Fighterblade evo 2

Shit Mange! kul att se, du lägger lite tid på hojen din :)
Här ä det lite knapert med pengar men man försöker göra det bästa av situationen trots 6900:- månaden från CSN... Budgetmeck...
Oj oj det där tog typ en kvart att skriva på fyllan, dubbelkoll av stavning 15 ggr... :fyllisar

yonsson skrev:
Hade varit cool med en benellilösning :tummenupp. Men det e klart att då blir den kanske inte så brutal baktill. :va
det är helt klart en frän lösning men den tar nog en hel del plats! jag ska försöka hitta en kylare som är 3-4 cm lägre och tjockare/bredare än orginal så ska det gå hur bra som helsta att ha den i fronten! finns det ingen orginalkylare med rätt mått så får jag bygga en egen :tummenupp

Jabben skrev:
Shit Mange! kul att se, du lägger lite tid på hojen din :)
Här ä det lite knapert med pengar men man försöker göra det bästa av situationen trots 6900:- månaden från CSN... Budgetmeck...
Oj oj det där tog typ en kvart att skriva på fyllan, dubbelkoll av stavning 15 ggr... :fyllisar

om du har tillgång till svarv så har jag ett litet jobb till dig. mot ersättning naturligtvis... jag behöver få en filterflyttare svarvad, jag har svarvämne så det jag behöver är svarvhjälp! pm:a om du är intresserad

Peanutboy skrev:
Svarta ramar rockar :yoparty :yoparty

Jääää :yoparty :yoparty :yoparty å resten av hojen kommer rocka ännu hårdare :tummenupp har fått fälgarna i dag! lagren till svingen och packboxarna kommer innan helgen så det blir en bärs/meka marathon :hihi hoppas iaf få det mesta gjort under helgen!!!

AAAhhhrggggG! Honda sverige är sämst på att leverera grejor! har väntat en hel jäffla vecka nu på ett nållager till svingen och några packboxar :( hoppas jag får dom i morgon annars blir det inte mycket gjort i helgen.
min tryckbox är klar i morrn iaf :tummenupp just nu håller jag på att passa in ett R1 -00 bakljus. mera bilder kommer under helgen /// mad

Bifogat

• blade28.JPG
    blade28.JPG
    96 KB · Visningar: 277
Ditt bygge går ju verkligen fort framåt nu :tummenupp
Ser kanon fint ut :tummenupp

Själv väntar man bara på att få grejorna från lackeraren... Sen är den nästan färdig!

Peanutboy skrev:
Ditt bygge går ju verkligen fort framåt nu :tummenupp
Ser kanon fint ut :tummenupp

Själv väntar man bara på att få grejorna från lackeraren... Sen är den nästan färdig!

ja vafan om jag bara får grejor så går det snabbt! måste bara få dit hjulen så jag vet om jag har tillräckligt med plats för den där anläggningen fram på motorn :hihi

madmagnus skrev:
ja vafan om jag bara får grejor så går det snabbt! måste bara få dit hjulen så jag vet om jag har tillräckligt med plats för den där anläggningen fram på motorn :hihi

Skulle du inte få plats med den anläggningen så kan jag ta den :hihi :hihi

Det går säkert bra! Vad är det för kylare som du har på din?
På min CBR är den böjd inte rak som din! Eller det är en IC :)

jag kan ju även berätta att det förmodligen blir mattvit tank ock bakdel... tror det kommer bli grymt som fan ihop med allt svart..... kanske.... annorlunda iaf :tummenupp

Peanutboy skrev:
Skulle du inte få plats med den anläggningen så kan jag ta den :hihi :hihi

Det går säkert bra! Vad är det för kylare som du har på din?
På min CBR är den böjd inte rak som din! Eller det är en IC :)

det är org vattenkylare! den blev nog inte böjd förrän 94... jag har slipat bort gammal färg för att lacka om den så den blir fräsch igen!

madmagnus skrev:
jag kan ju även berätta att det förmodligen blir mattvit tank ock bakdel... tror det kommer bli grymt som fan ihop med allt svart..... kanske.... annorlunda iaf :tummenupp
Men! jag skulle ju lacka min vit! grrr :machinegu
jaja det är väl lack tidigast i höst för mig liks.

Härliga byggen ni jobbar på! Är själv inne på att bygga SF av en bläjd men att bygga om kabelhäran låter jobbigt och tråkigt. Av vilka anledningar görs detta?
Och som några sagt tidigare... bilder!! Lägg upp så många ni bara orkar! :)

frekke skrev:
Härliga byggen ni jobbar på! Är själv inne på att bygga SF av en bläjd men att bygga om kabelhäran låter jobbigt och tråkigt. Av vilka anledningar görs detta?
I mitt fall var motiveringen till att bygga om kabelhärvan, möjligheten att omlokalisera diverse reläer och dyl.
Dom sitter så till på kabelhärvan att jag hade inte kunnat ha dom lysena jag har utan att även ha blinkersreläerna hängades framme brevid lampan.
Men med lite moddande av kablar så sitter reläerna numera framför luftboxen och bakom ramen.

Det är inte så svårt som man tror att pilla i kabelhärvan.
Kan du löda ordentligt så är 50 % redan fixat.
Resterande % är ordningssinne, rätta kablar, isolering/krympslang, eltejp, osv.

samma anledning för mig! kablarna till blinkers och framljus räcker inte när alla reläer sitter under tanken...

Urk jag har för mycket kablar :( allting hänger utanför ramen och är svårt att pilla bort. Man är lite lat när det gäller kablar :huvet

Mina kablar är väl gömda framför luftburken dom med :tummenupp
Återstår att se hur den blir att köra med kablarna där... Motorn får kanske för lite luft!
Jaja det återstår att se...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...