Fighterblade evo 4

Tillbaka till topic: slöläste Bomber-tidningen igår som Mördarbladen är med i och jag blev kär på nytt. F*n vilken grym hoj den både var och är! :yoparty

Risken finns ju att den kommer med i ett nytt nummer ifall byggherren fortsätter i den takten han gjort hittils :)
Men då måste en provkörning ske, helst av mig då.. :D
 
Update!

Då jag inte har så mycket fritid över numera att spendera i garaget får man ta med sig lite bitar på jobbet!

det börjar vara en stund sedan jag gjorde något nytt på min egen cykel men i veckan fick jag äntligen tummen ur arslet och fortsatte där jag slutade sist.

alltså åter till svingbytet...... ett inte helt enkelt projekt har det visat sig.
infästningen i ramen var ju fixad sedan tidigare med en svarvad distanshylsa genom svinglagren så nu var det dags att åtgärda stötdämparinfästningen, för er som inte vet är det inget som stämmer.
då fästörat på svingen är nästan 3 ggr så bred som firebladens tänkte jag att det kunde gå att kapa bort delen som inte skulle användas, detta visade sig funka skitdåligt då suzukifabriken snålat på aluminium vid gjutningen....
efter att jag svurit en stund insåg jag att den enda lösningen skulle bli att kapa loss bägge infästningarna och flytta orginalet till suzukisvingen.

sagt och gjort, en stunds kapande och eldande med svetsen var det klart!
och tro det eller ej men det blev skitbra, jag hade definitivt trott att det skulle skita sig men i bland ska man tydligen ha tur oxå!

började lite smått med ett nytt triangelstag till stötdämpar länkaget, blev 3mm rostfri plåt denna gång med och genomgående förstärkningsrör. tyvärr han jag bara svetsa ena sidan innan svetsen la av.

god natt /// mad
 

Bifogat

  • sving 002 small.JPG
    sving 002 small.JPG
    82.2 KB · Visningar: 60
  • sving 003 small.JPG
    sving 003 small.JPG
    74.9 KB · Visningar: 64
  • sving 004 small.JPG
    sving 004 small.JPG
    81.8 KB · Visningar: 98
  • sving 007 small.JPG
    sving 007 small.JPG
    107.9 KB · Visningar: 139
  • sving 006 small.JPG
    sving 006 small.JPG
    79.2 KB · Visningar: 93
  • sving 005 small.JPG
    sving 005 small.JPG
    93.2 KB · Visningar: 79
Som vanligt blir man impad över dina färdigheter med svetsen:tummenupp

Men varför byter du sving nu igen? Var du inte nöjd med den "kött-svingen"?
 
Som vanligt blir man impad över dina färdigheter med svetsen:tummenupp

Men varför byter du sving nu igen? Var du inte nöjd med den "kött-svingen"?

jag blev inte riktigt nöjd med den och utgångsläget var för dåligt för att fortsätta bygga om.

den här ser lite modernare ut än den gamla :tummenupp
 
glömde skriva att jag ändrar mig hela tiden för att jag alldrig blir nöjd! ett sorts handikapp jag lider av, så fort jag gjort något inser jag att det hade gått att göra bättre å då är det bara att börja om..... en ond cirkel :mad:
 
Då jag inte har så mycket fritid över numera att spendera i garaget får man ta med sig lite bitar på jobbet!

det börjar vara en stund sedan jag gjorde något nytt på min egen cykel men i veckan fick jag äntligen tummen ur arslet och fortsatte där jag slutade sist.

alltså åter till svingbytet...... ett inte helt enkelt projekt har det visat sig.
infästningen i ramen var ju fixad sedan tidigare med en svarvad distanshylsa genom svinglagren så nu var det dags att åtgärda stötdämparinfästningen, för er som inte vet är det inget som stämmer.
då fästörat på svingen är nästan 3 ggr så bred som firebladens tänkte jag att det kunde gå att kapa bort delen som inte skulle användas, detta visade sig funka skitdåligt då suzukifabriken snålat på aluminium vid gjutningen....
efter att jag svurit en stund insåg jag att den enda lösningen skulle bli att kapa loss bägge infästningarna och flytta orginalet till suzukisvingen.

sagt och gjort, en stunds kapande och eldande med svetsen var det klart!
och tro det eller ej men det blev skitbra, jag hade definitivt trott att det skulle skita sig men i bland ska man tydligen ha tur oxå!

började lite smått med ett nytt triangelstag till stötdämpar länkaget, blev 3mm rostfri plåt denna gång med och genomgående förstärkningsrör. tyvärr han jag bara svetsa ena sidan innan svetsen la av.

god natt /// mad

Ser bra ut detdär:tummenupp Minns själv mitt svingbyte. Jag fick oxå svetsa om för länkaget, många timmar i fräs/svarv/tigsvets. Jag kan trösta dig med att när det är färdigt och fungerar, så är det värt allt jobb man lägger ner.
 
i gårkom det ett paket från Motostrano - USA.

ett par ICON field armour boots, snygga som helvete!

ca 2100 sek med leverans till dörren tullat och momsat! men då finns dom inte i europa.

