Det är just det (du talar om hur du upplever trafiken).
Alla andra har även en åsikt och olika upplevelser.
Ok du tillbringar mkt tid i trafiken, det gjorde du klart i ditt förra inlägg också.
Men jag känner mkt folk i kretsar, så som biltokar, mctokar, men även folk som kör som "kärringar" kanske lite för passivt som istället blir en fara.
Jag har inget problem med folk som kör som "kärringar", därimot så har dom problem med mig? vilket jag tar med ro, och säger sköt dig själv, koncentrera dig på din egen körning du.
Det är just det som är felet idag, folk växer upp i sin egna takt, inte av att någon som CS som kommer in och letar tjaffs.
Sen skrev jag vad jag tycker, det är min åsikt, och en följdfråga till dig som löd.
Bil väger ca 1300kg en vardaglig bil har runt 150hk.
Motorcykel väger runt 230kg med förare och har runt 150hk.
Vilken blir du helst påkörd av? eller som åker runt i kvateret?
/mvh Jonas
Jag tror du fortsätter att missförstå mig, eller så tolkar du medvetet det jag skriver fel. Du gör som folk gör mest; slår ifrån sig.
Jag vet inte hur jag ska kunna uttrycka mig så du förstår..
Det är ingen personlig kritik jag försöker framföra. Det är min oro över så mångas totala oförstående över hur folk i allmänhet, icke-mc-åkande-människor, lagstiftare och de personer som snurrar försäkringsbolagens slumphjul för försäkringspremier ser oss.
Jag vill att alla som kör mc ska känna att dom får ut det dom önskar av sitt mc-åkande, samtidigt som vi har i åtanke att vi kanske, kanske skulle må bättre som kollektiv av att hålla en lite lägre profil ute i allmän trafik.
Jag blir helst inte påkörd av varken en bil eller mc, jag förstår inte varför jag måste välja mellan två onda ting. Den andra delen av frågan förstår jag inte riktigt. Vilken som helst åker runt i kvateret? Förklara gärna närmare.
Om folk inte kan se ett samband mellan risktagande och olyckor, pg a låg mognadsgrad, så kanske det borde införas något slags mognadstest i utbildningen för samtliga körkortsbehörigheter, alternativt höja åldern för att få ta vissa behörigheter.
jag är inte heller felfri, har det totalt sett blivit värre än tidigare?
hur menar du? det finns ju vilt, bilar och annat på vägen, bristande koncentration osv., minns jag rätt så är bilar 60% vållande i de fall bil och mc har kolliderat, mc 30% vållande mellan bil och mc.
Statistiken för antalet döda och svårt skadade i mc-olyckor har inte blivit "värre" än tidigare, däremot har till exempel försäkringspremierna blivit högre, antalet döda och skadade i vissa försäkringsklasser (sporthojar) har ökat och mer negativ fokus riktas på oss nu än tidigare, enligt min uppfattning. Det ser jag som nånting tråkigt, trist och oroväckande.
Det jag menar är att bara för att bilister i många fall orsakar olyckor genom bristande koncentration, gör inte det oss på mc till ofelbara halvgudar.
Jag tycker att det känns som att många härinne tar varje chans som ges att slå ifrån sig istället för att rannsaka sitt eget beteende.