Fighterblade evo 4

jag känner ungefär likadant själv, ville igentligen ha en kortare bakdel men alternativen föll mig inte i smaken.
fördelen med cbr1000 baken är att den harmoniserar riktigt bra med övriga cykelns linjer. ska ta lite bättre bilder utomhus senare så får ni se.

jag kommer bygga för både passagerarsadel och cutslock i år. kan ju vara bra att kunna skjutsa ibland med.

lågt styre o riktig bakända.. jahapp när komma kåporna på :D

ser bra ut :tummenupp
valde ju oså o bygga för passagerare..
roligt ibland.
 
lågt styre o riktig bakända.. jahapp när komma kåporna på :D

ser bra ut :tummenupp
valde ju oså o bygga för passagerare..
roligt ibland.

såååja...... man måste ju få laborera lite med formerna :näsblod

orginalplast går före glasfiber alla dagar i veckan.

om jag bara hade kunnat dra ett 2,5" avgasrör bredvid dämparen genom svingen hade jag varit tvingen bygga ett seatpipe som Ducatis moto-GP hoj hade -06.
två grova avgasrör som slutar halvvägs under cutsen :yoparty
 
Du är på rätt väg. :tummenupp
Receptet är det rätta.
(fortfarande partisk)

Svart hoj, Wave-skivor & CBR1000RR bakdel. :yoparty

mmmm.....

lägger in några fler bilder på eländet :rolleyes:

fan vad trött jag blir på att det inte går att ta vettiga foton i mitt garage, ljuset blir helskumt och får allt att se gammalt och skitigt ut :huvet
 

Bifogat

  • bakdel 010 small.JPG
    bakdel 010 small.JPG
    127.2 KB · Visningar: 158
  • bakdel 012 small.JPG
    bakdel 012 small.JPG
    91.7 KB · Visningar: 89
  • bakdel 018 small.JPG
    bakdel 018 small.JPG
    123.2 KB · Visningar: 306
  • bakdel 019 small.JPG
    bakdel 019 small.JPG
    132.3 KB · Visningar: 299
nu ska det helsvetsas och byggas fästen till sadlar och batteri mm....
 

Bifogat

  • bakdel 030 small.JPG
    bakdel 030 small.JPG
    104.2 KB · Visningar: 126
  • bakdel 031 small.JPG
    bakdel 031 small.JPG
    115.1 KB · Visningar: 124
nu ska det helsvetsas och byggas fästen till sadlar och batteri mm....

Kommer det där verkligen hålla för en passagerare? :confused: Tycker det
ser lite klent ut, men kanske bara är jag som är rädd om mina medpassagerare ;)
 
Kommer det där verkligen hålla för en passagerare? :confused: Tycker det
ser lite klent ut, men kanske bara är jag som är rädd om mina medpassagerare ;)

Tig-svetsade sömlösa stålrör i fackverk är inte att förakta!

håller nog betydligt bättre än en orginalram i alu.
 
Enda felet på den nya sadeln är att den är ~ 10cm för lång och ~5 för lågt vinklad tycker jag, annars var det inget fel på den, riktig fräck hoj den där :)
 
Tja. Hojen blir riktigt fin, men jag är ledsen att behöva säga att jag tyckte den gamla baken var mycket uppkäftigare... Men samtidigt, förnying förnöjer...:tummenupp

Håller med MV bakdelen var mycket coolare, nu ser den ju ut som en Honda
 
verkar vara en svårflörtad publik :va förhoppningsvis kanske mina andra modifieringar duger?

blir det värre får jag montera ett acerbis diamond framlyse för att fiska röster :D

Enda felet på den nya sadeln är att den är ~ 10cm för lång och ~5 för lågt vinklad tycker jag, annars var det inget fel på den, riktig fräck hoj den där :)


komfort är något jag inte prioriterat tidigare men som med facit i hand inte känns helt oviktigt. viktigt som fan att sitta skönt på hojen.

förresten! tycker du att översidan av sadeln sitter för högt eller är det glappet under sadelns framkant som du inte gillar?

om det är det senare så behöver du inte oroa dig, det skall åtgärdas!
tanken kommer förlängas i nederkant in under sadeln.
 
Last edited:
Har tidigare funderat på att fråga vad du har för planer för belysningen fram och nu när ni börjat prata om det så får jag väl fråga då! Själv tycker jag det är många som förstör sina klockrena byggen med sånnadär moppe-replikalampor. Mitt förslag är en enkel rund reflektor, typ monster... det är brutalt tycker jag. men men...


mina 2 cent, kriiimt bygge hur som helst!
 

fan vad trött jag blir på att det inte går att ta vettiga foton i mitt garage, ljuset blir helskumt och får allt att se gammalt och skitigt ut :huvet

Testa att fota utan blixt nästa gång!
Kräver stadigare hand men slutresultatet blir ofta snyggare än med blixten som letar upp varenda litet dammkorn som det vanliga ögast inte ser irl...
 

förresten! tycker du att översidan av sadeln sitter för högt eller är det glappet under sadelns framkant som du inte gillar?

om det är det senare så behöver du inte oroa dig, det skall åtgärdas!
tanken kommer förlängas i nederkant in under sadeln.

det senare, plus menade jag mer tyskröv uppåt men inte mycket max 7 cm fast då kanske "paketet hamnar i kläm mellan sadeln tanken":rolleyes:
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top