återstår att se hur dom funkar att åka i.
 

Bifogat

  • skor.jpg
    skor.jpg
    110.5 KB · Visningar: 237
glömde skriva att jag ändrar mig hela tiden för att jag alldrig blir nöjd! ett sorts handikapp jag lider av, så fort jag gjort något inser jag att det hade gått att göra bättre å då är det bara att börja om..... en ond cirkel :mad:

Även om det kanske känns jobbigt så är just det "syndromet" det som gör att dina byggen kommer att kamma hem pris efter pris eftersom de obönhörligen kommer att väldigt hålla hög klass!
 
i gårkom det ett paket från Motostrano - USA.

ett par ICON field armour boots, snygga som helvete!

ca 2100 sek med leverans till dörren tullat och momsat! men då finns dom inte i europa.

återstår att se hur dom funkar att åka i.

grymt coola :yoparty
finns de nå likn kängor man skulle kunna använda här i svea :va
 
grymt coola :yoparty
finns de nå likn kängor man skulle kunna använda här i svea :va

jag har letat mc-kängor i 2 år och de enda som föll mig i smaken var Icon skorna! har tidigare åkt med Dr-martens men de är ju inga höjdare ur skydds synpunkt.

för övrigt tog det ca 2 veckor att få hem dom från californien med UPS. det är helt ok för att vara från USA.
 


ett par ICON field armour boots, snygga som helvete!




lite mera rock 'n roll lite mera rock 'n roll lite mera rock 'n roll lite mera rock 'n roll lite mera rock 'n roll lite mera rock 'n roll lite mera rock 'n roll :yoparty

stenhårda pjux!
 
bromsskivor!

Tomten kom tidigt i år! eller var han försenad :va

hursomhelst landade mina bromsskivor på den lokala postutlämningen!

stooooort tack till GREVENS MC DELAR som ställt upp med riktigt bra sponsorpris på skivorna :tummenupp

nu skulle jag bara haft tid att montera dom på cykeln!
 

Bifogat

  • bromsskivor 002.jpg
    bromsskivor 002.jpg
    116.6 KB · Visningar: 185
mars update!

äntligen har jag hittat en ny bakdel till hojen....som vanligt blev det inte som jag tänkt från början, planerna på en ducati häck skrotades och en cbr1000rr bak inhandlades komplett med sadlar och bakljus.

grunden till bakramen är någorlunda klar men mycket arbete återstår.

bromsskivorna har fått sitt nya hem :tummenupp
 

Bifogat

  • bakdel 002 small.JPG
    bakdel 002 small.JPG
    140.4 KB · Visningar: 167
  • bakdel 008 small.JPG
    bakdel 008 small.JPG
    123 KB · Visningar: 196
  • bakdel 005 small.JPG
    bakdel 005 small.JPG
    121.4 KB · Visningar: 150
Tja. Hojen blir riktigt fin, men jag är ledsen att behöva säga att jag tyckte den gamla baken var mycket uppkäftigare... Men samtidigt, förnying förnöjer...:tummenupp
 
jag håller med om att cbr1000 baken inte är det "ballaste" alternativet men förhoppningsvis blir slutresultatet bra. det har sina fördelar med orginalplast och riktiga sadlar. :rolleyes:
 
MV'n var kanske ballare, men CBR baken är vass och fräck tycker jag. :)

Byt ut extra sadeln mot ett sådant där lock så blir det ännu bättre :)
 
MV'n var kanske ballare, men CBR baken är vass och fräck tycker jag. :)

Byt ut extra sadeln mot ett sådant där lock så blir det ännu bättre :)

jag känner ungefär likadant själv, ville igentligen ha en kortare bakdel men alternativen föll mig inte i smaken.
fördelen med cbr1000 baken är att den harmoniserar riktigt bra med övriga cykelns linjer. ska ta lite bättre bilder utomhus senare så får ni se.

jag kommer bygga för både passagerarsadel och cutslock i år. kan ju vara bra att kunna skjutsa ibland med.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top