivit, man får inte ens säga att han inte bör köpa en sporthoj utan att bli lynchad :tummenupp

Sug på min karamell ;)

Jag tycker bara att de har mycket effekt och ville visa det med videon. Jag har inget emot det heller, och kommer att äga en literhoj dessutom. Så mycket skitsnack för att man skrev att literhojar har för mycket effekt, ni borde ägna er fritid åt något annat förutom att försvara sporthojar. Förstår heller inte varför jag blir påhoppad då jag sa bara kort och enkelt att dagens literhojar har för mycket effekt, och inget mer. Jag kör sporthoj själv, ingen literhoj men ändå. Har inga som helst problem med sporthojar, eller sporthojsförarna.

Blev lack på dig för att ditt skrivsätt var väldigt otrevligt.

Last edited:
Sug på min karamell ;)

Jag tycker bara att de har mycket effekt och ville visa det med videon. Jag har inget emot det heller, och kommer att äga en literhoj dessutom. Så mycket skitsnack för att man skrev att literhojar har för mycket effekt, ni borde ägna er fritid åt något annat förutom att försvara sporthojar. Förstår heller inte varför jag blir påhoppad då jag sa bara kort och enkelt att dagens literhojar har för mycket effekt, och inget mer. Jag kör sporthoj själv, ingen literhoj men ändå. Har inga som helst problem med sporthojar, eller sporthojsförarna.

Blev lack på dig för att ditt skrivsätt var väldigt otrevligt.
Fast fimen visar inte att just literhojar skulle vara farligare än småhojar, filmen visar hur någon som tycker det är roligt att köra slalom och slanga mellan bilar utan en tanke på att han kan fucka up duktigt om någon byter fil eller hittar på något annat som folk ju gör i trafiken.

Balkans befolkning uppskattar nog inte heller sådana som leker med andras liv i trafiken, att få adrenalinkickar på andras bekostnad är puckat.

Tokdrevad är den iafalla :D

tycker mest den visar att om man drevar som fan så visar mätaren 250 när man kör i 100 :D

Och precis som påpekats innan, det där kan man göra med en trimmad moppe, har ju inte mycket att göra med om det är en liters hoj eller inte. Kan förstå synsättet att dom har nästan för mycket HP men detta var inte en film som gjorde meningen rättvisa dock.

Och ändå sker det olyckor på motorcykel? Till och med motorcykelolyckor där ingen annan än föraren varit inblandad! Det är ju jättekonstigt.

Gjorde du en tankevurpa eller har klockan passerat läggdags?

haha

Klart som fan det sker singelolyckor på MC, likaså det sker singelolyckor med bil...

Vad förväntar du dig?
så fort det finns folk i rörelse inom en grej, det kan vara exakt vad som helst, så sker det olyckor.
och om du tycker det är konstigt, då är det nog du som inte bara gjorde en tankevurpa, utan du lyckades med en galet stor alaTankeSeriekrasch." :näsblod

så sälj hojen och köp dig en CpGroda.. :)

Tokdrevad är den iafalla :D
I don't think so...looks like a stock 1000 to me...
Interesting picture from Poland, some guy crashed at really high speed in very centrum of a small city, he was going with a passenger. Both of them survived just with minor injuries. Police was shocked to find that speedometer stopped at 260km/h:näsblod
3e93bacb90087838ebc6026.jpg

I don't think so...looks like a stock 1000 to me...
Interesting picture from Poland, some guy crashed at really high speed in very centrum of a small city, he was going with a passenger. Both of them survived just with minor injuries. Police was shocked to find that speedometer stopped at 260km/h:näsblod
3e93bacb90087838ebc6026.jpg

Skulle vilja se den hojen som gör 260kmh vid 2700rpm :rolleyes:

...o angående debatten:
De skyldiga till att sporthojarna ständigt är i rampljuset är alla förvuxna moppefuckon som saknar något... Antingen förstånd, hjärna eller penis.

http://sydsvenskan.se/malmo/article545306/Olycka-pa-Lundavagen.html

Blev vittne till denna olycka idag. Går inte säga att bara liter hojar inte passar på gata för de har för mycket effekt, killen körde en r6a Rossireplika och han trodde på fullt allvar han va Rossi. :rolleyes:

Vi som kör gata har sett denna person rätt mycket och detta var mer ett när än om han krashar.

Denna person är ett typiskt exempel på att alla kan köra fort rakt fram men det betyder inte att man kan hantera hojen eller kraften.

Har inget problem med folk som leker på gata så länge dom är uppmärksamma och fortfarande kör med huvudet, ja.....det finns sånt folk.

Tror det är väldigt stor skillnad på folk som denna kille som inte ens innehar ett a kort utan kör för att det är koollllt, och inte är medveten om alla faror som lurar och på folk som "vi" som hela tiden har det i bakhuvudet. Speciellt "vi" som redan råkat ut för något.

Sen att han kör i en moppehjälm helt oskyddad utan ens ett ryggskydd behöver vi inte ens prata om. :näsblod

Och i just det fallet så kan man väl bara konstatera att det som många hojförare envist hävdar inte är sant. Då pratar jag om uttalanden i stil med "Vi är ju inte farliga för någon annan, det är ju bara vi som skadas och dör om vi kör för fort".
för i det här fallet så blev ju tydligen en person i bilen allvarligt skadad.

Men va e d du vill? Att alla ska sluta köra bil, hoj, traktor, cykla och köra moped? För det spelar ingen roll om du håller 30 på en 30 väg för kommer det en bilist i 150km/h så dör du ändå!! Du kommer till detta forum och kastar massa skit på folk som gör det dom älskar, inte bara körandet utan just umgänget och samhållningen och försöker få folk att köra efter lagen till punkt och pricka. Men det finns så mycket mer som spelar in som du hela tiden ignorerar! Gå till något bilforum och gnäll där istället för dom gör nog mycket mer skada än en hojförare gör om olycka e framme.

Du kan dö av att gå på ett övergångsställe. Lås in dig hemma och gå inte ut, då lever du kanske längre.

Ähhhhh varför svarar ja ens........:huvet

Jag hade varit skitglad om alla traktorer, cyklister och mopedister upphörde att beblanda sig med fordon som kräver körkort.

Denna jävla LGF-skylten... Vanligt förekommande på 108 runt Svedala. :revovlerskottiansiktet

Ja självmord begår de som sitter hemma och lyssnar på dig, livet blir ganska tråkigt då!

Tror nog de flesta gillar att läsa hans inlägg. Han skapar debatt, och hans inlägg berör. Både positivt och negativt, uppenbarligen.

Last edited:
Jag hade varit skitglad om alla traktorer, cyklister och mopedister upphörde att beblanda sig med fordon som kräver körkort.

Denna jävla LGF-skylten... Vanligt förekommande på 108 runt Svedala. :revovlerskottiansiktet

D håller jag med om, cyklister tror dom har företräde överallt och äger gatan. Enda problem ja har med mopparna är dom som är astrimmade och låter som fan. Traktorer ser jag inte så mycket av i Malmö. :) Fast funderar på att flytta utanför så då kanske man kommer störa sig på dem.

varför inte bara lägga ned? alltså jag är verkligen ingen psykdr, men att sitta på ett forum och leta efter tjafs dagarna i ända tyder på att något är jävligt fel.

Varför kan du inte bara förstå att folk tänker inte exakt som dig? varför har du så svårt att förstå det? försök skffa en vän eller något istället? kanske ni kan diskutera allt detta med en varm java i handen.

Tjafsar du inte lika mycket själv? Du sitter i oppositionen gällande tråden, tycker därmed att det är DU som tjafsar.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT