Film: Literhojar har för mycket effekt för gata

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
1) Och vad når Du genom dina bombrepor? Vad är det för ett litet budskap som Du vill förmedla allmänheten när Du står och burnar framför polisen ?

2) Det finns gott om sådana klubbar och föreningar. Här har Du en sådan tex:

http://upprop.nu/3Q8R

När tror Du sporthojjarna kommer upp på riksdagsmännens bord och man får in en liknande, tex en promemoria.?..och varför det ? :va

:klappar

1) jag mår bra har kul känner adrenalinen, gemenskapen.

2) kul, joina den istället för att hänga här och störa folk med dina påhopp.

Bryr mig inte det minsta om riksdagsmännen.

Där skiljer vi oss åt. Vi är inte ensamma på vägarna och vi lever i ett samhälle där människor måste funka tillsammans.... :rolleyes:

Men va e d du vill? Att alla ska sluta köra bil, hoj, traktor, cykla och köra moped? För det spelar ingen roll om du håller 30 på en 30 väg för kommer det en bilist i 150km/h så dör du ändå!! Du kommer till detta forum och kastar massa skit på folk som gör det dom älskar, inte bara körandet utan just umgänget och samhållningen och försöker få folk att köra efter lagen till punkt och pricka. Men det finns så mycket mer som spelar in som du hela tiden ignorerar! Gå till något bilforum och gnäll där istället för dom gör nog mycket mer skada än en hojförare gör om olycka e framme.

Du kan dö av att gå på ett övergångsställe. Lås in dig hemma och gå inte ut, då lever du kanske längre.

Ähhhhh varför svarar ja ens........:huvet

Last edited:
Men de bryr sig om dig ......... :såjaponken

Nej, just därför bör man låta bli att försöka spränga ljudvallen på 70-vägarna. Det är redan riskfyllt som det är.

jahap? de bryr sig om mig? skulle det förändra något?

Knappast. Vi är fler än ni och vi lever i en demokati. Inte anarki. :D

Nja, Du fattar nog vad jag menar..

Alltså, du har inget att komma med, och verkligen inget nytt! varför inte bara lägga ned? alltså jag är verkligen ingen psykdr, men att sitta på ett forum och leta efter tjafs dagarna i ända tyder på att något är jävligt fel.

Varför kan du inte bara förstå att folk tänker inte exakt som dig? varför har du så svårt att förstå det? försök skffa en vän eller något istället? kanske ni kan diskutera allt detta med en varm java i handen.

Last edited:
hur många mil kör du per år?

Jag lägger mig i lite. Jag kör i runda slängar 15-16000mil per år och trots motorcyklismens betydligt kortare säsong så skulle jag hävda att när det gäller att brassa saatna så leder vi i mc-kollektivet (för i allmänhetens ögon är vi inte individer, vi är ett kollektiv) ganska stort.

Visst, man stöter på bilar som kör som fan också, men då är det överlag på motorvägar och andra större vägar.

Nästan inga bilar kör 150km/h på bakhjulet genom stadskärnorna.

Jag kör absolut inte så förståndigt som jag borde själv hela tiden, men jag försöker att hålla mig till dumheterna under tidpunkter och på platser där jag utsätter så få andra som möjligt för risker.

Det jag försöker säga är att det kanske inte vore helt fel med lite mer självrannsakan i våra led, om inte för vår egen hälsas skull, så för våra försäkringspremiers och lagstiftares inställning till motorcyklisters skull.

Men vad vet jag..

Jag lägger mig i lite.

Visst men jag inkluderade mer än bara farten när jag menar att bilister med alla möjliga fordon "hittar" på mindre bra saker i trafiken än vad kanske MC gör, Robert Collin har skrivit en del om det

http://www.aftonbladet.se/bil/collin/article5456072.ab

visst skadar det väl inte att tänka efter vad man gör osv., en del av de som kanske borde göra det gör det nog inte, träffade nyligen en som hade legat 1 år på sjukhus, han hade nog kört så i de flesta fall ändå, oavsett vilket fordon han hade kört....

Last edited:
Jag lägger mig i lite. Jag kör i runda slängar 15-16000mil per år och trots motorcyklismens betydligt kortare säsong så skulle jag hävda att när det gäller att brassa saatna så leder vi i mc-kollektivet (för i allmänhetens ögon är vi inte individer, vi är ett kollektiv) ganska stort.

Visst, man stöter på bilar som kör som fan också, men då är det överlag på motorvägar och andra större vägar.

Nästan inga bilar kör 150km/h på bakhjulet genom stadskärnorna.

Jag kör absolut inte så förståndigt som jag borde själv hela tiden, men jag försöker att hålla mig till dumheterna under tidpunkter och på platser där jag utsätter så få andra som möjligt för risker.

Det jag försöker säga är att det kanske inte vore helt fel med lite mer självrannsakan i våra led, om inte för vår egen hälsas skull, så för våra försäkringspremiers och lagstiftares inställning till motorcyklisters skull.

Men vad vet jag..

Alltså nu har du väldigt fel.
Streetrace pågår nästan varenda kväll/natt/dag i örebro, och folk kör som svin.
Låter nästa lite som du pratar om dig själv som bilförare, och inte resten av Sverige.
Jag själv kör faktiskt väldigt lungt i bil sen jag började köra hoj.

En bil på bakhjulen är väldigt svårt och kräver en massa HK blandannat, tycker det är tråkigt att du drar en sån jämnförelse när du började ditt inlägg så bra.

Visst går det väldigt fort på motorcykel! , men jag ser hellre hojar som bränner förbi i 150km/t på bakan än bilar med 18åringar som kör som svin överallt.

Bil väger ca 1300kg en vardaglig bil har runt 150hk.
Motorcykel väger runt 230kg med förare och har runt 150hk.

Vilken blir du helst påkörd av? eller som åker runt i kvateret?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT