Film: Literhojar har för mycket effekt för gata

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
Det enda jag tänker är:

vad skulle hända om en bil byter fil utan att använda blinkers. Är ju inget direkt ovanligt...

Visst, det kan vara svårt att bedöma hastighet utifrån en film.
Men jag kan bara hålla med.

Dels bilarna, men även träden/omgivningen susar inte förbi tillräckligt fort för att hastigheten skulle kunna stämma.

Nån som har en gsxr själv kanske kan kolla om fart/varvtal/växel verkar stämma... (inte för att det spelar nån större roll, men ändå) :)

Jag är väldigt tveksamt inställd till att den är drevad då trafiktempot är faktiskt högt där nere + att jag tycker att han susar förbi rätt så snabbt.

Tycker att farten på ettan passar in rätt så bra för originaldrevning.

vadårå, han kanske hade brottom... :rolleyes:

fast det handlar ju egentligen inte om att hojjen har för mycket effekt, utan om att föraren har för lite förstånd.

vadårå, han kanske hade brottom... :rolleyes:

fast det handlar ju egentligen inte om att hojjen har för mycket effekt, utan om att föraren har för lite förstånd.

Ge honom en 125 cc så hade det varit mindre riskfyllt.

Förstår du min poäng? Självklart spelar förståndet en stor roll, men 185 hk skrevraket ökar ju på riskerna liksom... just my point.

Nej, jag är ingen moraltant :)

0:30 in verkar det som han uilar genom ett rödljus, hur tänker han då?

Sedan är det väl så att om litermopparna skulle ha effekt som en 125:a, så är det bara en tidsfråga innan dessa killar skaffar 10-liters moppar........

Ser ju ut som det går i 70-80 när mätaren visar nästan 150..

Som i Schlager-EM, bara fusk från de där länderna!

Att nya literhojar kanske inte hör hemma på gata?

Jag vill iallafall ha en K7/K8 :)

Och det är högerhanden som justerar farten helt klart, men det är svårt att inte justera den för mycket om ni förstår vad jag menar :)

Köp ingen då. Svårare än så är det inte. Vill du ha 25hk under pungen så köper du en med den effekten.

Ge honom en 125 cc så hade det varit mindre riskfyllt.

Förstår du min poäng? Självklart spelar förståndet en stor roll, men 185 hk skrevraket ökar ju på riskerna liksom... just my point.

Nej, jag är ingen moraltant :)

Tror du att det spelar någon roll om du dundrar in i en bil i 120 eller 250?
Blir bara lite mer rester att plocka upp om du åker i 250, båda fallen dör du omgånde kan jag lova.

Självmordskandidat nr 1. :död

Givetvis bör man riskera sitt och andras liv för att lyckas knåpa ihop en 110sek lång filmsnutt och lägga ut på youtube.
Snacka om att tänka med :arsele

Köp ingen då. Svårare än så är det inte. Vill du ha 25hk under pungen så köper du en med den effekten.

Varför säger du någon sånt?

Vilket jävla pack sporthoj.com medlemmarna blivit. Man får inte ens säga att literhojar har för mycket effekt på gata utan att bli lynchad. Jag älskar sporthojar, och har inget emot effekt. Jag tycker fortfarande att hojarna har för mycket effekt för gata.

Så förlåt tuffing...

Blir bara lite mer rester att plocka upp om du åker i 250, båda fallen dör du omgånde kan jag lova.

Aaa det gör det, om resterande trafik kör 70-80 km/h så spelar det helt klart roll om man dundrar in i en bil som byter fil.

Så med ditt logiska resonemang kan man lika gärna köra 250 istället för 120 km/h eftersom risken att dö är lika stor... wuhu :Bugar Vissa har otur när de tänker.

Last edited:
Han hade iof inte behövt ha 185 hastkräftor för att köra pucko-slalom bland bilarna i stan, det hade räckt med en 125:a

Kan ju spela roll för dem i bilen.

(120 kan man kanske överleva om man lyckas komma bort från hojen och inget är i vägen, läs hoppa).

Nej, de har inte för mycket effekt för gata.... (A)
Det är bara för lätt att åka för fort med de som har mycket effekt (H) XD

Varför säger du någon sånt?

