Film: CBR1000 2008 powerwheelie i 240 km/h

Nu skriverr ni väl inte hela sanningen va?
Jag pratade med en ägare av GSX-R1000 K7 (han läser säkert detta och får korrigera mig om jag missuppfattade) om detta med powerwheelande på 2an. Han sa, visst lyfter framhjulet lite högst upp i varvregistret men det var ju inte frågan om några 12 o´clock som den här filmen visar. Så att plocka upp den högt på 2:an handlar som jag fattar mycket om teknik, inte alls bara att gasa.

På 3ans växel lär det väl behövas antingen ett ordentligt ryck i styret eller ett backkrön?

Vad säger Hulkomania och Nicotin?

Nu ska vi klargöra en viktig detalj igen!
Jag är absolut ingen bakhjulsfantom, troligtvis bland de sämre på forumet på att slanga:D
Har aldrig gjort en 12 o´clock, kommer antagligen aldrig göra det heller:gnissla
Men... vid 200 snåret på 3:e växeln går den upp på bakhjulet:tummenupp
 
Nu ska vi klargöra en viktig detalj igen!
Jag är absolut ingen bakhjulsfantom, troligtvis bland de sämre på forumet på att slanga:D
Har aldrig gjort en 12 o´clock, kommer antagligen aldrig göra det heller:gnissla
Men... vid 200 snåret på 3:e växeln går den upp på bakhjulet:tummenupp


precis vad han säger ovan..


Vet att vid vissa tillfällen så behöver jag gunga till hojens fjädring med hjälp av fotpinnarna men inte alla gånger...
Sitter i rätt teknik och rätt varvtal så kommer den upp..

gör man motstånd går den ju inte ens upp på 2:an..:rolleyes:
 
Jag vet inte men vi kanske pratar förbi varann lite.. tror ni båda att hojen i filmen är standard och inget vilt slitande i styret förekommer?

Ni säger att era går upp på 2an och 3an, och ja jag kan köpa att framhjulet lättar en smula om man pressar järnet. Men den här filmen visar ju något annat. Vad jag skulle gissa är 3an så får han ju hålla igen på gasen för att inte slå över! Alltså drevat + jätteryck i styret enligt mina klart begränsade erfarenheter.
 
skulle jag göra sådäär, så skulle jag döÖ dIrekct!!1! :näsblod :D
 
Jag vet inte men vi kanske pratar förbi varann lite.. tror ni båda att hojen i filmen är standard och inget vilt slitande i styret förekommer?

Ni säger att era går upp på 2an och 3an, och ja jag kan köpa att framhjulet lättar en smula om man pressar järnet. Men den här filmen visar ju något annat. Vad jag skulle gissa är 3an så får han ju hålla igen på gasen för att inte slå över! Alltså drevat + jätteryck i styret enligt mina klart begränsade erfarenheter.

Har du sett nicotins filmer?

Edit: Vaffan varför ingen länk till rullarna nico. Är det en massa gnäll??
 
Min K5 fick jag upp till balanspunkt på 4:växeln originaldrevat, med endast gas och ryck i styret - på rak väg :tummenupp
 
Har du sett nicotins filmer?

Edit: Vaffan varför ingen länk till rullarna nico. Är det en massa gnäll??
Nix, har icke sett dom så fram med länk till filmerna tack :)

Min K5 fick jag upp till balanspunkt på 4:växeln originaldrevat, med endast gas och ryck i styret - på rak väg :tummenupp
Jo fast är ryck tillåtet tvivlar jag inte en sekund. Som någon sa tidigare, Swedie trixade ju upp sin 90-tals Blejd på 6ans växel med gas och teknik.
 
Last edited:
Jag vet inte men vi kanske pratar förbi varann lite.. tror ni båda att hojen i filmen är standard och inget vilt slitande i styret förekommer?

Ni säger att era går upp på 2an och 3an, och ja jag kan köpa att framhjulet lättar en smula om man pressar järnet. Men den här filmen visar ju något annat. Vad jag skulle gissa är 3an så får han ju hålla igen på gasen för att inte slå över! Alltså drevat + jätteryck i styret enligt mina klart begränsade erfarenheter.


Börja med att läsa det jag skrivit...
Vi ska lösa det här ska du se:)

Ang. moppen i filmen så kan det mycket väl vara så att den är drevad, har aldrig påstått något annat!
Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen, en helt org. blade -08 går upp på slangen vid 200km/ på 3:e växeln med enbart gas.
Utan ryck, utan koppling!
När jag skriver går upp på slangen menar jag just det, inte att framhjulet lättar lite över marken. Den går upp till "balans punkten" ca 45gr.:)
 
Mycket möjligt, men siffrorna stämmer fortfarande med växlarna:pannkyss
Sen är inte jag någon bakhjulsfantom på något sätt men de lilla jag körde med min nu i höstas, kan jag intyga att den går upp på slangen i 200km/h på 3:e växeln med enbart gas:tummenupp

Är inget med om det går eller inte upp på slangen i 200 som jag syftar på, utan att det står 180 på mätaren när han ligger i princip samma hastighet som bilarna :tummenupp
 
Är inget med om det går eller inte upp på slangen i 200 som jag syftar på, utan att det står 180 på mätaren när han ligger i princip samma hastighet som bilarna :tummenupp

Ha ha, detta verkar aldrig ta slut...
Om du läser vad jag skrivit så inser du att jag aldrig påstått att moppen i filmen är orginal, drevad, blodtrimmad, strypt mm.
Däremot att siffrorna stämmer överens med växlarna i kvällsfilmen (den andra) med en org. blade -08
Vad som är gjort med moppen i filmen låter jag vara osagt:)
 
Ha ha, detta verkar aldrig ta slut...
Om du läser vad jag skrivit så inser du att jag aldrig påstått att moppen i filmen är orginal, drevad, blodtrimmad, strypt mm.
Däremot att siffrorna stämmer överens med växlarna i kvällsfilmen (den andra) med en org. blade -08
Vad som är gjort med moppen i filmen låter jag vara osagt:)

nej jag vet att du inte sagt det :)

Men det jag försökte förklara med mitt första inlägg är att siffrorna alltid stämmer med växlarna, hur du än drevar så visar mätaren "rätt" i förhållande till varvtal/växel, men baserat på originaldrevningen :tummenupp
 
något som förvånar mig är att i det andra klippet när han fläskar ur på alla växlar så reser den sig ju inget, inte ens på ettan och det verkar lite skumt med tanke på att den uiiilar som bara fan i första klippet. Jag tycker det verkar som farten inte stämmer i det första klippet, det andra verkar stämma lite bättre.
 
något som förvånar mig är att i det andra klippet när han fläskar ur på alla växlar så reser den sig ju inget, inte ens på ettan och det verkar lite skumt med tanke på att den uiiilar som bara fan i första klippet. Jag tycker det verkar som farten inte stämmer i det första klippet, det andra verkar stämma lite bättre.

Killen kanske inte vill få upp den...

Den har ett avgas, powercommander. Han skrev inget om att den är omdrevad i sin dynofilm på youtube. Han nämnde dock att den hade avgas och pc.
 
Killen kanske inte vill få upp den...

Den har ett avgas, powercommander. Han skrev inget om att den är omdrevad i sin dynofilm på youtube. Han nämnde dock att den hade avgas och pc.

Tycker i alla fall att farten i den första filmen inte stämmer samt att den uiiilar lite för lätt.
 
Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen, en helt org. blade -08 går upp på slangen vid 200km/ på 3:e växeln med enbart gas.
Utan ryck, utan koppling!
När jag skriver går upp på slangen menar jag just det, inte att framhjulet lättar lite över marken. Den går upp till "balans punkten" ca 45gr.:)
Det var som fan, väger du 60kg eller? ;)
Jag säger inget mer nu, men om inte min nyinköpta K8 kickar upp framhjulet ordentligt i vår så får jag be att återkomma i ämnet.

nope filmlistan ska uppdateras..

men filmerna ligger ju under www.youtube.com/nicotin66

Bara kolla in där..
Ja 32 sekunder in i filmen säger det smack på 3an. Men jag är en misstänksam person så jag utgår från att föraren även rycker i styret :tungan
 
Last edited:
Det var som fan, väger du 60kg eller? ;)
Jag säger inget mer nu, men om inte min nyinköpta K8 kickar upp framhjulet ordentligt i vår så får jag be att återkomma i ämnet.

60kg väger min högerarm:D Nej då, skämt å sido. Apropå vikten så har den stor inverkan, som jag nämnt tidigare är jag absolut ingen bakhjulsfantom men det har stor betydelse vart du placerar vikten vid slangning:)

Ur ett liter test under året jämfördes K8 med en touringhoj så du får väl ut och touringslanga lite då:tuttar
 
Last edited:
Ingen som tror han/hon sitter långt bak som en mupp? har r1 som jag så snällt kan power wheela upp på trean i 190-200 om jag gör den tung i "gumpen".
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top