Fighterblade evo 4

1660 kr för lykta och fästen!

får man fråga vart du köpte dom? nån hemsida eller tel.nr?


grymt snygg hoj för övrigt. jag skulle hemskt gärna höra hur den låter då du drar på rejält, kan du inte spela in å lägga in en video eller ljudfil :tummenupp
 
får man fråga vart du köpte dom? nån hemsida eller tel.nr?


grymt snygg hoj för övrigt. jag skulle hemskt gärna höra hur den låter då du drar på rejält, kan du inte spela in å lägga in en video eller ljudfil :tummenupp

handlade lyset hos den lokale Yamaha återförsäljaren! TwoWheels här i Umeå. 5 dagars leveranstid.

om jag får tag på en videokamera sen så ska jag lägga upp en liten filmsnutt!
 
alla egen gjorda prydlar... dom ä mycket bra gjorda! gillar sånt, mycket skarpt! tyvär så tycker jag att du har lite lång bakända.. borde kortas på nåt smidigt sätt, sen ä det ju framlampan då.. abslut grym.. men för många som har.. en egen gjord lampa skulle du behöva!! men mycket impad.. snyggatste/häftigaste bygget på sporthoj iaf! (det negativa behöver du inte bry dig om.. bar nåt jag säger här i fyllan..) Som sagt mycket fin båge! :Bugar
 
som ni ser saknar jag fortfarande bromsok både fram och bak..... flera olika modeller har testats men antingen går det inte att montera eller så ser det förjävligt ut.
nu lutar det mest åt att Acke på ISR kommer få ett telefonsamtal, suck!!!

Roger i Boden har ett par Tokico radialok till salu...
Hade varit grymmt om du svetast till/om ett par radialfästen och kört med dem!
 
Roger i Boden har ett par Tokico radialok till salu...
Hade varit grymmt om du svetast till/om ett par radialfästen och kört med dem!

jag hade ett par R1 radialok tidigare men de var helt omöjliga att bygga fästen till, fästena på ok/gaffel krockade med varann hur jag än vände och vred på dom.
vill gärna montera oken i vågrät linje med hjulaxeln för bästa möjliga utseende!

om du menar att jag skulle svetsa nya fästen i undre gaffelbenet så vet jag fan inte om jag törs det.... det känns lite riskabelt när det handlar om frambromsarna, svårt att göra riktigt rakt oxå. bak hade jag inte tvekat.
 
Last edited:
Nu är det sisådär 139 årsedan jag senast uppdaterade min byggtråd så jag tänkte att det var dags nu. trots det halvrisiga vädret i umeå fick gammelhondan vistas en stund utomhus och ställde utan protest upp på lite fotografering.

ganska bra ibland att få betrakta arbetet på lite avstånd för att känna efter lite om man gillar stuket innan allt är klart.

som ni ser har även jag handlat mig ett mt03 framlyse som så många andra gjort.... dålig fantasi kanske men jävligt snyggt och passar bladen som en handske.

håller just nu på med att bygga sadelfästen och diverse annat småfix till bakramen innan den ska pulverlackas.

som ni ser saknar jag fortfarande bromsok både fram och bak..... flera olika modeller har testats men antingen går det inte att montera eller så ser det förjävligt ut.
nu lutar det mest åt att Acke på ISR kommer få ett telefonsamtal, suck!!!

Blev ju riktigt bra det där:tummenupp
Har du lyckats gömma batteri, cdi-box och annat bjäfs? För det verkar inte vara mycket plats över.
 
Blev ju riktigt bra det där:tummenupp
Har du lyckats gömma batteri, cdi-box och annat bjäfs? För det verkar inte vara mycket plats över.

håller på med dom bitarna nu! tyvärr kommer batteriet bli en mardröm att försöka dölja.... någon som vet om det går att montera lutande? eller det kanske är korkat!
jaja.. hursomhelst blir det en slags kombinerad undertray/batterihållare i aluminium som senare förhoppningsvis gjuts av i kolfiber tillsammans med lite andra delar.
 
Snyggt som attans blr det ju. Ang. batteriet. Dom "nya" gelé batterierna ska du väl iprincip kunna montera uppochner om du vill.
 
håller på med dom bitarna nu! tyvärr kommer batteriet bli en mardröm att försöka dölja.... någon som vet om det går att montera lutande? eller det kanske är korkat!
jaja.. hursomhelst blir det en slags kombinerad undertray/batterihållare i aluminium som senare förhoppningsvis gjuts av i kolfiber tillsammans med lite andra delar.

Inga probs. Ligger original på min R1:a, men som sagt det gäller ju gel-batteri.
 
sök på biltema art 80-820
tex..
men billigast för din hoj kanske 400 o sen uppåt beroende på vad man ska ha för märke

alright! ska kolla upp vilket märke som blir bäst. eftersom jag inte byggt batterilådan än kan jag ju välja valfri storlek på batteriet
 
TLR har ett liggande gel-batteri oxå. Kostar 299 på Biltema. 8Ah. Yuasa TLR Batteri har 10Ah och är ett mycket bättre batteri. Men så kostar det över tusenlappen oxå, så jag kör på Biltema ett tag till :tungan
Dock, så är kvalisorten på Biltemas batterier lite varierande. Så prova batteriet omedelbart efter köp och spara kvittot! :mattias

På Turbo-hojen har du väll lägre komp än på vanliga hojar?? Så då borde du väll nästan kunna köpa ett minimalistiskt Gelbatteri??
Tror de flesta jag hört klagat på Biltema gelbatterier kör Twin... Heh...
 
alla egen gjorda prydlar... dom ä mycket bra gjorda! gillar sånt, mycket skarpt! tyvär så tycker jag att du har lite lång bakända.. borde kortas på nåt smidigt sätt, sen ä det ju framlampan då..

Jag måste erkänna att jag är böjd att hålla med ang. bakdelen. Den sticker ut för långt/högt jämfört med framänden vilket ger ett något obalanserat intryck. Jag gillar skarpt framdelen, även om den är vanlig, men jag tror hojen hade blivit tokfet med 999-baken som du filade på tidigare!

SuperDuke R-baken finns att köpa lös annars, den kanske hade varit något för dig?
 
Jag måste erkänna att jag är böjd att hålla med ang. bakdelen. Den sticker ut för långt/högt jämfört med framänden vilket ger ett något obalanserat intryck. Jag gillar skarpt framdelen, även om den är vanlig, men jag tror hojen hade blivit tokfet med 999-baken som du filade på tidigare!

SuperDuke R-baken finns att köpa lös annars, den kanske hade varit något för dig?

:) men nu är det precis det stuket jag vill ha, lägst fram och högst bak.
det var anledningen till att crosstyret skrotades... erkänn att den ser elakare ut nu. 300 blås stillastående... hahaha!
 
:) men nu är det precis det stuket jag vill ha, lägst fram och högst bak.
det var anledningen till att crosstyret skrotades... erkänn att den ser elakare ut nu. 300 blås stillastående... hahaha!

Om det var det där stuket du var ute efter så har du verkligen lyckats! :)

Den ser naturligtvis inte illa ut men jag kan inte hjälpa det, jag ser bara den iögonfallande baken när jag tittar på hojen och jag tycker den tappar lite balans i och med "spjutet" där bak. Men den kanske ser bättre ut IRL? Ofta brukar bilder inte göra vackra ting rättvisa.
 
Huvva nu har jag sutit och följt tråden från början till slut, hade det inte varit för att jag måste sälja bågen så hade jag börjat slita och stycka, såga och svetsa så gott som jag kunnat för att försöka efterlikna ditt mästerverk.
En stor klapp på axeln över en grymt arbete :yoparty
 
Jag måste erkänna att jag är böjd att hålla med ang. bakdelen. Den sticker ut för långt/högt jämfört med framänden vilket ger ett något obalanserat intryck. Jag gillar skarpt framdelen, även om den är vanlig, men jag tror hojen hade blivit tokfet med 999-baken som du filade på tidigare!

Skrev ett inlägg om saken förut men sket i att posta det. Bakdelen är enligt mig varken hög eller lång i förhållande till hur fel nuvarande styret är, byt för tusan?!

Lyset är inte optimalt, fulsnyggt skulle jag vilja säga. Resten av hojen är som du vet kanon!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top