Fighterblade evo 2

Peanutboy skrev:
Mina kablar är väl gömda framför luftburken dom med :tummenupp
Återstår att se hur den blir att köra med kablarna där... Motorn får kanske för lite luft!
Jaja det återstår att se...
Eller så blir det som min som fick för mycket luft efter fighteromvandlingen.

Wiseguy skrev:
Eller så blir det som min som fick för mycket luft efter fighteromvandlingen.
min fungerade som vanligt efter förvandlingen! jag hade iofs packat fullt med kabel och reläer framför tvärstaget i ramen.... blir lite mer plats under tanken i år att placera elgrejor på :tummenupp

tillbringade en heldag i garaget med "flickvännen" hmmm... hojen :rolleyes:

ser ut så här 1900 valborgsmässoafton! tycker jag e värd lite öl nu! :fyllisar

Bifogat

• blade2 1.JPG
    blade2 1.JPG
    115.7 KB · Visningar: 713
  • blade2 2.JPG
    blade2 2.JPG
    112.2 KB · Visningar: 326
  • blade2 3.JPG
    blade2 3.JPG
    121.4 KB · Visningar: 272
du är värd mer än lite öl ..aplåder ger jag iaf dig ...o du jag hel dyrkar ditt bygge fyfan vad phett

Peanutboy skrev:
Vad har du för kopplingsvajer på din Fighter??
Tyckte att original vajern blev lite för kort!

jag minns inte riktigt! åkte förbi en lokal crossbutik och köpte en som var ca 10 cm längre bara... funkar perfekt :tummenupp

Sålänge du INTE köper en sån här front så kan du dricka hur många öl du vill och luta dig tillbaka stolt!
attachment.php

Edit: Funderar du på att ha avgassystemet under sadeln eller? Mycket plats där.

yonsson skrev:
Sålänge du INTE köper en sån här front så kan du dricka hur många öl du vill och luta dig tillbaka stolt!
attachment.php

Edit: Funderar du på att ha avgassystemet under sadeln eller? Mycket plats där.

men du ser ju klart å tydligt vart avgassystemet sitter :D blir nog inte större än så där... och jag lovar att det blir inget sånt leksakslyse! jag har köpt likadana lampor som Wiseguy har på sin hoj (dubbla runda mattsvarta) :rolleyes: han ska ju åka skyddsmask nu ändå! kanske kompletterat med en plastbit från Buell xb12?

Du ligger då inte på latsidan direkt Magnus :tummenupp

Har totalt missat din tråd tidigare men nu har jag läst ikapp. Ser fram emot å se den irl sen!

madmagnus skrev:
tillbringade en heldag i garaget med "flickvännen" hmmm... hojen :rolleyes:

ser ut så här 1900 valborgsmässoafton! tycker jag e värd lite öl nu! :fyllisar

Vad är det för konstig snigel du har på grenröret :rolleyes:

effekt?

annars så :tummenupp

Fick paket av Marklund i dag :banana lite smågrejor som jag saknat för att bygga vidare.... har tagit semester nästa vecka för att bygga färdigt motorn :D

Bifogat

• blade2.jpg
    blade2.jpg
    117 KB · Visningar: 142
madmagnus skrev:
Fick paket av Marklund i dag :banana lite smågrejor som jag saknat för att bygga vidare.... har tagit semester nästa vecka för att bygga färdigt motorn :D

Mkt imponerande! :Bugar
Själv så blir jag lycklig om jag lyckas dranera förgasarna innan vinteruppehållet :3freak.. i mitt nästa liv ska jag också kunna sånt här! :)

det är bara synd att jag började bygga så sent i år! dyrt som satan blir det när man har bråttom :3freak hoppas kunna vara helt klar om en månad ungefär.....

Du är chef........ :yoparty
men jag skall tästa din fighter så den får gå på slangen som den skall :tummenupp
ha de B

snyggt bygge

jag använder en kylare från en vfr-94, den var rak och fin, fick även plats med en stor intercooler, fick bygga om lite fästen på ramen och offra elfläkten, men d var d värt.
Synd att jag inte jobbade kvar som lackerare, då hade jag lackat grejerna åt dig med en dags väntetid.

Badbowtie skrev:
snyggt bygge

jag använder en kylare från en vfr-94, den var rak och fin, fick även plats med en stor intercooler, fick bygga om lite fästen på ramen och offra elfläkten, men d var d värt.
Synd att jag inte jobbade kvar som lackerare, då hade jag lackat grejerna åt dig med en dags väntetid.

kylaren hamnade llte längt fram tyvärr så det får nog bli en lägre/tjockare! man vill ju inte bromsa fast framhjulet i kylaren... laddluftkylare blir det nog inte i år. funderar mer på E85, man vill ju spara vikt oxå :D

har varit lat nu i 2 dagar men nu är jag ledig tills den 17:e :banana så nu blir det skruva som satan! det enda som saknas nu är bränslepump, resten har jag. sen är det nog 100 timmars jobb med diverse konstruktionsjobb!

fick lite mera grejor i dag! nytt framljus och blinkers :tummenupp sen gick hela dagen åt till att fila till tryckröret som ska svetsas i morgon!

Bifogat

• blade2 014.jpg
    blade2 014.jpg
    57.1 KB · Visningar: 116
  • blade2 015.jpg
    blade2 015.jpg
    113.7 KB · Visningar: 152
  • blade2 011.jpg
    blade2 011.jpg
    108.1 KB · Visningar: 156
madmagnus skrev:
fick lite mera grejor i dag! nytt framljus och blinkers :tummenupp sen gick hela dagen åt till att fila till tryckröret som ska svetsas i morgon!

Lite nyfiken på hur du ska göra med försäkringen o turbo, finns de nån speciell försäkring för turbo hojar eller hur funkar de ?

Slappa skrev:
Lite nyfiken på hur du ska göra med försäkringen o turbo, finns de nån speciell försäkring för turbo hojar eller hur funkar de ?

den ska besiktas med turbo nästa år! fast dock med orginal effekt... sen försäkras den som vanligt! just nu är den halvförsäkrad hos folksam! :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT