Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Visst, det kan vara svårt att bedöma hastighet utifrån en film.
Men jag kan bara hålla med.
Dels bilarna, men även träden/omgivningen susar inte förbi tillräckligt fort för att hastigheten skulle kunna stämma.
Nån som har en gsxr själv kanske kan kolla om fart/varvtal/växel verkar stämma... (inte för att det spelar nån större roll, men ändå)![]()
Det kan aldrig bli för mycket effekt, bara för lite stånd.
vadårå, han kanske hade brottom...
fast det handlar ju egentligen inte om att hojjen har för mycket effekt, utan om att föraren har för lite förstånd.
Att nya literhojar kanske inte hör hemma på gata?
Jag vill iallafall ha en K7/K8
Och det är högerhanden som justerar farten helt klart, men det är svårt att inte justera den för mycket om ni förstår vad jag menar![]()
Ge honom en 125 cc så hade det varit mindre riskfyllt.
Förstår du min poäng? Självklart spelar förståndet en stor roll, men 185 hk skrevraket ökar ju på riskerna liksom... just my point.
Nej, jag är ingen moraltant![]()
Köp ingen då. Svårare än så är det inte. Vill du ha 25hk under pungen så köper du en med den effekten.
Tror du att det spelar någon roll om du dundrar in i en bil i 120 eller 250?
Blir bara lite mer rester att plocka upp om du åker i 250, båda fallen dör du omgånde kan jag lova.
Välkommen till klubben![]()
Tror du att det spelar någon roll om du dundrar in i en bil i 120 eller 250?
Blir bara lite mer rester att plocka upp om du åker i 250, båda fallen dör du omgånde kan jag lova.
Varför säger du någon sånt?
Vilket jävla pack sporthoj.com medlemmarna blivit. Man får inte ens säga att literhojar har för mycket effekt på gata utan att bli lynchad. Jag älskar sporthojar, och har inget emot effekt. Jag tycker fortfarande att hojarna har för mycket effekt för gata.
Så förlåt tuffing...
Aaa det gör det, om resterande trafik kör 70-80 km/h så spelar det helt klart roll om man dundrar in i en bil som byter fil.
Så med ditt logiska resonemang kan man lika gärna köra 250 istället för 120 km/h eftersom risken att dö är lika stor... wuhuVissa har otur när de tänker.
Kan ju spela roll för dem i bilen.
(120 kan man kanske överleva om man lyckas komma bort från hojen och inget är i vägen, läs hoppa).
Välkommen till klubben![]()
Lite skillnad från balkanländerna och Sverige - där nere blir man hyllad om man kör så. Är själv från Bosnien![]()
Tråkigt. Men hur många ''duktiga som kan hantera hästkrafterna'' är det som har råkat ut för olyckor (procentuellt, om vi ska prata nyktert) jämfört med de som kör lugnt? Att hantera hojjen är viktigt, ja. Men att köra förståndigt i trafiken och på allmän väg är ännu viktigare.
Om Du hade haft farorna i bakhuvudet, som Du säger, så hade Du gått med i min klubb och hällt upp åt mig en Zubrowka med ett leende som sig bör..
Jag har aldrig haft ngt emot att man kör stunt, race eller grupp-nakenshower på hoj...så länge det inte sker på ställen där andra kan råka illa ut eller där man riskerar sitt eget liv när man tex chansar mellan viltstråken när det är skymning!.
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|