Vilket jävla pack sporthoj.com medlemmarna blivit. Man får inte ens säga att literhojar har för mycket effekt på gata utan att bli lynchad. Jag älskar sporthojar, och har inget emot effekt. Jag tycker fortfarande att hojarna har för mycket effekt för gata.

Så förlåt tuffing...

Aaa det gör det, om resterande trafik kör 70-80 km/h så spelar det helt klart roll om man dundrar in i en bil som byter fil.

Så med ditt logiska resonemang kan man lika gärna köra 250 istället för 120 km/h eftersom risken att dö är lika stor... wuhu :Bugar Vissa har otur när de tänker.

Just nu dumförklarar mig? VI HAR ALDRIG NÅGONSIN PRATAT OM "CIVILA", står ingenstans att det handlade om det i ditt första inlägg.
Ge fan i dumföklar mig ditt jävla spån! du pratar om "medlemmar" här på sporthoj! tro mig du är inte själv här! och det finnns "medlemmar" här som inte delar ditt sätt att tänka! kanske om du kunde få in det i din STOR och smarta hjärna!

Om du någonsin ska få fram ett budskap kanske du och customskändaren ska använda era smart hjärnor, och fatta att man inte når långt med påhopp din jävla fjant!

/mvh förbannad!

Kan ju spela roll för dem i bilen.

(120 kan man kanske överleva om man lyckas komma bort från hojen och inget är i vägen, läs hoppa).

Tack någon som vet hur man för en diskussion.

Javisst spelar det en roll för dem i bilen.
Men om vi säger träd då?

Välkommen till klubben :D

Ja din egna lilla klubb med gubbar som verkligen gör allt enligt lagboken.
Snälla skaffa ett intressant liv.

Last edited:
http://sydsvenskan.se/malmo/article545306/Olycka-pa-Lundavagen.html

Blev vittne till denna olycka idag. Går inte säga att bara liter hojar inte passar på gata för de har för mycket effekt, killen körde en r6a Rossireplika och han trodde på fullt allvar han va Rossi. :rolleyes:

Vi som kör gata har sett denna person rätt mycket och detta var mer ett när än om han krashar.

Denna person är ett typiskt exempel på att alla kan köra fort rakt fram men det betyder inte att man kan hantera hojen eller kraften.

Har inget problem med folk som leker på gata så länge dom är uppmärksamma och fortfarande kör med huvudet, ja.....det finns sånt folk.

Tror det är väldigt stor skillnad på folk som denna kille som inte ens innehar ett a kort utan kör för att det är koollllt, och inte är medveten om alla faror som lurar och på folk som "vi" som hela tiden har det i bakhuvudet. Speciellt "vi" som redan råkat ut för något.

Sen att han kör i en moppehjälm helt oskyddad utan ens ett ryggskydd behöver vi inte ens prata om. :näsblod

Tråkigt. Men hur många ''duktiga som kan hantera hästkrafterna'' är det som har råkat ut för olyckor (procentuellt, om vi ska prata nyktert) jämfört med de som kör lugnt? Att hantera hojjen är viktigt, ja. Men att köra förståndigt i trafiken och på allmän väg är ännu viktigare.

Om Du hade haft farorna i bakhuvudet, som Du säger, så hade Du gått med i min klubb och hällt upp åt mig en Zubrowka med ett leende som sig bör..:D

Jag har aldrig haft ngt emot att man kör stunt, race eller grupp-nakenshower på hoj...så länge det inte sker på ställen där andra kan råka illa ut eller där man riskerar sitt eget liv när man tex chansar mellan viltstråken när det är skymning!.

kör alltid med en riskmedvetenhet i bakhuvudet, har sett för mycket och fått smaka på asfalten själv. men kan tyvärr inte ansluta mig, kan inte påstå att jag kör lungt, inte så som min mamma hade velat att jag gjorde. ;) plus att jag tänker inte säga till andra hur dom ska köra, det är deras val. bryr dom sig om andra eller om sina nära och kära så tänker dom en extra gång men det är fortfarande upp till dom. :tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph