Film: CBR1000 2008 powerwheelie i 240 km/h

För en som inte vet mycket om såna här hojar, hur mäts hastigheten?

Lär ju inte vara med framhjulet åtminstone då hastigheten ökar fastän det saknar kontakt med marken
 
För en som inte vet mycket om såna här hojar, hur mäts hastigheten?

Lär ju inte vara med framhjulet åtminstone då hastigheten ökar fastän det saknar kontakt med marken

Främre drev. De borde mätta som på Aprilian istället på bakhjulet.
 
jag fattar inte det roliga med att dreva om en hoj så mycket, det borde inte göra att man kan plocka upp den i högre fart utan bara på högre växel eller tänker jag fel?? att powerwheela på 2an eller 3an i 120 spelar väl ingen roll??
 
Ett annat klipp på en och samma hoj:

[YOUTUBE-ID]kFb2hTDYY_0[/YOUTUBE-ID]

Vad är det du vill få oss att tro:va

Ska beviset vara att han gör en 0-2xx repa och en 60-2xx repa på sexan för att bevisa att den är orginaldrevad, när det har hunnit bli mörkt! Ha har ju bara varit hemma och fipplat med dreven jue :gnissla precis som man gjorde på sin Mustang Mamba...
 
Vad är det du vill få oss att tro:va

Ska beviset vara att han gör en 0-2xx repa och en 60-2xx repa på sexan för att bevisa att den är orginaldrevad, när det har hunnit bli mörkt! Ha har ju bara varit hemma och fipplat med dreven jue :gnissla precis som man gjorde på sin Mustang Mamba...


hahahahahaahhahaha..:tummenupp
 
jag fattar inte det roliga med att dreva om en hoj så mycket, det borde inte göra att man kan plocka upp den i högre fart utan bara på högre växel eller tänker jag fel?? att powerwheela på 2an eller 3an i 120 spelar väl ingen roll??


Om vi frångår stuntdrevning, så är det främst för att man ska kunna finlira med registret på hojen. Dock ser jag ingen som hellst anledning att tokdreva en gathoj, mer än att kanske plocka ner något kugg i fram för att få den lite mer bakhjulsbenägen.
 
Varför alla spekulationer ??? IT´S A FIREBLADE !!!!
hehehehe

någon kugg lär nog skilja emot orginal...
 
Om vi frångår stuntdrevning, så är det främst för att man ska kunna finlira med registret på hojen. Dock ser jag ingen som hellst anledning att tokdreva en gathoj, mer än att kanske plocka ner något kugg i fram för att få den lite mer bakhjulsbenägen.

Hmm, jag har tokdrevat(-1fram+5bak) min 600 hornet o tycker att hojen blev hur roligt som helst att köra... Toppar väl ca 200 nu o det räcker alldeles utmärkt.Lättare framhjul blir det ju självklart men jag tycker hojen blir allmänt mycket aggressivare att köra, vilket gör hojåkningen mycket roligare.Nackdelen är väl att man ligger på ett konstan högt varv vid lite längre körningar..Sen e det ju precis meningslöst att ha kvar org hastighetsmätare när man dreva om så mycket (kör med cykeldator som drivs från framhjulet nu)
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top