Film: CBR1000 2008 powerwheelie i 240 km/h

För en som inte vet mycket om såna här hojar, hur mäts hastigheten?

Lär ju inte vara med framhjulet åtminstone då hastigheten ökar fastän det saknar kontakt med marken

För en som inte vet mycket om såna här hojar, hur mäts hastigheten?

Lär ju inte vara med framhjulet åtminstone då hastigheten ökar fastän det saknar kontakt med marken

Främre drev. De borde mätta som på Aprilian istället på bakhjulet.

jag fattar inte det roliga med att dreva om en hoj så mycket, det borde inte göra att man kan plocka upp den i högre fart utan bara på högre växel eller tänker jag fel?? att powerwheela på 2an eller 3an i 120 spelar väl ingen roll??

Ett annat klipp på en och samma hoj:

[YOUTUBE-ID]kFb2hTDYY_0[/YOUTUBE-ID]

Vad är det du vill få oss att tro:va

Ska beviset vara att han gör en 0-2xx repa och en 60-2xx repa på sexan för att bevisa att den är orginaldrevad, när det har hunnit bli mörkt! Ha har ju bara varit hemma och fipplat med dreven jue :gnissla precis som man gjorde på sin Mustang Mamba...

Vad är det du vill få oss att tro:va

Ska beviset vara att han gör en 0-2xx repa och en 60-2xx repa på sexan för att bevisa att den är orginaldrevad, när det har hunnit bli mörkt! Ha har ju bara varit hemma och fipplat med dreven jue :gnissla precis som man gjorde på sin Mustang Mamba...

hahahahahaahhahaha..:tummenupp

jag fattar inte det roliga med att dreva om en hoj så mycket, det borde inte göra att man kan plocka upp den i högre fart utan bara på högre växel eller tänker jag fel?? att powerwheela på 2an eller 3an i 120 spelar väl ingen roll??

Om vi frångår stuntdrevning, så är det främst för att man ska kunna finlira med registret på hojen. Dock ser jag ingen som hellst anledning att tokdreva en gathoj, mer än att kanske plocka ner något kugg i fram för att få den lite mer bakhjulsbenägen.

Varför alla spekulationer ??? IT´S A FIREBLADE !!!!
hehehehe

någon kugg lär nog skilja emot orginal...

Om vi frångår stuntdrevning, så är det främst för att man ska kunna finlira med registret på hojen. Dock ser jag ingen som hellst anledning att tokdreva en gathoj, mer än att kanske plocka ner något kugg i fram för att få den lite mer bakhjulsbenägen.

Hmm, jag har tokdrevat(-1fram+5bak) min 600 hornet o tycker att hojen blev hur roligt som helst att köra... Toppar väl ca 200 nu o det räcker alldeles utmärkt.Lättare framhjul blir det ju självklart men jag tycker hojen blir allmänt mycket aggressivare att köra, vilket gör hojåkningen mycket roligare.Nackdelen är väl att man ligger på ett konstan högt varv vid lite längre körningar..Sen e det ju precis meningslöst att ha kvar org hastighetsmätare när man dreva om så mycket (kör med cykeldator som drivs från framhjulet nu)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT